کد خبر: 319471
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۷ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

سی‌نت گزارش می‌دهد:

قفل هوشمند چیست و چرا به آن نیاز خواهید داشت؟

قفل هوشمند چیزی فراتر از وسیله‌ای برای خانه‌های هوشمند است. قفل هوشمند به شما لیستی از ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی می‌دهد که مثل هیچ قفل عادی‌ای نیست. مهم‌ترین نکته برای انتخاب قفل هوشمند این است که هم بلوتوث و هم وای‌فای داشته باشد. اگر در پارکینگ‌تان از خانه دور است، نمی‌توانید تنها از بلوتوث استفاده کنید و این مساله توانایی شما را برای استفاده از ویژگی‌های راه دور، که مشخصه مهم قفل‌های هوشمند است، کاهش می‌دهد.

قفل هوشمند چیست و چرا به آن نیاز خواهید داشت؟
کد خبر: 319471
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۷ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده - قفل هوشمند امنیت را به خانه و خانواده شما می‌آورد. این قفل وسیله‌ای است که با وای‌فای یا بلوتوث کار می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد با فرستادن سیگنال از اپلیکیشنی در تلفن همراه، کامپیوتر یا تبلت خود درهای خانه را باز یا قفل کنند. قفل هوشمند تجربه‌ای تازه از امنیت در خانه را برای شما رقم می‌زند و این قابلیت را دارد که انتخاب کنید چه کسی در چه زمانی به خانه شما دسترسی داشته باشد. همچنین می‌توانید از هر جایی در خانه‌تان را قفل یا باز کنید و حتی با صدایتان در را بگشایید.

کار قفل هوشمند چیست؟

قفل هوشمند چیزی فراتر از وسیله‌ای برای خانه‌های هوشمند است. قفل هوشمند به شما لیستی از ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی می‌دهد که مثل هیچ قفل عادی‌ای نیست. مهم‌ترین نکته برای انتخاب قفل این است که هم بلوتوث و هم وای‌فای داشته باشد. اگر در پارکینگ‌تان از خانه دور است، نمی‌توانید تنها از بلوتوث استفاده کنید و این مساله توانایی شما را برای استفاده از ویژگی‌های راه دور، که مشخصه مهم قفل‌های هوشمند است، کاهش می‌دهد.

قفل‌های هوشمند چند مورد یا تمام ویژگی‌های زیر را دارند:

  • وای‌فای به شما امکان می‌دهد که در ورودی و خروجی را در هر لحظه ببینید و به این صورت همیشه می‌فهمید که چه کسی در چه زمانی به خانه آمده یا از آنجا خارج شده است. این امکان برای پدرومادرهایی که می‌خواهند امنیت کودک خود را بعد از آمدن آنها از مدرسه تامین کنند، بسیار عالی است.

  • بلوتوث این امکان را فراهم می‌کند که قفل هوشمند، شخص شما را با استفاده از گوشی هوشمند تشخیص دهد و زمانی که به خانه نزدیک می‌شوید در را برای شما باز کند.

  • ویژگی‌های چندگانه قفل ورودی بدون کلید شامل این موارد است: باز کردن در با گوشی هوشمند هنگام نزدیک شدن، باز کردن از راه دور با گوشی، کد مختص کسانی که می‌خواهند به داخل خانه بیایند، فرمان صوتی و شناخت اثرانگشت یا لمس صفحه.

  • ساخت کدهای دائمی یا موقتی برای مهمان‌ها، خدمات نظافتی، تعمیرکارها و هر کسس که عضوی از خانواده شماست.

  • محدودیت‌هایی برای دسترسی به هر کد قرار دهید. این محدودیت‌ها می‌تواند شامل روزهای هفته و ساعت‌های مشخص باشد تا اطمینان داشته باشید کسانی که کد را می‌دانند فقط در همان ساعت‌ها اجازه دسترسی دارند.

  • قفل خودکار به شما امکان می‌دهد که اگر قفل برای زمان مشخصی باز ماند، به طور خودکار بسته شود.

  • اگر قفل خودکار محیط، محل گوشی هوشمند شما را بیرون از محیط تعیین‌شده از خانه‌تان تشخیص دهد، می‌تواند در را قفل کند.

  • اگر کسی سعی کند قفل را بشکند یا دخالت نابجا کند، پیامی به گوشی هوشمند شما فرستاده خواهد شد. همچنین می‌توانید آن را طوری تنظیم کنید که مستقیماً به پلیس یا فرد دیگری زنگ بزند.

  • خانه هوشمندتان را به وسایل هوشمند داخل خانه متصل کنید؛ مثلاً می‌توانید وقتی در بسته است چراغ‌های هوشمند را روشن کنید.

  • قفل هوشمند را می‌توانید با زنگ آیفون و هر دوربینی که برای امنیت در خانه گذاشته‌اید همگام‌سازی کنید و هر کسی را که به خانه می‌رود یا تلاش می‌کند وارد شود ببینید و تصویرش را ضبط کنید.

نگرانی‌های معمول درباره قفل هوشمند

طبیعی است که وقتی موضوع امنیت خانه و خانواده به میان می‌آید، نگران هوشمند کردن قفل خانه باشیم. در اینجا نگرانی‌هایی را که ممکن است بابت قفل هوشمند پیش آید عنوان می‌کنیم:

- آیا یک هکر می‌تواند از وای‌فای قفل هوشمند استفاده کرده و وارد خانه شود؟

مهم‌ترین نکته برای امن نگه داشتن قفل هوشمند خانه از دست هکرها و کسانی که وسایل الکترونیکی را دستکاری می‌کنند این است که مطمئن شویم سیستم وای‌فای امنیت کامل دارد؛ یعنی برای اتصال، رمزعبور می‌خواهد. همیشه رمزعبوری پیچیده انتخاب کنید. قفل هوشمند و تمام وسایل خانه هوشمند شما از یک وای‌فای متصل به کامپیوتر، گوشی، تبلت و تلویزیون استفاده می‌کنند. وای‌فای خود را تا آنجا که ممکن است امن کنید. این کار موثرترین روش برای مقابله با هکرهاست.

- قیمت قفل‌های هوشمند چقدر است؟

قیمت قفل‌های هوشمند بسته به برند، مدل و ویژگی‌هایشان متفاوت است. قیمت قفل‌های دارای وای‌فای بین 100 تا 300 دلار است.

- اگر اتصال اینترنت قطع شود یا برق برود، چگونه داخل خانه بروم؟

بیشتر مدل‌های قفل هوشمند ورودی، کلید دارند که در مواقع لزوم می‌توانید با کلید به داخل خانه بروید. به علاوه، اتصال بلوتوث با گوشی همراه شما کار می‌کند. اکثر قفل‌های هوشمند با در نظر گرفتن این مسائل طراحی شده‌اند. وقتی انتخاب‌هایتان را بررسی کردید، ببینید کدام شرکت با در نظر گرفتن این مسائل قفل را طراحی کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها