کد خبر: 335110
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۸ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

چگونه شبکه کاری خودتان را قوی‌تر کنید؟

کارآفرینان برای تضمین موفقیت کسب و کار خود، علاوه بر ایده‌های خوب به شبکه‌‌ای کارآمد از همکاران و دوستان نیاز دارند. در این مقاله چند کارشناس و کارآفرین موفق سه روش ساده را برای تقویت و بهینه‌‌سازی شبکه کاری معرفی می‌کنند.

چگونه شبکه کاری خودتان را قوی‌تر کنید؟
کد خبر: 335110
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۸ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ شهاب غدیری- داشتن ایده‌ای خوب تنها شرط موفقیت یک کسب‌وکار نیست. بسیاری از افرادی که به دنبال کارآفرینی هستند برای تضمین موفقیت و رشد کسب‌کار به شبکه‌ای از افراد نیاز دارند. با این حال داشتن شبکه کارآمد یکی از چالش‌های مهم پیش روی کارآفرینان است که بیش از آنکه به شرایط بیرونی متکی باشد، به ویژگی‌های رفتاری صاحب ایده کسب‌وکار بستگی دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل اعتمادآنلاین ، در این مقاله که از مجله کارآفرین، چاپ آمریکا، انتخاب شده است، سه درس از کارآفرین‌ها و کارشناسان کسب‌وکار را مطالعه می‌کنیم که می‌تواند به تقویت شبکه شما کمک کند و شانس موفقیت کسب‌وکارتان را افزایش دهد.

هیات مدیره آموزشی تشکیل دهید

کارآفرینان درباره مشاوره‌ گرفتن زیاد صحبت می‌کنند. اما از نظر دوری کلارک، استاد بیزنس دانشگاه دوک، مشکلی در اینجا وجود دارد. تصور غالب مردم از مشاور اقتصادی فردی است که، به گفته کلارک، همچون آدمی کامل که بزرگ‌تر و عاقل‌تر از شماست و قرار است به شکل جادویی به شما توصیه کند و به لحاظ حرفه‌ای مراقب شما باشد. این تصور واقع‌گرایانه نیست. خانم کلارک با استفاده از تعبیر ایجاد نوعی «هیات مدیره آموزشی» می‌گوید: «به دنبال گروهی باشید که هر یک از افراد ویژگی رفتاری یا مهارتی داشته باشند که بخواهید آن را بیاموزید، حتی اگر آرمان‌هایشان کاملاً با شما مشترک نباشد». سپس روی آموختن تمرکز کنید- زمانی را برای مشاهده، پرسش و یادگیری از آن‌ها اختصاص دهید بدون آنکه آنها را وارد نوعی رابطه تحمیلی آموزشی کنید. به گفته خانم کلارک، با این روش «واقعاً آزاد می‌شوید و می‌توانید چیزهای زیادی را از افراد گوناگون بیاموزید».

برای هر فردی ارزش قائل شوید

مایک کوئینگز، مشاور مسائل اقتصادی می‌گوید: «من مدت‌ها پیش مشتری‌‌ای داشتم که قصد انجام کاری را داشت، اما انجام دادن کار او برایم بسیار مشکل بود». او در ادامه افزود: «متوجه برگزاری رویدادی شدم و از آنجا که می‌توانستم دوستانه با حاضران ارتباط برقرار کنم، با افرادی آشنا شدم که می‌توانستند به مشتری من کمک کنند [...] به او گفتم به هر روش ممکن تو را به آن‌ها معرفی خواهم کرد و تو به آنها بگو چرا به کار کردن با آن‌ها نیازمندی».

او برای انجام این کار 25 هزار دلار به مشتری خود پیشنهاد کرد و او پذیرفت. آنها پس از 5 ساعت مذاکره به توافق رسیدند. اکنون دوستان او مشتری جدیدی داشتند.

دوستان کاملاً حمایتگر پیدا کنید

دنیل پریستلی، یکی از بنیان‌گذاران شرکت کارآفرینی «دنت گلوبال» می‌گوید: کارآفرینان موفق دوستان موفقی دارند. این تصادفی نیست- به این دلیل است که آنها برای همدیگر «محیطی با کارآمدی بالا ایجاد می‌کنند». آیا شما دوستان مناسبی دارید؟ اگر نه، آقای پریسلی آزمون زیر را برای یافتن آن‌ها پیشنهاد می‌کند.

آزمایش: به اهدافی که می‌خواهید تا سه سال بعد به آن‌ها برسید فکر کنید. سپس آن را با دوستان‌تان در میان بگذارید و به واکنش‌های ایشان توجه کنید.

نتیجه: آقای پریستلی می‌گوید: «اگر گروه دوستان شما می‌گوید: فوق العاده است- این هدف فوق العاده‌ایست!» در واقع گروه دوستی شما نامناسب است. او در ادامه می‌افزاید: «چیزی که از آنها می‌خواهید بشنوید این است: چه خوب؛ ما هم همین کار را می‌کنیم.»

دلیل: پریستلی معتقد است: «شما به استراتژی‌ها و بهترین برنامه‌های عملی نیاز دارید». این یعنی شما به دوستانی نیاز دارید که بینش‌های آزموده شده ایشان کمکی به مسیر شما باشد. تملق‌گویی‌ها را باور نکنید؛ در عوض دنبال دوستانی باشید که شما را هل می‌دهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها