کد خبر: 346130
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۷ ۱۶:۰۱:۵۵
| |

تشخیص بیماری‌ها به کمک سرویس بهداشتی هوشمند

در آینده نزدیک سرویس‌های بهداشتی ساخته خواهند شد که با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، ادرار و مدفوع افراد را اسکن کرده و ابتلای افراد به بیماری‌های مختلف را تشخیص می‌دهند.

تشخیص بیماری‌ها به کمک سرویس بهداشتی هوشمند
کد خبر: 346130
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۷ ۱۶:۰۱:۵۵

اعتمادآنلاین| در شرایطی که امروزه برای بررسی وضعیت سلامت انسان، از آزمایش ادرار و مدفوع و حضور طولانی‌مدت در آزمایشگاه‌های مختلف استفاده می شود، در آینده این امر منسوخ شده و دستشویی‌های مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی می‌توانند خود به عنوان آزمایشگاه عمل کرده و ادرار و مدفوع افراد مختلف را اسکن کرده و تجزیه و تحلیل کنند.

تجزیه و تحلیل مدفوع انسان برای تشخیص شرایط دستگاه گوارش مورد استفاده قرار می‌گیرد و از این کار برای شناسایی مشکلاتی همچون عفونت، جذب نامناسب مواد مغذی یا سرطان بهره گرفته می شود. آزمایش ادرار نیز شناسایی بیماری‌های کلیه، بیماری‌های کبدی و دیابت را در مراحل اولیه شکل گیری آنها ممکن می کند.

سرویس‌های بهداشتی مبتنی بر هوش مصنوعی دارای ابزار مختلفی برای تجزیه و تحلیل مدفوع و ادرار هستند و امکان اتصال به گوشی های هوشمند یا تبلت را برای انتشار یافته های خود دارند. البته هنوز برای تجاری سازی این نوع محصولات به زمان قابل توجهی نیاز است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها