کد خبر: 347429
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ ۱۸:۵۷:۲۵
| |

آیا روزی مچ‌بندهای هوشمند جایگزین پزشکان می‌شوند؟

متخصصان بر این باورند که به حسگرهای بیشتری مجهز خواهند شد تا بتوانند داده‌های مربوط به سلامت کاربر را جمع‌آوری کنند و با تشخیص بیماری و آگاه کردن پزشک کاربر، جان او را نجات دهند.

آیا روزی مچ‌بندهای هوشمند جایگزین پزشکان می‌شوند؟
کد خبر: 347429
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ ۱۸:۵۷:۲۵

اعتمادآنلاین| بسیاری از شرکت‌ها و استارتاپ‌های حوزه فناوری سعی دارند قابلیت‌ ردیاب‌های تناسب اندام را افزایش دهند تا کاربران بتوانند جنبه‌های گوناگون سلامت خود را به کمک آنها تحت کنترل داشته باشند.

تصور کنید که یک ردیاب سلامتی به مچ دست خود بسته‌اید و ناگهان لرزش آن را احساس می‌کنید. معمولا این لرزش، به کاربر اطلاع می‌دهد که تعداد گام‌های مشخص شده در روز را برداشته یا این که یک ایمیل را دریافت کرده است. اما تصور کنید ردیاب شما به جای این اطلاعات، بالا بودن فشار خون را اطلاع ‌دهد یا این که عرق بدن را تحلیل ‌کند و یا حتی به ارزیابی هوای اطراف بپردازد تا اگر به آسم مبتلا هستید، مراقب حساسیت‌های خود باشید.

حسگرهایی که در ردیاب‌های تناسب اندام به کار رفته‌اند، پیشرفت قابل توجهی را در سال‌های اخیر داشته‌اند. در حال حاضر، ردیاب‌های دقیقی وجود دارند که می‌توانند حتی کوچکترین تغییرات را در حرکات کاربر تشخیص دهند و وضعیت قلب او را بررسی کنند.

اما متخصصان بر این باورند که این قابلیت‌ها، تنها آغاز پیشرفت ردیاب‌های تناسب اندام است و این ابزار به زودی، به حسگرهای بیشتری مجهز خواهند شد تا بتوانند داده‌های مربوط به سلامت کاربر را جمع‌آوری کنند و با تشخیص بیماری و آگاه کردن پزشک کاربر، جان او را نجات دهند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها