کد خبر: 395344
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۷ ۱۰:۳۵:۴۹
| |

یک روانشناس: تنها راه مقابله با «کووید19»، تغییر سبک زندگی است

یک روانشناس گفت: در شرایط امروز، ویروس کووید19 یک چالش است که تنها راه مقابله سالم با آن، تغییر سبک زندگی است.

یک روانشناس: تنها راه مقابله با «کووید19»، تغییر سبک زندگی است
کد خبر: 395344
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۷ ۱۰:۳۵:۴۹

اعتمادآنلاین| مرضیه جمالی اعلام کرد: این روزها همه باید تابع توصیه‌های متخصصان علم پزشکی باشیم و مسئولانه زندگی کنیم و جان دیگران را با خطر روبرو نکنیم. در شرایط امروز، ویروس کووید19 یک چالش است که تنها راه مقابله سالم با آن، تغییر سبک زندگی است و تنها راه از بین رفتن آن نیز، قبول نکردن میزبانی این ویروس است.

او افزود: در سبک زندگی در شرایط فعلی باید ضمن حفظ آرامش خود، سه قانون اصلی پیشگیری از ویروس کرونا را رعایت کنیم. قانون 2020، قانون حرف بیستم زبان انگلیسی و قانون سوم نیز توجه به عدد 2 است.

این روانشناس تصریح کرد: در قانون اول، باید روزانه 20 بار به مدت 20 ثانیه دست‌ها را بشوییم. در قانون دوم نیز تا زمانی که دست‌ها را نشسته‌ایم به قسمت T صورت یعنی چشم ها و بینی و دهان دست نمی‌زنیم و قانون سوم هم در تعاملات اجتماعی بیرون از منزل با دو متر فاصله ارتباط برقرار می‌کنیم.

جمالی تاکید کرد: حواسمان باشد که قدرت مقابله جمعی با حس همدلی و امید شکست ناپذیر می‌شود. پس در این روزها بیشتر از قبل هوای همدیگر را داشته باشیم، با صبوری و مهربانی به هم روحیه بدهیم، این روزها دلگرمی خیلی ها، تعلق خاطر به عزیزانشان است پس نسبت به یکدیگر بی تفاوت نباشیم.

این مشاور خانواده گفت: حوصله حرف زدن با پدر و مادرها را داشته باشیم، برای بچه‌ها حوصله بازی کردن و بازی‌سازی بیشتر از قبل داشته باشیم. حواسمان باشد که می‌خواهیم این روزها را فراموش نکنیم و خوب زندگی‌کردن را تمرین کنیم.

او افزود: حواسمان باشد که فصل بهار و عید از راه رسیده و نوید امید و رویش برای همه ما دارد. این دفعه بهار را در دل و وجودمان ایجاد کنیم، سبزه‌هامان را سبز کنیم، جوانه‌های اطرافمان را بهتر ببینیم تا بوی خوش بهار را با اعماق وجودمان حس کنیم.

جمالی تصریح کرد: حواسمان باشد که همیشه خیلی چیزها در اختیار ما نبوده و نخواهد بود، این دفعه موضوع عوض شده، با اضطراب و ناامیدی توانمان خیلی زود کم می‌شود، هنوز لازم است که پرتوان به مقابله ادامه بدهیم، قرار نیست با انجام رفتارهای افراطی خسته شویم، قرار است چند هفته دیگر هوشیارانه و پیشگیرانه رفتار کنیم.

این روانشناس تاکید کرد: می‌خواهیم که دست خالی این دوره را نگذرانیم، زندگی به اندازه کافی بهانه غصه و نگرانی برای همه دارد اما می خواهیم، دستاوردهای خوب برای ما داشته باشد.

او گفت: تحمل کردن، ظرفیت‌های درونی ما را بیشتر می‌کند، رشد می‌کنیم، می‌خواهیم بهداشت عمومی و فردی خود را بالا ببریم و از این به بعد باید بیشتر حواسمان به سلامتی و ارزش گذاری به قدرتِ در لحظه زیستن باشد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها