کد خبر: 399425
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۴ ۱۲:۴۳:۴۳
| |

مردم از خوردن لبنیات سنتی پرهیز کنند

یک متخصص تغذیه به مردم توصیه کرد از خوردن آبمیوه‌های باز و لبنیات غیرپاستوریزه سنتی از جمله شیر، پنیر و خامه پرهیز کنند.

مردم از خوردن لبنیات سنتی پرهیز کنند
کد خبر: 399425
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۴ ۱۲:۴۳:۴۳

اعتمادآنلاین| مرتضی احمدیان متخصص تغذیه گفت: در نان‌های سنتی بعد از فرآیند پخت احتمال آلودگی از طریق محیط و عرضه وجود دارد به همین دلیل از منتظر ماندن در واحدهای نانوایی و پهن کردن نان برای خنک شدن در میز نانوایی جدا خودداری و نیز از خرد کردن نان توسط چاقو و برس‌های عمومی که در نانوایی‌ها است، پرهیز شود.

وی اظهار داشت: اگر از نایلون برای حمل نان به منزل استفاده می شود آن را داخل خانه نبرید و پس از خارج کردن نان آن را دور بیاندازید.

به گفته احمدیان، نان‌های کاملا صنعتی که همگی بسته‌بندی شده‌اند، آلوده به کرونا نبوده و استفاده از نان سنتی در صورت گرما دادن قبل از مصرف مشکلی ندارد.

این متخصص تغذیه درباره انتقال ویروس کرونا از فرآورده‌های غیرصنعتی ادامه داد: مردم به خرید و مصرف آبمیوه‌های باز، لبنیات غیرپاستوریزه سنتی همچون شیر، پنیر، خامه و بستنی اصرار نداشته باشند و اگر تصور می‌کنند با جوشاندن شیر سنتی مشکل آلودگی رفع می‌شود، بهتر است بدانید جوشاندن شیر از نظر تغذیه ای و بهداشتی اصلا کاری درست و اصولی نیست.

به گفته احمدیان، سبوس برنج، ماکارونی، جو دوسر، گندم سیاه و سایر غلات سبوس‌دار مواد غذایی بسیار مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن علیه کرونا است، زیرا ماندگاری طولانی، آماده‌سازی سریع و راحتی داشته و علاوه بر این در جذب فیبرها نیز نقش دارند.

وی افزود: سیب‌زمینی نیز از مواد غذایی ماندگار و منابع خوبی از کربوهیدرات است و پس از شست‌وشو و پخت کامل و مناسب این مواد غذایی را با پوست مصرف کرد.

احمدیان در مورد مصرف سوسیس و کالباس اظهار داشت: دمای پخت این محصولات نیز بالای 70 درجه است، اما در مورد کالباس احتمال بروز آلودگی ثانویه هنگام باز کردن بسته‌بندی اولیه، برش زدن و گذاشتن آن در بسته در مغازه یا مرکز خرید وجود دارد اما درخصوص سوسیس این نگرانی وجود ندارد زیرا هم به صورت بسته‌بندی اولیه از کارخانه به فروش می‌رسد و مصرف‌کننده طی پخت‌وپز خانگی، مجددا آن را در معرض گرمای کافی قرار می‌دهد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها