کد خبر: 419330
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۷ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

ویروس کرونا| کدام برنامه برای برقراری تماس تصویری بهتر است؟

برقراری تماس تصویری بیش از پیش اهمیت یافته زیرا مردم به دلیل شیوع ویروس کرونا دیگر نمی‌توانند مثل گذشته به دیدار هم بروند و می‌بایست نکات و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند. برنامه‌هایی مثل اسکایپ، زوم، واتس‌اپ، اینستاگرام و غیره امکان تماس تصویری را برای کاربران فراهم می‌کنند.

ویروس کرونا| کدام برنامه برای برقراری تماس تصویری بهتر است؟
کد خبر: 419330
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۷ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده - ویروس کرونا در حال انتشار است و قوانین و دستورالعمل‌های بهداشتی دوباره از سر گرفته شده است. بسیاری از افراد به دلیل شیوع ویروس کرونا هنوز در خانه کار می‌کنند و فقط دوستان، خانواده و همکاران خود را از طریق برنامه‌های مختص تماس تصویری مشاهده می‌کنند. مردم به منظور حفظ جان خود و اطرافیان‌شان در برابر ویروس کرونا برنامه‌های مختلفی را برای برقراری تماس تصویری امتحان می‌کنند تا در آخر به کیفیت مطلوب مد نظرشان برسند.

اعتمادآنلاین به نقل از «cnet» گزارش می‌دهد، در حالی که گزینه‌های زیادی برای برقراری تماس تصویری وجود دارد اسکایپ و زوم 2 برنامه‌ای هستند که از بقیه معروف‌تر شده‌اند. ما در اینجا به مقایسه قابلیت‌های این 2 برنامه برای تماس تصویری و کنفرانس می‌پردازیم و چگونگی حفظ حریم خصوصی را در این برنامه‌ها مورد بررسی قرار می‌دهیم.

اسکایپ

اسکایپ

اسکایپ یکی از برنامه‌هایی است که برای برقراری تماس صوتی، تصویری و فرستادن پیام از آن استفاده می‌کنیم. این برنامه با اندروید و آی‌او‌اس (iOS)، ویندوز، آی‌پد اواس (iPadOS)، مرورگر وب الکسا و ایکس‌باکس سازگار است. اگر بخواهید با تلفن ثابت از اسکایپ استفاده کنید به شما خدمات ویژه‌ای ارائه می‌شود که هزینه‌هایی نیز در بر دارد؛ در غیر این صورت اسکایپ کاملاً مجانی است.

همچنین اسکایپ قادر است حداکثر 50 نفر را در یک تماس ویدئویی کنار هم قرار دهد که این قابلیت می‌تواند برای اجتماعات بزرگ‌تر یا جلسات تجاری مفید باشد (اگرچه مایکروسافت به کاربران توصیه می‌کند که از خدمات چت تصویری مایکروسافت تیم (Microsoft teams) برای اهداف کاری استفاده کنند). این برنامه امکان ضبط تماس را برای کسانی که به هر دلیلی ارتباط‌شان قطع می‌شود مهیا می‌کند. عنوان‌ها و زیرنویس‌ها نیز قابل دسترس هستند. ویژگی‌های اسکایپ عبارت است از: به اشتراک گذاری فایل، شناسه تماس‌گیرنده، پیام صوتی، حالت نمایش جداگانه برای نگه داشتن مکالمات مختلف و به اشتراک گذاری تصاویر در تلفن همراه.

شما بعد از ساخت حساب کاربری در اسکایپ می‌توانید ارتباط خود را با دیگران آغاز کنید. اگر می‌خواهید با شخصی تماس حاصل کنید، به سادگی قسمت نمایه (profile) خود را باز کرده و روی گفت‌وگوی جدید (New Chat)، گفت‌وگوی گروهی جدید یا مکالمه خصوصی جدید کلیک کنید. برای یافتن افراد یا اضافه کردن آنها باید نام اعضای گروه را در قسمت جست‌وجو تایپ کنید. هنگامی که با کاربر دیگری صحبت می‌کنید می‌توانید آن شخص را در پیام فوری که امکان به اشتراک گذاشتن فایل و موارد دیگر را دارد نگه دارید، با او تماس تصویری برقرار کنید یا یک گروه جدید بسازید.

اسکایپ اخیراً ویژگی دیگری را به نام Meet Now اضافه کرده که به شما امکان می‌دهد جلسه‌ یا نشستی را با فرستادن یک لینک برقرار کنید و بدون نیاز به حساب کاربری برای استفاده از خدمات در مرورگرهای مایکروسافت اج (Microsoft Edge) و گوگل کروم آن را به اشتراک بگذارید.

زوم

زوم

برنامه کنفرانس تصویری زوم در اندروید، آی‌اواس (iOS)، رایانه شخصی و مک (Mac) کار می‌کند. این برنامه به رایگان ارائه می‌شود و میزبان حداکثر صد شرکت‌کننده است. برندهای تجاری کوچک و متوسط 15 تا 20 دلار در هر ماه و شرکت‌های بزرگ 20 دلار در ماه برای هر جلسه با حداقل 50 میزبان باید بپردازند. شما می‌توانید زمان جلسه را تنظیم کنید و میزبان‌های مختلف را برگزینید. حداکثر هزار کاربر می‌توانند طی یک تماس تصویری با برنامه زوم با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و 49 فیلم به طور همزمان روی صفحه به نمایش درآید.

این برنامه از قابلیت‌های صوتی و تصویری HD، ابزارهای مشارکتی مانند اشتراک همزمان صفحه و یادداشت مشترک و امکان ضبط جلسات و ایجاد رونوشت بهره‌مند است. برنامه‌ریزی از طریق جی‌میل، اوت‌لوک و آی‌کال در این برنامه امکان‌پذیر شده است. کافی است در جی‌میل فقط روی نماد تقویم کلیک کنید، سپس زمان ملاقات را انتخاب کنید، بعد روی لینک زیرِ Join Zoom Meeting کلیک کنید.

زوم این امکان را دارد که اگر میکروفون و دوربین شما خاموش باشد، از طریق نوشتن ارتباط برقرار کنید. این ویژگی برای مواقعی مفید است که در همایش‌ها به پرسش و پاسخ نوشتاری نیاز پیدا می‌کنید.

ثبت‌نام در زوم رایگان است. شما می‌توانید با ایمیل، گوگل یا فیس‌بوک یک حساب کاربری بسازید و وارد سیستم شوید. اگر از زوم استفاده می‌کنید، باید موارد امنیتی را در نظر بگیرید. کارشناسان درباره خطرات خدشه به حریم خصوصی و هک شدن اطلاعات مردم در طول تماس تصویری در دوران کرونا ابراز نگرانی کرده‌اند و به کاربران هشدار داده‌اند تا مراقب اطلاعات شخصی خود باشند. برای محافظت از حریم شخصی خود می‌توانید ویژگی «اتاق انتظار» را فعال کنید تا ببینید چه کسانی در تلاش‌اند تا وارد جلسه شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها