کد خبر: 439332
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۸ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

ساخت ویدئوی پرواز بر فراز سیاره مشتری با عکس‌های فضاپیمای جونو + ویدئو

دانشمندی توانست با استفاده از عکس‌های مربوط به فضاپیمای جونو ویدئویی بسیار زیبا از سفر به سیاره مشتری بسازد. ناسا این ویدئو را در وب‌سایت خود بارگذاری کرده است.

ساخت ویدئوی پرواز بر فراز سیاره مشتری با عکس‌های فضاپیمای جونو + ویدئو
کد خبر: 439332
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۸ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده- کوین ام. گیل دانشمندی است که امسال توانست ویدئویی بسیار جالب از سیاره مشتری بسازد. ناسا چنان تحت تاثیر این ویدئوی زیبا قرار گرفت که با پست کردن آن در وب‌سایت رسمی خود از اقدام این دانشمند تقدیر کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین ، به نقل از «Digital Trends»، گیل ویدئوی پنج‌دقیقه‌ای حیرت‌انگیزی با استفاده از تصاویری که توسط ناسا با فضاپیمای جونو در ماه ژوئن سال 2020 گرفته شد، ساخته است. این ویدئو پرواز بر فراز گازهای سیاره مشتری را به‌ خوبی به تصویر کشیده است.

ناسا می‌گوید این ویدئو ترکیبی از 41 تصویر است که برای ساخت آن از ابزار دوربین جونو (JunoCam) استفاده شده که به صورت دیجیتالی روی یکی از قمرها قرار گرفته و این دوربین مجازی با پرواز فضاپیما نمایی از سیاره مشتری را از زوایای گوناگون نشان می‌دهد.

سیاره مشتری

ناسا توضیح می‌دهد: «فضاپیمای جونو در نزدیک‌ترین فاصله خود با سیاره مشتری تقریباً در فاصله 2100 مایلی (3400 کیلومتری) از ابرها قرار گرفته است. جاذبه شدید سیاره مشتری باعث می‌شود فضاپیما در این زمان به سرعت فوق‌العاده‌ (حدود 130 هزار مایل در ساعت یا 209 هزار کیلومتر در ساعت) نسبت به سیاره برسد.»

این فیلم با موسیقی متن زیبا و تصاویر بی‌نظیر ویدئویی فوق‌العاده پدید آورده و نمایی نزدیک از مشتری را که 11 برابر بزرگ‌تر از زمین است و اکنون در فاصله 472 میلیون مایلی (760 میلیون کیلومتری) از آن قرار دارد ترسیم کرده است.

فضاپیمای جونو در سال 2011 از پایگاه کیپ‌کاناورال در فلوریدا با یک موشک اطلس به فضا پرتاب شد. پنج سال بعد در سال 2016 به بزرگ‌ترین سیاره منظومه شمسی رسید و در آن زمان شروع به جمع‌آوری داده‌ها کرد.

این فضاپیما که ابزارهای علمی بسیار زیادی با خود دارد هنوز مشغول کاوش در سیاره مشتری است. فضاپیما در اواخر ماه آگوست با اتفاقات غیرمنتظره‌ای چون رعدوبرق‌های عجیبی که به آنها توپ‌های خمیری (Mushballs) می‌گویند و ترکیبی از آمونیاک و آب هستند روبه‌رو شد.

مشتری

اهداف این ماموریت اندازه‌گیری مقدار آب موجود در جو مشتری، نقشه‌برداری از میدان‌های مغناطیسی و گرانش سیاره برای آشکارسازی ساختار ضخیم مشتری و کاوش مغناطیس موجود در نزدیکی قطب‌های سیاره به منظور دستیابی به دانشی جدید در مورد چگونگی تاثیر میدان مغناطیسی قدرتمند مشتری بر جو آن و تصویربرداری از بزرگ‌ترین قمر مشتری است.

انتظار می‌رفت که ماموریت فضاپیمای جونو تا سال 2018 ادامه داشته باشد، اما ناسا تصمیم گرفت این ماموریت را تا جولای سال 2021 تمدید کند. این فضاپیما قبل از متلاشی شدن در جو مشتری، از مدار خارج می‌شود و ماموریت علمی پیشگامانه خود را به پایان خواهد رساند.

ویدئویی که از سیاره مشتری ساخته شده از تصاویر JunoCam که در اصل در دوم ژوئن سال 2020 بین ساعت 2:47 دقیقه صبح تا 4:25 دقیقه صبح گرفته شده بود تهیه شده است.

تصاویر خام فضاپیمای جونو از سیاره مشتری نیز در آدرس https://missionjuno.swri.edu/junocam/processing در دسترس است. همچنین می‌توانید اطلاعات مربوط به فضاپیمای جونو را از https://www.nasa.gov/juno دریافت کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها