کد خبر: 547966
|
۱۴۰۱/۰۱/۳۰ ۱۳:۰۷:۱۳
| |

کانال همسریابی، دامی برای کلاهبرداری بزرگ بود

شیاد اینترنتی در تلگرام و اینستاگرام با عنوان همسریابی تبلیغات می‌کرد و طعمه‌هایش را به دام می‌انداخت.

کانال همسریابی، دامی برای کلاهبرداری بزرگ بود
کد خبر: 547966
|
۱۴۰۱/۰۱/۳۰ ۱۳:۰۷:۱۳

فردی با ایجاد کانال و پیج همسریابی در شبکه‌های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد.

به گزارش اعتماد آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا سرهنگ فیض‌اله احمدی، سرپرست پلیس فتا استان کهگیلویه وبویراحمد اظهار کرد: با تلاش کارشناسان پلیس فتا در فضای مجازی، کانالی به‌عنوان همسریابی که از مردم کلاهبرداری می‌کرد، شناسایی شد.

وی افزود: با اقدامات کارشناسی و پلیسی متهم در یکی از شهرستان‌های استان مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مراجع قضایی‌ در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

سرهنگ احمدی بیان کرد: متهم پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری شده ضمن اقرار به جرم خود به کلاهبرداری به مبلغ 100 میلیون ریال اعتراف کرد و انگیزه خود را کسب درآمد و کلاهبرداری از شهروندان عنوان کرد.

این مقام مسئول ادامه داد : پلیس فتا با افرادی که اقدام به رفتارهای مجرمانه در فضای مجازی و سوء‌استفاده از اطلاعات و تصاویر شخصی افراد می‌کنند به شدت برابر قانون برخورد کرده و تحویل دستگاه قضایی خواهند شد.

سرپرست پلیس فتا استان از کاربران فضای مجازی و خانواده‌ها خواست: به‌هیچ‌عنوان عکس‌های شخصی و خصوصی خود را در فضای مجازی منتشر نکنند چراکه بسیاری از سودجویان این عکس‌ها را برداشته و در کانال‌ها و سایت‌های مختلف به اشتراک می‌گذارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها