کد خبر: 632720
|
۱۴۰۲/۰۶/۲۹ ۰۸:۲۱:۴۰
| |

اخاذی 2 مامور قلابی از باند سارقان حرفه‌ای منزل

اعضای باند سرقت خانه‌ها وقتی با 2 مامورنما مواجه شدند فریب آنها را خوردند و باج دادند.

اخاذی 2 مامور قلابی از باند سارقان حرفه‌ای منزل
کد خبر: 632720
|
۱۴۰۲/۰۶/۲۹ ۰۸:۲۱:۴۰

باند 10 نفره سارقان سابقه‌دار که با نقاب اقدام به سرقت طلا و دلار می کردند با  هدایت یکی از مالباختگان که طلاهای خاص و دست‌سازش سرقت شده بود، دستگیر شدند.

به گزارش اعتمادآنلاین، محمد ولدی بیراموند بازپرس شعبه 7 دادسرای سرقت تهران از دستگیری این باند 10 نفره سرقت و دو مامور قلابی خبر داد که از این افراد اخاذی کرده بودند.

بنابر مستندات پرونده از زمستان سال گذشته سرقت از خانه‌هایی در نقاط مختلف تهران به پلیس آگاهی گزارش شد. سارقان معمولا با شگرد بالکن روی وارد خانه‌های مورد نظر می‌شدند و طلا و دلار و سکه ها را می‌ربودند، همچنین در مواردی گزارش شده بود که صاحبخانه حضور داشته و سارقان با تهدید چاقو دست و پای مالک را بسته‌ و اقدام به سرقت مقرون به آزار کرده‌اند.

با طرح شکایات متعدد تحقیقات در مورد این سرقت‌ها ادامه داشت تا اینکه هفته گذشته یکی از مالباختگان که خانه‌اش در شمال شهر بود و 5 کیلو طلا از او سرقت کرده بودند به پلیس مراجعه کرد و خبر داد که سارق اموالش را پیدا کرده است. او در توضیح ماجرا به ماموران گفت من خودم طلا ساز و طلافروش هستم و 5 کیلو طلایی که از من سرقت شده طلاهای خاص و دست ساز بود. من متوجه شدم تعدادی از طلاهای من فروخته شده و همزمان در سایت‌های آگهی دیدم که برخی از طلاهای من برای فروش گذاشته شده است.

به این ترتیب ماموران سرنخ به دست‌ آمده را دنبال کردند مجرمان را دستگیر کنند. وقتی مسجل شد طلاهای خاص  یکی پس از دیگری با آگهی اینترنتی در حال فروش است، ماموران با فردی که قصد فروش طلاها را داشت قرار صور ی گذاشتند و او را بازداشت کردند. فرد دستگیر شده اعتراف کرد عضو باندی است که چهار همدست دارد. به این ترتیب همدستان او دستگیر شدند و معلوم شد افراد دستگیر شده سابقه‌دارانی هستند که در بازکردن انواع در، قفل و گاو صندوق مهارت دارند. همچنین مشخص شد این باند ۵ عضو دیگر هم دارد که در رانندگی، فروش اموال مسروقه، زاغ زنی و دیگر اقدامات مجرمانه با افراد دستگیر شده همکاری داشتند. به این ترتیب دستگیری آنها نیز در دستور کار قرار گرفت و در مجموع 10 متهم که همگی سابقه‌دار بودند، دستگیر شدند.

سردسته باند در بازجویی‌ها گفت: دو سالی می‌شود این باند را تشکیل دادیم. با همه همدستانم در زندان آشنا شدم. ما از شهرستان به تهران می‌آمدیم و طلا و دلار و سکه را که معمولا در گاوصندوق بود، سرقت می کردیم.  در یکی از سرقت‌ها ماشینی که سرنشینانش چراغ گردان و تجهیزات پلیسی داشتند جلو ما را گرفت. آنها خود را مامور مور معرفی کردند و گفتند: ما می‌دانیم شما سارق حرفه‌ای هستید و اگر می‌خواهید شما را دستگیر نکنیم باید نفری 30 سکه به ما بدهید ما هم برای اینکه دستگیرمان نکنند 30 سکه را دادیم و در عوض قرار شد آنها در سرقت‌های بعد هم هوای ما را داشته باشند و اگر در محدوده‌ای سرقت می‌کردیم به آنها اطلاع بدهیم که مامور دیگری ما را به دام نیندازند.

در پی این اعترافات ماموران پلیس آگاهی وارد عمل شدند و دو نفری را که از سارقان حرفه‌ای اخاذی کرده بودند چ، بازداشت کردند. آن دو نفر در اظهارات خود گفتند: ما مامور نیستیم بلکه سارقانی خانه ما را زده‌ بودند و سعی می‌کردیم که ردشان را بزدیم تا اینکه اتفاقی موفق به شناسایی و غافلگیر کردن این سارقان شدیم.

دو مامور قلابی ادامه دادند:‌  وقتی دیدیم تعدادی از این افراد خودشان را از دیوار خانه‌ای بیرون پرت کردند فوری سراغشان رفتیم و خودمان را مامور جا زدیم تا حداقل به جبران سرقتی که از ما شده است از این سارقان اخاذی کنیم.

در پی این اظهارات قرار قانونی برای آنها هم صادر شد و در حال حاضر تحقیقات در مورد این پرونده ادامه داد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها