کد خبر: 635292
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۷ ۰۷:۱۰:۵۶
| |

مامور قلابی طعمه‌هایش را به بهانه شرکت در اعتراضات می‌ربود

مامور قلابی بعد از شناسایی افراد پولدار آنها را می‌ربود و دست به اخاذی می‌زد.

مامور قلابی طعمه‌هایش را به بهانه شرکت در اعتراضات می‌ربود
کد خبر: 635292
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۷ ۰۷:۱۰:۵۶

مردی که به بهانه شرکت در اعتراضات ربوده شده بود پس از انتقال به خانه امن آدمربایان مورد ضرب و شتم قرار گرفت و ربایندگان پس از خالی‌کردن حسابش او را رها کردند.

به گزارش سایت جنایی،‌ مردی اوایل شهریور ماه امسال با مراجعه به دادسرای امور جنایی تهران از ربوده شث خود در یکی از محلات شرقی تهران خبر داد و با طرح شکایتی درخواست دستگیری افرادی را کرد که پس از آدم ربایی او را کتک زدند و عابربانک‌هایش را خالی کرده بودند.

پس از آن پرونده شاکی به شعبه نهم بازپرسی دادسرای جنایی ارجاع شد و وقتی مقابل بازپرس سهرابی قرار گرفت، گفت: در شرق تهران زندگی می‌کنم. روز حادثه از خانه به محل کارم می‌رفتم که یک نفر با ماشین جلوم را گرفت و در حالی که خود را مامور پلیس آگاهی معرفی کرد، با نشان دادن دستبند و اسلحه‌ای که بعدا فهمیدم قلابی بوده تهدیدم کرد که باید با او بروم، چون در در اعتراضات و درگیری‌های سال گذشته تصویرم ثبت شده است. حتی او کارت شناسایی نشان داد و دستبندش را هم درآورد که به دستم بزند. آن فرد گفت تو تحت تعقیب ما بودی و حکم جلب تو را دارم و برای تحقیقات باید بیایی، هرچه گفتم اشتباه گفته‌اید من در اعتراضات نبوده‌ام اصرار کرد که مدارک وجود دارد و برای روشن شدن حقیقت باید همراهش بروم.

شاکی در ادامه توضیحاتش گفت: برای اینکه دستبند نزند همراهش رفتم. او چشمم را بست و مرا به خانه‌ای برد. یک مرد دیگر هم در خانه بود. وقتی به آنجا رسیدیم فهمیدم فریب خورده‌ام و در آن خانه کتکم زدند. بعد هم  کارت های بانکی را خالی کردند و ۹۰ میلیون تومانی را که در حسابم بود، به صورت اینترنتی خالی کردند. آنها مامور قلابی بودند و یک شبانه روز من را نگه داشتند و با تهدید می‌گفتند به خانواده‌ات زنگ بزن و پول بخواه گفتم ندارم. دست آخر دست و پایم را بستند و در یکی از محله‌های تهران رهایم کردند.

با طرح شکایت این مرد جوان در مورد آدم‌ربایی تحقیقات به دستور بازپرس جنایی آغاز شد. در حالی که تحقیقات برای شناسایی عامل این آدم ربایی ادامه داشت آخر هفته گذشته شکایت مشابهی در دادسرای جنایی مطرح شد.

کارآگاهان تصاویر چهره‌نگاری شده متهمان را تهیه کردند واین عکس ها با بانک مجرمان سابقه‌دار تطبیق داده و یک مظنون شناسایی شد. متهم سابقه دار فردی بود که پیش از این به اتهام زورگیری دستگیر و روانه زندان شده بود. بنابراین متهم دستگیر شد. او به جرایم خود اعتراف کرد و گفت: مشکل مالی داشتم و سعی کردم دنبال افرادی بروم که وضع مالیشان خوب است. نقشه ام این بود آنها را بترساند و چون انگ سیاسی به آنها می‌زدم و خیلی منطقی رفتار می‌کردم که انگار واقعا مامور هستم، می توانستم نقشه ام را پیش ببرم.

این متهم همچنین: برای شناسایی طعمه‌های خود در محله های مختلف می‌چرخیدم و آمار می‌گرفتم، بعد که چند نفر را شناسایی می کردم با تهدید سلاح قلابی که داشتم  از آنها اخاذی می‌کردم، اگر هم در محل نمی‌توانستم از آنها اخاذی کنم آنها را با خود می‌بردم. بعد کارتشان را خالی می‌کردم.

این متهم همچنین در اعتراف خود گفت: متهمان را به خانه یکی از دوستانم می‌بردم و برای هر موردی که به خانه او می‌بردم یک میلی.ن تومان به او می‌دادم.

به این ترتیب همدستی که با اجاره خانه ارتکاب جرم را تسهیل کرده بود شناسایی و دستگیر شد.

در حال حاضر تحقیقات برای شناسایی دیگر طعمه‌های احتمالی این مامور قلابی ادامه دارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها