کد خبر: 661659
|
۱۴۰۳/۰۳/۰۸ ۲۰:۳۰:۱۲
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

زورگیری خودروهای مسافرکش در پوشش مسافر دربستی

اعضای باندی که رانندگان مسافرکش را طعمه قرار می‌دادند، به زندان محکوم شدند.

زورگیری خودروهای مسافرکش در پوشش مسافر دربستی
کد خبر: 661659
|
۱۴۰۳/۰۳/۰۸ ۲۰:۳۰:۱۲

سه مرد که با همدستی زنی جوان اقدام به سرقت خودروهای مسافرکش می‌کردند، توسط ماموران بازداشت شدند و پای میز محاکمه رفتند.

به گزارش اعتمادآنلاین، چهار متهم با شناسایی رانندگانی که مسافر جابه‌جا می‌کردند، آنها را به جاده‌های خلوت خلوت می‌کشاند و نقشه خود را اجرا می‌کردند. متهمان سپس خودروهای سرقتی را با تغییر پلاک و مشخصات به فروش می‌رساندند.

اولین شکایت از سوی مردی میانسال به پلیس داده شد. او گفت: حدود ساعت 10 شب بود که در میدان هفت تیر تهران سه مرد دست تکان دادند. داشتم از محل کارم به خانه می‌رفتم. با خودم گفتم اگر مسیر کوتاهی است آنها را هم برسانم. به من پیشنهاد دادند دربستی آنها را به شهریار ببرم. قبول نکردم و گفتم دور است؛ اما پول زیادی پیشنهاد دادند و من قبول کردم. به سمت شهریار حرکت کردم. آنها در مسیر من را از بیراهه بردند و گفتند میانبر بلد هستند. به جای خلوتی که رسیدیم با تهدید چاقو من را از ماشین پیاده کردند و ماشینم را بردند. خیلی آشفته بودم. نمی‌دانستم باید چه کنم. خودروهای گذری هم از ترس من را سوار نمی‌کردند. خودم را به سختی به پلیس رساندم.

بعد از شکایت این مرد و به فاصله سه روز، مرد دیگری به پلیس مراجعه کرد. او گفت در  مسیر شهریار به سمت تهران سه مرد را سوار ماشین کرد و آنها ماشینش را سرقت کردند. گفته‌های این مرد دقیقا شبیه به اظهارات راننده قبلی بود. در ادامه ماموران با مطرح شدن شکایت سوم متوجه شدند با یک باند روبه‌روهستند که سرقت‌های زنجیره ای انجام می‌دهند.

پلیس در ردزنی‌هایی که انجام داد موفق شد دو نفر از متهمان را شناسایی کند.

ردپای زنی به نام لیدا در سرقت سریالی

این دو متهم که پیمان و آریا نام دارند و سابقه‌دار نیز هستند به سرقت‌های سریالی اعتراف کردند و مشخص شد آنها چهار خودرو به سرقت برده‌اند. پیمان و آریا اعتراف کردند که دو همدست دیگر به نام‌های شهرام و لیدا داشتند. آنها گفتند: به همراه شهرام ماشین‌ها را شناسایی و سرقت می‌کردیم و بعد در باغ لیدا در شهریار پلاک و مشخصات آنها را تغییر می‌دادیم و می‌فروختیم.

با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست، پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد. در جلسه رسیدگی کیفرخواست علیه متهمان خوانده شد و سپس شکات در جایگاه حاضر و خواستار مجازات آنها شدند.

در ادامه پیمان در جایگاه قرار گرفت. او گفت: من، شهرام و آریا با هم ماشین‌ها را سرقت می‌کردیم. توافق کرده بودیم در باغ لیدا مشخصات آنها را تغییر بدهیم و بفروشیم و پول به دست آوریم. ما این پول را تقسیم می‌کردیم.

سپس آریا در جایگاه قرار گرفت او گفت: ما قصد نداشتیم به راننده‌ها آسیب بزنیم. فقط می‌خواستیم با استفاده از چاقو آنها را تهدید کنیم تا مقاومت نکنند. ما فقط قصد سرقت داشتیم.

شهرام، متهم ردیف سوم اتهامش را رد کرد و گفت: من در سرقت‌ها شرکت نداشتم. فقط در باغ با ابزاری که داشتیم مشخصات ماشین از جمله شماره موتور را عوض می‌کردیم تا بتوانیم آن را بفروشیم.

سپس لیدا در جایگاه قرار گرفت. او گفت: از قدیم با پیمان ارتباط داشتم و این رابطه باعث شده بود به او اعتماد کنم. او به من گفت با دوستانش ماشین خرید و فروش می‌کند. ماشین‌ها را به باغ من می‌آوردند؛ اما من در جریان سرقتی بودن آنها نبودم و نقشی هم در این باند نداشتم.

بعد از پایان گفته‌های متهمان و دفاعیات وکلای آنها هیات قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند و هر کدام از متهمان را به 5 سال حبس و لیدا را به 7 ماه زندان محکوم کردند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

ویدیو پیشنهادی

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها