کد خبر: 665081
|
۱۴۰۳/۰۴/۰۹ ۰۸:۲۵:۲۶
| |

دستبرد بزرگ به خانه مرد عتیقه‌فروش

مردی که همراه همدستانش به خانه مردی عتیقه‌فروش دستبرد زده بود، دستگیر شد.

دستبرد بزرگ به خانه مرد عتیقه‌فروش
کد خبر: 665081
|
۱۴۰۳/۰۴/۰۹ ۰۸:۲۵:۲۶

مجرم سابقه‌داری که برای گیر نیفتادن شگردش را تغییر داده بود، پس از ۱۲ سرقت خانه شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش سایت جنایی، مردی عتیقه‌فروش مدتی قبل در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران از سرقت خانه‌اش خبر داد و گفت: وقتی از مسافرت برگشتم، با در شکسته خانه‌ام مواجه شدم. وقتی هم که وارد خانه شدم دیدم زیرخاکی‌هایم را که سال‌ها برای جمع کردن آنها تلاش کرده بودم، دزدیده‌اند.

با تماس مرد عتیقه‌فروش با پلیس ماموران راهی خانه او شدند. مرد مالباخته در تحقیقات گفت: مدت‌هاست زیرخاکی و عتیقه جمع می‌کنم. حتی کلکسیونی از سکه‌های عتیقه و قدیمی داشتم که سرقت شده است. من، همسر و دخترم به مسافرت رفته بودیم و زمانی که برگشتم با در شکسته ورودی خانه و سرقت وسایل باارزشم مواجه شدم.

با شروع تحقیقات هیچ رد و سرنخی از سارقان به دست نیامد. در همین بین مرد جوانی به پلیس مراجعه کرد و اطلاعات مهمی از سارقان را در اختیار ماموران قرار داد. او گفت: با خودروام مسافرکشی می‌کنم. یک شب مسافری از ترمینال سوار کردم و به آدرسی که داده بود، بردم، وقتی داشتم از آنجا می‌رفتم فهمیدم سرقتی در حال وقوع است. مسافر که پیاده شد، نیمهشب بود، می‌خواستم بروم خانه که ناگهان در نیمه‌باز یک خانه توجهم را جلب کرد. خوب که دقت کردم دیدم قفل در شکسته است. من در تاریکی بودم و کسی مرا نمی‌دید. لحظاتی بعد مرد جوانی هراسان بیرون آمد و چند لحظه مقابل در ورودی ایستاد و بعد رفت.

این راننده ادامه داد: من فیلم‌های پلیسی زیادی دیده‌ام و حسی به من گفت مرد جوان سارق و منتظر همدستش است. فوراً گوشی را روشن و از آنها فیلمبرداری کردم. حدسم درست بود دوستش که آمد با هم صحبت ‌کردند و یکی از آنها به دیگری گفت: مجید برای یک هفته کافی است. راستش را بخواهید ترسیدم همان‌موقع فیلم را به پلیس بدهم، برای همین به خانه رفتم. همسرم که رنگ پریده‌ام را دید دلیلش را پرسید، من همه چیز را برایش تعریف کردم و او هم مرا تشویق کرد که ماجرا را به پلیس بگویم، برای همین امروز آمدم اینجا تا فیلم را بدهم.

با بررسی و دیدن فیلمی که این مرد در اختیار ماموران پلیس قرار داده بود مشخص شد او از سارقان خانه مرد عتیقه‌فروش فیلم گرفته است. به این ترتیب تصویر ماسک‌دار سارقان خانه به دست آمد و در ادامه کارآگاهان پلیس سراغ آلبوم متهمان سابقه‌دار اداره آگاهی رفتند و دنبال سارقی به نام مجید با مشخصات و جثه سارقانی که در فیلم بودند، پرداختند.

در نهایت چند نفری با مشخصات مشابه شناسایی شدند. یکی از مجیدهای شناسایی‌شده در زندان بود، دیگری به شهرستان رفته بود و نفر سوم در محل سرقت حضور نداشت و برای اثبات بیگناهی خود هم شاهدی داشت. در نهایت فردی که در آن سرقت حضور داشت شناسایی شد و کارآگاهان در تحقیقات پی بردند که او قبل از این به اتهام سرقت و مواد مخدر چند بار بازداشت شده است.

با شناسایی مجید، کارآگاهان در نقش خریدار عتیقه با او قرار گذاشتند و او را سر قرار صوری بازداشت کردند. پس از دستگیری مجید، همدستش هم شناسایی و بازداشت شد.

متهمان در تحقیقات پلیسی به سرقت ۱۲ منزل در مرکز تهران اعتراف کردند و تحقیقات برای شناسایی مال‌باختگان ادامه دارد.

تا این مرحله از تحقیقات مشخص شد مجید سه ماه قبل از زندان آزاد شده اما این بار شگرد جدیدی را انتخاب کرده است. او که تا پیش از این سارق موتورسیکلت بود و خرید و فروش مواد مخدر هم انجام می‌داد،‌ در مورد تغییر شگردش گفت:‌ من شگردهایم را تغییر می‌دادم چون ریسک بازداشت را کم می‌کرد. اگر تصویرم دست ماموران می‌افتاد، آنها ابتدا به سراغ متهمان سابقه‌دار سرقت منزل می‌رفتند و من که سابقه سرقت منزل نداشتم حدس می‌زدم شناسایی نشوم. در سه ماهی که آزاد بودم ۱۲ خانه سرقت کردم که آخری از همه پربارتر بود البته همان سرقت بود که باعث شد گیر بیفتیم. در این سرقت‌ها حدود سه میلیاردی گیرمان آمد و در سرقت آخر ۲۰۰ میلیون تومان به دست آوردم که یک ریالش هم برایم نماند، همه را خرج مواد مخدر کردم.

بنا به این گزارش تحقیقات درباره این سرقت ادامه دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

ویدیو پیشنهادی

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها