کد خبر: 674097
|
۱۴۰۳/۰۶/۲۱ ۰۸:۳۵:۵۴
| |

مرد تاجر؛ پشت پرده آدم‌ربایی عجیب

تاجری که تصمیم داشت طلب خیالی و میلیاردی خود را با آدم‌ربایی وصول کند به دستور بازپرس جنایی دستگیر شد.

مرد تاجر؛ پشت پرده آدم‌ربایی عجیب
کد خبر: 674097
|
۱۴۰۳/۰۶/۲۱ ۰۸:۳۵:۵۴

تاجری که تصمیم داشت طلب خیالی و میلیاردی خود را با آدم‌ربایی وصول کند به دستور بازپرس جنایی دستگیر شد.

به گزارش سایت جنایی پرونده این تاجر در شعبه دوم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران در حال رسیدگی است و در حال حاضر به دستور بازپرس حمیدرضا کیاستی این مرد میانسال در بازداشت ماموران اداره پلیس آگاهی به سر می‌برد تا تحقیقات پرونده تکمیل شود و افرادی که برای آدم‌ربایی اجیر کرده بود، دستگیر شوند.

رسیدگی به این این پرونده زمانی در دستور کار ماموران پلیس آگاهی تهران قرار گرفت که اوایل شهریور ماه ۲ خانواده برای شکایت در مورد مفقود شدن دو مرد به دادسرای جنایی و پلیس آگاهی مراجعه کردند. دو خانواده در شکایت خود گفتند پدر دو خانواده که مردانی میانسالی و همکار هستند و در کار واسطه‌گری تجاری فعالیت می‌کنند با هم مفقود شده‌اند

به این ترتیب با دستور بازپرس کیاستی بررسی‌های اولیه آغاز شد و پس از مدتی دو مرد مفقود شده با پای خود به اداره آگاهی مراجعه کردند. با شروع بررسی‌ها دو مرد آزاد شده گفتند: ما امور اداری، مالی و اعتبارسنجی‌های تاجرانی را انجام می‌دهیم که می‌خواهند از کشورهای دیگر کالایی به ایران وارد کنند یا قصد صادرات دارند. افرادی که ما را ربوده بودند بعد از چند روز آزادمان کردند.

این دو در مورد نحوه آدم‌ربایی نیز گفتند: هر دو برای رفتن به جایی سوار یک ماشین بودیم که ناگهان ماشین دیگری جلوی ما پیچید. چند مرد مسلح که نقاب داشتند از ماشین پیاده شدند و ما را به اطراف تهران بردند. در آنجا کتک‌مان زدند و از  ما طلب ۳۰ میلیارد تومان پول داشتند، اما نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاد که تصمیم به آزادی ما گرفتند و ما را در خیابان رها کردند.

این ۲ مرد ربوده شده در مورد احتمال دخالت یک تاجر در ماجرای ربوده شدنشان صحبت کردند و گفتند: ما با این تاجر کار کردیم و ۳۰ میلیارد تومان از پول‌های او را در یکی از بانک‌های ترکیه برای اعتبارسنجی گذاشتیم تا بتواند کالا وارد کند. بعد از آن نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاد که نتوانست محموله را وارد کشور کند. او دائم با ما تماس می‌گرفت و ۳۰ میلیارد تومانش را طلب می‌کرد. هرچه به او می‌گفتیم مدارک اعتبارسنجی را به نام او پر کرده‌ایم و خود او برای وصول پول اعتبارسنجی باید اقدام کند، متوجه نمی‌شد.

با مطرح شدن احتمال دخالت این تاجر در ربوده شدن دو مرد، دستگیری تاجر و تحقیق از او در دستور کار ماموران پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. این در حالی بود که تاجر تحت تعقیب در جنوب کشور سکونت داشت و برای دستگیری او به هماهنگی و رعایت یکسری قوانین قضایی نیاز بود. به هر ترتیب ماموران برای دستگیری او دست به کار شده بودند که یک هفته بعد از آزادی ۲ مرد ربوده شده بار دیگر خانواده یکی از آنها به اداره پلیس مراجعه کرد و از ربوده شدن دوباره پدر خانواده خبر دادند.

خانواده مرد ربوده شده گفتند:  او برای قرار کاری به یک کافی‌شاپ رفته بود که پس از آن دیگر از او خبری نداریم.

با این اتفاق جدید ماموران به کافی‌شاپ مورد نظر رفتند و با شروع تحقیقات مشخص شد چند نفر که خود را پلیس معرفی کردند، مرد ربوده شده را با خود بردند.

در حالی که تحقیقات برای دستگیری تاجر و شناسایی آدم‌ربایان ادامه داشت ربایندگان فیلم شکنجه و صدای مرد ربوده شده را برای خانواده‌اش ارسال کردند. همچنین در تماس‌های مکرر  چند میلیارد تومان مطالبه و تهدید کردند اگر پول به آنها داده نشود گروگان را خواهند کشت.

در تحقیقات پلیس مشخص شد این بار فرد ربوده شده به خارج از تهران و یکی از شهرهای جنوبی برده شده است. در این بین تحقیقات برای شناسایی و دستگیری تاجر که مظنون این آدم ربایی بود نیز ادامه داشت. در نهایت او در یکی از شهرهای جنوب کشور شناسایی و دستگیر شد. تاجر دستگیر شده ربودن دو واسطه را تایید کرد و گفت: آنها بودند که پول مرا گرفتند و بعد هم نتوانستند اجناسی را که می‌خواستم وارد کنند برای همین فکر می‌کردم آنها سر من کلاه گذاشتند قصد داشتم ۳۰ میلیارد تومان را از خودشان بگیرم اما الان متوجه شدم که اشتباه می‌کردم.

او همچنین در مورد ماجرای آدم‌ربایی‌ها نیز گفت: دفعه اولی که اقدام به ربودن این دو نفر شد، افرادی که اجیر کرده بودم، وقتی فهمیدند پای پلیس به ماجرا باز شده است، ترسیدند و گروگان‌ها را آزاد کردند. بار دوم فقط یکی از آنها را ربودیم و او را به حوالی زاهدان بردیم تا احتمال شناسایی و دستگیر شدن همدستانش کاهش یابد.

با این اعتراف تاجر ماموران پلیس از او خواستند با افرادی که اجیر کرده است تماس بگیرد و بگوید گروگان را آزاد کنند.

در نهایت آدم ربایان مرد ربوده شده را در روزهای گذشته حوالی جاده اصفهان در حالی که مقداری پول به او داده بودند آزاد کردند.

قربانی دومین آدم ربایی زمانی که به اداره پلیس آگاهی تهران رفت در مورد ربوده شدنش گفت:  آنها خود را پلیس معرفی کردند و اسلحه هم داشتند و به هر ترتیبی که بود مرا با زور بردند. آنها مرا کتک زدند و شکنجه جسمی و روانی دادند البته فقط سه نفری که در تهران مرا ربودند نبودند بلکه همدستانی داشتند و وقتی به زاهدان رسیدیم ۸ نفر آنجا حضور داشتند.

در حال حاضر با وجود آزاد شدن گروگان, مرد تاجر که دستور این آدم ربایی را داده بود همچنان در بازداشت است و تحقیقات برای شناسایی افرادی که اجیر کرده بود نیز ادامه دارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها