کد خبر: 676103
|
۱۴۰۳/۰۷/۰۷ ۰۸:۲۵:۳۲
| |

نقشه پیچیده شیادان در ایران و انگلیس برای کلاهبرداری از مرد صراف

مردی شیاد که با طراحی نقشه‌ای پیچیده دست به کلاهبرداری بزرگ زده بود، دستگیر شد.

نقشه پیچیده شیادان در ایران و انگلیس برای کلاهبرداری از مرد صراف
کد خبر: 676103
|
۱۴۰۳/۰۷/۰۷ ۰۸:۲۵:۳۲

مردی شیاد که با طراحی نقشه‌ای پیچیده دست به کلاهبرداری بزرگ زده بود، دستگیر شد.

به گزارش سایت جنایی چندی پیش مردی صراف با مراجعه به پلیس آگاهی تهران از سرقت مسلحانه ۳۰۰ هزار دلار از صرافی خود خبر داد.

این مرد در تشریح ماجرا گفت: چندی پیش افرادی به من مراجعه کردند و مدعی شدند تاجر لوازم خانگی هستند و برای یک نهاد دولتی کار می‌کنند اما به دلایلی نمی‌توانند از شیوه‌های دیگر برای انتقال پول به داخل کشور استفاده کنند به همین دلیل قرار شد من ۳۰۰ هزار دلار برای آنها فراهم کنم. در روزی که سرقت مسلحانه اتفاق افتاد من مبلغ را برای آنها فراهم کردم اما دقیقا در زمانی که قرار داشتیم ۴ مرد مسلح به مغازه‌ام حمله کردند و همه دلارها را با خود بردند.

با طرح این ادعا از سوی مرد صراف ماموران اداره یکم پلیس آگاهی وارد عمل شدند و تحقیقات خود را در مورد این سرقت مسلحانه آغاز کردند‌.

زمانی که ماموران قصد بازبینی تصاویر دوربین‌های مداربسته را داشتند، مرد صراف گفت دوربین‌های مغازه خراب است. وقتی ماموران از او خواستند شاهدانی را در مورد سرقت مسلحانه برای تحقیق معرفی کند مرد شاکی مدعی شد چون وقت ناهار بود همسایه‌ها تعطیل کرده بودند و کسی متوجه سرقت نشد. در پی این ادعا ماموران اداره یکم پلیس آگاهی به تحقیقات خود ادامه دادند تا اینکه شاکی دچار ضدونقیض‌گویی شد و در نهایت اعتراف کرد داستان سرقت مسلحانه ساختگی است.

شاکی پرونده این بار گفت: ۴ نفر با مراجعه به صرافی من گفتندتاجر لوازم خانگی هستند و برای یک نهاد دولتی کار می‌کنند، حتی زنی که لباس نیروی انتظامی به تن داشت همراهشان بود، به همین دلیل من به آنها شک نکردم، اما اما مبلغی که آنها در مورد آن صحبت می‌کردند خیلی زیاد بود و من نمی‌خواستم به هیچ نحوی ریسک کنم. پس از صحبت‌های مفصل در مورد نحوه پرداخت دلار و دریافت پوند در انگلیس قرار شد همزمان تماس تصویری برقرار شود و زمانی که رابط من در انگلیس  پوند مورد نظر را دریافت کرد در تماس تصویری به من اعلام کند و من ۳۰۰ هزار دلار را به آنها تحویل دهم. در روز مورد نظر ۴ مرد و زن بار دیگر به من مراجعه کردند و طبق قرار تماس تصویری برقرار شد. رابط من در تماس تصویری اعلام کرد معادل ۳۰۰ هزار دلار، پوند دریافت کرده است به همین دلیل من ۳۰۰ هزار دلار را به افرادی که نزدم آمده بودند دادم و آنها از مغازه رفتند. اما هنوز چند ساعت از رفتن آنها نگذشته بود که رابطم در انگلیس بار دیگر با من تماس گرفت و گفت او توسط افرادی که کلمبیایی بودند دزدیده شده بود و آدم‌ربایان او را مجبور کرده بودند در تماس تصویری به من دروغ بگوید آدم‌ربایان با تهدید اسلحه به او گفته بودند که باید به من بگویدمبلغ مورد نظر را دریافت کرده وگرنه او را خواهند کشت.

با افشای حقیقت و بررسی دوربین‌های مداربسته اطراف صرافی مشخص شد یکی از افرادی که هنگام مبادله صوری در محل حضور داشت، کلاهبرداری سابقه‌دار است، همچنین در شاخه دیگری از تحقیقات مشخص شد پرونده کلاهبرداری‌های مشابهی در اصفهان و اهواز بی‌نتیجه مانده است. در نهایت ماموران پلیس اداره یکم آگاهی با شناسایی کلاهبردار سابقه‌دار او را دستگیر کردند. این در حالی بود که تحقیقات نشان می‌داد او و همدستانش قصد دارند در ساعات آینده صرافی دیگری را به همین شیوه مورد دستبرد قرار دهند. با دستگیری باند سرقت سردسته این افراد گفت: من و همدست دیگرم که با او در زندان آشنا شدم در زمان تحمل حبس این نقشه را کشیدیم. پس از آزادی من در ایران ماندم و همدستم به خارج از کشور رفت و با هماهنگی که انجام دادیم موفق به اجرای این نقشه شدیم اما نتوانستیم مدت زیادی فرار کنیم.

با اعتراف مرد دستگیر شده تحقیقات برای دستگیری همدست او در خارج از کشور آغاز شد و پلیس بین الملل در جریان ماجرا قرار گرفت تا در صورت دستگیری به ایران بازگردانده شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها