کد خبر: 676999
|
۱۴۰۳/۰۷/۱۱ ۰۸:۴۷:۲۳
| |

قتل شوهر به خاطر عشق هوس‌آلود به پسرخاله

متهمان پرونده قتل مردی که قربانی خیانت همسرش شد به قصاص و زندان محکوم شدند.

قتل شوهر به خاطر عشق هوس‌آلود به پسرخاله
کد خبر: 676999
|
۱۴۰۳/۰۷/۱۱ ۰۸:۴۷:۲۳

آتش هوس‌آلود خیانت درحالی با جنایتی هولناک فروکش کرد که اکنون با صدور رای دادگاه،«حلقه دار»نیز از درون شعله های جنایت رخ نمایی می کند.

به گزارش روزنامه خراسان،ماجرای این جنایت وحشتناک عصر دوازدهم تیر سال1400 هنگامی فاش شد که رهگذران و عابران دود غلیظی را در منطقه کوه پارک پردیس شاندیز مشاهده کردند که از لاشه سوخته خودروی ال90 سفید رنگ به سوی آسمان کشیده می شد اما ماجرای سقوط خودرو از بلندای کوه پارک زمانی رنگ وحشت به خود گرفت که جسد سوخته راننده نیز در پشت فرمان نمایان شد.

طولی نکشید که خودروهای پلیس آژیرکشان وارد منطقه شدند و امدادگران آتش نشانی را هم به یاری طلبیدند ولی حادثه سقوط خودرو با لو رفتن کانون آتش سوزی بسیار مشکوک شد و فرضیه جنایی قوت گرفت چراکه بررسی های تخصصی نشان داد خودروی مذکور به صورت عمدی شعله ور شده است و آثاری از بروز حادثه بر اثر اتصالی سیم های برق خودرو وجود ندارد، بنابراین اقدامات پلیسی با ورود گروهی از کارآگاهان زبده پلیس آگاهی خراسان رضوی به سرپرستی سرهنگ ولی نجفی(رئیس دایره قتل عمدآگاهی)به محل سقوط خودرو،رنگ و بوی جنایی گرفت و دامنه تحقیقات با دستور قاضی گلمکانی(بازپرس وقت شعبه اول دادسرای عمومی وانقلاب طرقبه وشاندیز)درحالی به شهرک مهرگان رسید که یک دستگاه گوشی تلفن نیمه سوخته درون خودرو کشف شد. با آن که کمربند راننده جوان ال90بسته بود اما گوشی تلفن در کف خودرو قرار داشت. بازبینی تخصصی  از محتویات گوشی رازی پنهان را نمایان کرد و مشخص شد راننده خودرو که «وحید»نام داشت اختلافات خانوادگی شدیدی با همسرش داشته است. مدتی بعد و با انتقال جسد به پزشکی قانونی،سرنخ های پلیس نیز بر اساس تجربیات ارزنده کارآگاه«نجفی»به زنی به نام «اعظم»رسید که همسر مقتول بود. تحقیقات نامحسوس و میدانی درباره اختلافات خانوادگی این زوج،ردپای پسرخاله اعظم را هم به میان کشید که پیامک های ​​​​​​​رمزآلودی بین آن ها رد و بدل شده بود.

به همین دلیل کارآگاهان ابتدا عازم روستای کورده در اطراف بزرگراه آسیایی مشهد-چناران شدند و در یک عملیات غافلگیرانه دانیال (پسرخاله24ساله اعظم)را دستگیر کردند وسپس دستبندهای قانون را هم بر دستان اعظم(همسرمقتول)حلقه زدند. دو متهم که با شگردهای فنی کارآگاهان و به طور ناگهانی با یکدیگر روبه رو شده بودند،دیگر چاره ای جز بیان حقیقت ندیدند و پرده از جنایت هولناک در پی عشقی خیانت آلود برداشتند.  آنان همچنین محمد(جوان تبعه خارجی) را هم لو دادند که در این قتل وحشتناک نقش مهمی داشت.

درپی اعترافات آنان بی درنگ کارآگاهان به سراغ «محمد»رفتند و او را نیز بازداشت کردند. «دانیال»متهم24ساله زوایای دیگری از این جنایت خیانت بار را فاش کرد و به سروان اسماعیل عظیمی مقدم(افسر پرونده)گفت:وقتی به دخترخاله ام دل باختم ،شوهرش تنها مانع ازدواج ما با یکدیگر بود به همین دلیل و با پیشنهاد «اعظم»او را به قتل رساندیم و جسدش را با صحنه سازی واژگونی خودرو به آتش کشیدیم.

با تکمیل تحقیقات و بازسازی صحنه جنایت،این پرونده جنایی با توجه به اهمیت و حساسیت آن به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی ارسال شد و زیر نظر قضات باتجربه این شعبه به ریاست قاضی«محمد شجاع پورفدکی» مورد رسیدگی قرارگرفت.

در جلسات دادگاه که با حضور وکلای مدافع متهمان برگزار شد،«اعظم»در جایگاه متهمان ایستاد و به سوالات تخصصی رئیس و مستشار دادگاه پاسخ داد. او گفت: حدود15سال از زندگی مشترک من و پسرعمه ام (وحید)می گذشت اما من به او علاقه ای نداشتم و به ناچار به این زندگی مشترک ادامه می دادم. اختلافات ما به جایی کشید که هر بار مشاجره های لفظی و درگیری ها با کتک کاری به پایان می رسید. با وجود این وحید حاضر نبود مرا طلاق بدهد. دخترم به سن 7 سالگی رسیده بود و تلاش هایم برای جدایی از او نتیجه ای نداشت تا این که در میان همین اختلافات و کینه ها به پسرخاله ام دل باختم و با این بهانه او را برای قتل همسرم ترغیب کردم...

در این هنگام حجت الاسلام محمد شجاع پورفدکی(رئیس دادگاه)به پیامک های ارسالی او اشاره کرد که بارها تاکید کرده بود «مگر او (وحید)بمیرد که از دستش خلاص شوم!» و سپس نقشه های شوم دیگر متهمان برای قتل را یادآور شد که مورد تایید متهمان قرارگرفت.

متهم این پرونده جنایی در ادامه ماجرای این جنایت هولناک گفت:مدتی بعد نقشه قتل را در حالی کشیدیم که ارتباط عاطفی  خاصی بین ما شکل گرفته بود. شب قتل (یازدهم تیر سال1400)دانیال مقداری قرص خواب آور به من داد تا آن ها را به همسرم بخورانم. من هم که می دانستم وحید وقتی از کوهنوردی بازگردد پاهایش درد می کند،قرص ها را درون آب میوه حل کردم و منتظر ماندم. زمانی که شوهرم وارد خانه شد و از ناحیه پا ابراز درد کرد من از دختر 7 ساله ام خواستم تا پاهای پدرش را ماساژ بدهد.خودم نیز لیوان آب میوه را به او تعارف کردم که با همان حالت خستگی آن را نوشید و خیلی زود دچار خواب آلودگی شد. بی درنگ برای دانیال پیامکی فرستادم که بیاید. مدتی بعد او به همراه دوستش (محمد)وارد اتاق شدند و همسرم را خفه کردند.سپس جسد را ساعت 4 بامداد به کوه پارک شاندیز بردیم و به همراه خودرو به آتش کشیدیم.

در ادامه جلسات دادگاه،دانیال نیز به دفاع از خود پرداخت و در تشریح این جنایت تکان دهنده که به ماجرای خیانت باری گره خورده بود،گفت:در روزهای عید نوروز بود که «اعظم» مشکلات و اختلافات خانوادگی اش را با من در میان گذاشت و رازهای زندگی خود را بازگو کرد. من هم که به او علاقه مند شده بودم، پیشنهادش برای قتل را پذیرفتم و چندبار نقشه کشیدیم.

در اولین نقشه شوم تصمیم گرفتم تا «وحید»را هدف ضربات چاقو قرار بدهم ،این بود که ابتدا ماجرا را برای«محمد»بیان کردم و از او خواستم مرا همراهی کند چراکه او افغانستانی بود و هیچ کس او را نمی شناخت. نهم خرداد یعنی حدود یک ماه قبل از قتل،شبانه و در حالی که ماسک به چهره داشتیم با هم به در منزل وحید در شهرک مهرگان رفتیم. زمانی که «وحید»با صدای زنگ در منزل را گشود،هدف ضربه چاقوی ما قرارگرفت ولی بعد «اعظم»با من تماس گرفت و گفت:می خواستم طوری او را بزنید که در بیمارستان بستری شود ولی حالا باید در منزل از او پذیرایی کنم!

خلاصه «وحید»بعد از این ماجرا از یک فرد ناشناس شکایت کرد و متوجه موضوع نشد. در همین حال مدتی بعد از این حادثه دوباره تصمیم به قتل گرفتیم. شب یازدهم تیر بود که با پیام «اعظم»به همراه «محمد»به منزل آن ها رفتیم.

اعظم قرص هایی را که من به او داده بودم به شوهرش خورانده بود و او سعی می کرد با همان حال خواب آلودگی به صورت چهاردست وپا به سرویس بهداشتی برود. من و محمد به آرامی داخل اتاق رفتیم که در این هنگام اعظم دست شوهرش را گرفت و به طرف اتاق کشاند. او سپس تی شرت وحید را از تنش بیرون آورد و به داخل اتاق پرت کرد. من هم در حالی که محمد دست وپای او را گرفته بود با همان تی شرت او را خفه کردم. سپس جسد را در صندلی جلوی خودروی ال90 وحید(مقتول)گذاشتیم و 3 نفری به طرف شاندیز به راه افتادیم . در میان راه ظرف 4 لیتری بنزین هم خریدیم تا جسد را آتش بزنیم. حدود ساعت 5 بامداد به کوه پارک شاندیز رسیدیم و چون من به منطقه آشنایی کامل داشتم خودرو را بالای کوه بردم و با کمک «محمد» جسد را پشت فرمان گذاشتیم .کمربند ایمنی را هم بستم تا نقشه واژگونی نقصی نداشته باشد. هنگامی که خودرو را هل دادم چند بار معلق زد تا به پایین کوه رسید اما آتش نگرفت به همین دلیل خودمان پایین رفتیم و با ریختن ظرف بنزین روی خودرو،آن را با فندک به آتش کشیدم و ...

محمد»متهم تبعه افغانستانی این پرونده جنایی نیز اظهارات و اعترافات همدستانش را تایید کرد وبدین ترتیب با پایان یافتن مراحل تحقیق و محاکمه،قضات شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی به شور نشستند و در نهایت رای خود را درباره این جنایت تکان دهنده صادر کردند.

بنا بر رای دادگاه که به امضای قاضی شجاع پورفدکی(رئیس)و قاضی آسیان یزد(مستشار)رسیده ،دانیال متهم ردیف اول این پرونده به دلیل ارتکاب قتل مرد مسلمان به قصاص نفس از طریق حلقه آویزی با طناب دار،تحمل3سال ونیم زندان برای آتش زدن عمدی خودرو،پرداخت دیه و تحمل74 ضربه شلاق به اتهام جنایت بر مرده و همچنین تحمل 80 ضربه شلاق به دلیل نوشیدن شراب و یک سال ویک روز زندان برای به کارگیری چاقو محکوم شده است.

از سوی دیگر قضات شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی ،«اعظم»(متهم دیگر پرونده)را نیز به اتهام معاونت در قتل به تحمل25سال زندان و همچنین 21 ماه زندان برای معاونت در ایراد جرح با چاقو،معاونت در جنایت بر مرده و معاونت در آتش زدن عمدی خودرو محکوم کرده اند. براساس این رای قاطع،«محمد» متهم ردیف سوم این پرونده نیز به دلیل معاونت در قتل عمدی مرد مسلمان به تحمل25سال زندان و 80 ضربه شلاق به خاطر نوشیدن شراب و همچنین تحمل14ماه حبس برای جنایت بر مرده و آتش زدن عمدی خودرو محکوم شده است.

طبق قانون رای صادره در مهلت 20روزه قانونی قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است که با اعتراض وکلای مدافع متهمان در مرحله دیگری از دادرسی‌قرار می گیرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها