کد خبر: 161178
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۰ ۰۹:۲۲:۰۰
| |

معاون پارلمانی رئیس جمهوری:

ایران امن‌ترین کشور برای سرمایه‌گذاری خارجی است

معاون پارلمانی رئیس جمهوری با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در ایران ریسک ندارد، گفت: ایران امن ترین کشور برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی است و سرمایه گذاران در امنیت کامل با طرف های ایرانی قرارداد بسته و مشارکت بلند مدت دارند.

ایران امن‌ترین کشور برای سرمایه‌گذاری خارجی است
کد خبر: 161178
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۰ ۰۹:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| حسینعلی امیری شامگاه چهارشنبه در آیین افتتاح پالایشگاه قیر شرکت فرآورده های نفتی سیه فام که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهوری به بهره برداری رسید، افزود: بعد از به نتیجه رسیدن برجام و مذاکرات هسته ای شاهد رونق در کشور شدیم و اکنون سرمایه گذاری های مختلفی در ایران در حال شکل گیری است و هر روز شاهد حضور شرکت های اقتصادی و بین المللی در کشورمان هستیم.

او بیان داشت: هر چند بعد از استقرار دولت روحانی، ایران همچون سایر کشورها با سقوط جهانی نفت مواجه شد اما به لطف خدا و همت مردم کشور اداره شد و حتی بخش قابل توجهی از ارز صادرات نفت به صندوق توسعه ملی واریز شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری یاد آورشد: زمانی در صدور نفت تعیین کننده نبودیم اما امروز به برکت دولت تدبیر و امید و به نتیجه رسیدن برجام در شرایط بسیار مناسبی قرار داریم و تولید نفت رو به افزایش است.

تا چهار سال آینده واحدهای تولیدی نیمه فعال به چرخه تولید بر می گردند

امیری در ادامه ضمن قدردانی از مهندسان، مدیران و کارگران واحدهای تولیدی که دغدغه حل مشکلات را دارند، گفت: برای واحدهای تولیدی برنامه ریزی های قابل توجهی در ایران انجام می شود و تا چهار سال آینده شرکت های تولیدی ما که به خاطر تحریم و مشکلات اقتصادی در حال تعطیلی بوده، به چرخه تولید بر می گردند.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری اظهار کرد: اکنون در سفر رئیس جمهوری به استان هرمزگان نیز شاهد افتتاح واحدهای تولیدی متعددی بودیم که امیدواریم با اجرای این طرح های بزرگ شاهد اشتغال، رفع بیکاری و رونق و توسعه در این استان باشیم.

او اضافه کرد: کشور ایران اکنون در یک مسیر صحیح و درستی قرار گرفته است و اگر بخواهیم این مهم هم چنان حفظ شود، لازمه آن اتحاد، انسجام، وحدت ملی و امید است.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری یاد آورشد: در اواخر سال 91 شاهد تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی در ایران و بیکاری کارگران و مهندسان بودیم و صحبتی از رونق و توسعه در کشور نبود و حتی ایران هراسی به شدت در جهان درحال ترویج بود.

امیری خاطرنشان کرد: اما اکنون به لطف خدا و با مدیریت دولت تدبیر و امید و تیم مذاکره کننده هسته ای و همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین با حمایت رهبر فرزانه انقلاب و با مقاومت مردم خوشبختانه برجام به نتیجه رسید و مذاکرات هسته ای حل شد و با یک قطعنامه، تمام قطعنامه های ظالمانه رفع شد.

اواخر سال 91 ایران از جهت سیاسی و اجتماعی با مشکلات اساسی مواجه بود

معاون پارلمانی رئیس جمهوری اضافه کرد: همچنین در اواخر سال 91 از جهت سیاسی در جهت مناسبی نبودیم و حوادث سال 88 بعد از انتخابات گسیختگی اجتماعی و سیاسی در کشور ایجاد کرد و اختلاف و نفاق را بین مردم و مسئولان نظام و حتی روسای قوا را شاهد بودیم و از لحاظ اجتماعی با مشکلات اساسی مواجه بودیم.

این مقام مسئول یاد آورشد: اگر بخواهیم ببینیم که از لحاظ توسعه ای، کشور در چه شرایطی قرار دارد و امید ما به آینده کشور به چه صورت است باید مقایسه بین شرایط فعلی کشور از جهت های مختلف بین المللی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و غیره در اواخر سال 91 و بعد از آن را باید جویا شویم.

او اضافه کرد: در اواخر سال 91 از لحاظ بین المللی هر روز شاهد صدور قطعنامه ای جدید در خصوص تحریم نفت و سایر کالاها از جمله پزشکی بودیم و حتی نمی گذاشتند کشورهای بیمه ای با ما کار کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در آن سال ها به تدریج کشور ایران را داشتند در مسیری می بردند که غذا و دارو در برابر صدور نفت بر ما تحمیل کنند.

او گفت: کشور ایران مثال کشتی است که اگر آسیبی پیدا کند دیگرهیچ جریان سیاسی نمی شناسد و باید همه با هر نگاه سیاسی و قومیتی در کنار هم قرار بگیریم و مسیر توسعه کشور را پرشتاب تر به پیش ببریم.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: امروز ایران علاوه بر قدرت ملی و اقتصادی دارای سرمایه های عظیم اجتماعی، وحدت و انسجام است که باید تلاش کنیم این امید در مردم را تقویت کنیم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها