کد خبر: 161755
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۴ ۱۴:۱۲:۰۰
| |

اعتمادآنلاین گزارش می‌دهد

عبدالله حاج صادقی، نماینده جدید ولی فقیه در سپاه چه مواضعی دارد؟

عبدالله حاج صادقی 11 خرداد سال 90 با حکم علی سعیدی و با موافقت رهبری به جانشینی نماینده ولی فقیه در سپاه منصوب شده بود. پیش از او مجتبی ذوالنوری جانشین علی سعیدی در سپاه بود اما به دلیل حضور در انتخابات مجلس درخواست بازنشستگی و از این سمت کناره گیری کرد. بعد از ذوالنوری؛ حاج صادقی به مدت 6 سال جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه بود تا اینکه دیروز با حکم فرمانده کل قوا، نماینده ولی فقیه در این نهاد نظامی شد.

عبدالله حاج صادقی، نماینده جدید ولی فقیه در سپاه چه مواضعی دارد؟
کد خبر: 161755
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۴ ۱۴:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| زینب نورانیان- تغییرات در بدنه مدیریتی نیروهای مسلح با تغییر در سطوح بالا آغاز شد. 8 تیر 95 سرلشکر سیدحسن آقایی فیروزآبادی رئیس پیشین ستاد کل نیروهای مسلح که مدت 27 سال ریاست این ستاد را برعهده داشت، با حکم فرمانده کل قوا جای خود را به سرلشکر محمد باقری داد. همزمان با این تغییر سرلشکر غلامعلی رشید به حکم فرمانده معظم کل قوا به فرماندهی قرارگاه مرکزی خاتم (که طراحی و هماهنگی عملیاتی نیروهای مسلح را برعهده دارد) علاوه منصوب شد.

دور دوم تغییرات یک سال بعد در 30 مرداد 96 در ارتش اتفاق افتاد؛ در احکام جداگانه‌ای از سوی رهبری سرلشکر عطاءالله صالحی به سمت جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح منصوب و امیر سیدعبدالرحیم موسوی با ارتقاء به درجه‌ سرلشکری، جانشین صالحی در فرماندهی کل ارتش شد. سه ماه بعد با حکم فرمانده کل قوا، سرتیپ محمدحسین دادرس به جانشینی فرمانده کل ارتش منصوب و جایگزین سرتیپ احمدرضا پوردستان شد. در همان روز با حکم رهبری دریادار حبیب‌الله سیاری به معاونت هماهنگ‌کننده ارتش و امیر دریادار حسین خانزادی به فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب شد.

تغییر رئیس سازمان بسیج مستضعفین نیز از دیگر تغییرات مهم در سپاه بود؛ با حکم فرمانده کل قوا، سرتیپ غلامحسین غیب پرور جانشین محمدرضا نقدی شد. دیروز با حکم رهبری، عبدالله حاج صادقی جانشین علی سعیدی در نمایندگی ولی فقیه در سپاه شد تا تغییرات در این جایگاه نیز بعد از 12 سال صورت گیرد.

عبدالله حاج صادقی 11 خرداد سال 90 با حکم علی سعیدی و با موافقیت آیت الله خامنه‌ای به جانشینی نماینده ولی فقیه در سپاه منصوب شده بود. پیش از او مجتبی ذوالنوری جانشین علی سعیدی در سپاه بود اما به دلیل حضور در انتخابات مجلس درخواست بازنشستگی و از این سمت کناره گیری کرد. بعد از ذوالنوری؛ حاج صادقی به مدت 6 سال جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه بود تا اینکه دیروز با حکم فرمانده کل قوا، نماینده ولی فقیه در این نهاد نظامی شد.

در جدول زیر بخش‌هایی از مواضع عبدالله حاج صادقی که در گذشته سمت‌هایی چون ریاست پژوهشکده تحقیقات اسلامی سپاه، معاونت ارتباطات حوزوی دفتر رهبری، نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه امام حسین و فرماندهی سپاه قم را عهده دار بوده است، می‌آید:

مواضع عبدالله حاج صادقی، نماینده جدید ولی فقیه در سپاه

* باید نعمت ولایت فقیه را شکر کرد. این نعمت الهی بسیاری از دشمنان را ناامید کرده است زیرا بسیج ضامن اجرای احکام الهی دانست و اینکه مردم ایران به یک امام آگاه متصل هستند این مردم را شکست‌ ناپذیرکرده است.

* کسانی که در فتنه 88 شرکت کرده و با امت ایران مقابله کردند، شایستگی مسئولیت در انقلاب را ندارند، برخی نیز باید چشمان خود را باز کنند.

* قداست زدایی از ولایت و رهبری که مقدمه‌ای برای اقتدارزدایی است را دشمن با ابزار داخلی در دستور کار قرار داده و نقشه کشیده است که قدرت فرماندهی را از رهبری بگیرد، در این وادی هم برخی از خودی‌ها پیاده نظام دشمن شده‌اند. دشمنان برای غربی‌ها و غیرمسلمانان، نقشه اسلام‌هراسی و برای مسلمین کشورهای اسلامی، جایگزین کردن یک دین بی‌تحرک و ظاهری و منهای ولایت و روحیه انقلابی و جهادی را طراحی کرده‌اند.

* ما رییس جمهوری می‌خواهیم که نسبت به ولایت فرمانبردار باشد، برخی می‌خواهند به تعامل با رهبری برسند و رهبری را مطابق با کارهای خود راضی کنند، ما اینگونه رییس‌جمهوری نمی‌خواهیم.

* ما رییس جمهوری می‌خواهیم که نه ارادت بخواهد و نه اشارت، بلکه اراده رهبری را بفهمد و سر دهد، کاندیداها باید بدانند مجری سیاست‌های نظام هستند نه سیاست‌گذار.

* دشمن فتنه جدیدی را با عنوان تعامل در دستور کار دارد و می‌خواهد امت انقلابی و اسلامی را بزنند و اندیشه‌ها و ذائقه‌های فکری آنان را تغییر دهند، خواسته دشمن این است کسانی در کشور مسؤولیت داشته باشند که راه نجات را سازش و تعامل با دشمنان بدانند.

* مردم همه فتنه‌ها را با ولایت مداری کنار زدند، مسؤولان باید تبعیت کامل از ولایت داشته باشند و با این تبعیت حقیقی انقلاب تضمین شده است.

* حسینیان می‌دانند که حاکمیت و اراده خدا در ولایت تجلی پیدا می‌کند و فرمانبری از ولایت، فرمانبری از خداست. در نظام ولایی تقسیم اوامر رهبری به مولوی و ارشادی وجود ندارد.

* جامعه و نظام بی‌ولایت مرده است و حیات ندارد. دشمنان نیز با درک این موضوع بیشترین هجمه خود را به موضوع ولایت فقیه اختصاص داده‌اند.

* وجود ولایت و رهبری در نظام مقدس اسلامی نعمتی عظیم از سوی باری تعالی برای مردم است. باید مردم ایران اسلامی همواره شکرگزار نعمت بزرگ ولایت باشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها