کد خبر: 163239
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۰ ۱۳:۰۰:۰۰
| |

عباس گودرزی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

هیأت‌رئیسه مجلس به اصلاح رویه نیاز دارد

عباس گودرزی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد نسبت به برخی عملکردهای هیأت رئیسه مجلس تاکید کرد: واقعیت این است که نمی‌توانم بدون حساب‌وکتاب به هیأت‌رئیسه نمره مشخصی بدهم، چون به نظرم برای این کار باید تحلیل دقیقی داشته باشیم، اما هیأت‌رئیسه نیاز به اصلاح جدی دارد.

هیأت‌رئیسه مجلس به اصلاح رویه نیاز دارد
کد خبر: 163239
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۰ ۱۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| عباس گودرزی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد هیأت‌رئیسه مجلس دهم در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین گفت: به‌صورت کلی هیأت‌رئیسه موظف است در جهت ایجاد نظم و تدوین برنامه‌ها در مجلس با یک نگاه منصفانه حرکت کند.

نماینده بروجرد تاکید کرد: متاسفانه بعضی مواقع شاهد هستیم آن عدالتی که باید در روشن شدن تریبون نمایندگان رعایت شود، در نظر گرفته نمی‌شود.

او توضیح داد: گاهی اوقات می‌بینید که فردی برای تذکر یا اخطار ثبت‌نام کرده و زمانی که نماینده برای اخطار نام‌نویسی می‌کند باید به او وقت داده شود، اینکه یک جا تشخیص داده شود که بگذریم، یک جا عبور کنیم، یک جا بی‌خیال شویم، یک جا تریبون خاموش شود و... درست نیست.

گودرزی با بیان اینکه اصلاً کسی حق ندارند تریبون نماینده را خاموش کند، عنوان کرد: در واقع ما به‌عنوان نمایندگان ملت تنها ظرفیتی که داریم همین تربیون است. مردم به ما رأی داده‌اند تا مسائل و مشکلاتشان را از این تریبون فریاد بزنیم.

عضو کمیسیون اجتماعی افزود: نمایندگان باید مسائل کشور را از این تریبون بیان، تبیین و تشریح کنند. من خاموش کردن تریبون نمایندگان را نه به صلاح مجلس و نه کار شایسته و پسندیده‌ای می‌دانم.

او با تاکید براین موضوع که از نقاط مثبت هیأت‌رئیسه مجلس تشکر می‌کنیم و به نقاط ضعفشان هم نقد داریم، گفت: نمی‌توانیم به‌صورت صفر و صد قضاوت کنیم و به قضایا سیاه‌وسفید نگاه کنیم.

این نماینده مجلس بیان کرد: واقعیت این است که کار هیأت‌رئیسه کار راحتی نیست، به‌هرحال 290 نماینده در مجلس حضور دارند و هرکدام برای خود صاحب‌نظر هستند و مدیریت مجلس هم ظرافت‌های خاص خود را می‌خواهد و به افراد به‌عنوان هیئت‌رئیسه به هرکدام از افراد نقشی واگذارشده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با انتقاد نسبت به برخی عملکردهای هیأت‌رئیسه، تاکید کرد: واقعیت این است که نمی‌توانم بدون حساب‌وکتاب به هیأت‌رئیسه نمره مشخص بدهم، چون به نظرم برای این کار باید تحلیل دقیقی داشته باشیم، اما هیئت‌رئیسه به اصلاح جدی نیاز دارد و رویه آن باید اصلاح شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها