کد خبر: 165144
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۳ ۱۰:۲۰:۰۰
| |

عضو ناظر مجلس در کارگروه تعیین محتوی مصادیق مجرمانه:

دستگاه های مسئول باید اعتمادسازی در فضای مجازی را مدنظر قرار دهند

عضو ناظر مجلس در کارگروه تعیین محتوی مصادیق مجرمانه اظهارداشت: تمامی دستگاه های مسئول در کشور باید بحث اعتمادسازی در فضای مجازی را مدنظر قرار دهند و فقط اگر نیاز باشد باید دستگاه قضایی در این زمینه حکم صادر کند.

دستگاه های مسئول باید اعتمادسازی در فضای مجازی را مدنظر قرار دهند
کد خبر: 165144
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۳ ۱۰:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| رمضانعلی سبحانی فر در گفت وگویی درخصوص فتوای رهبر معظم انقلاب درباره حرام شرعی بودن تعرض به امنیت و حریم مردم در پیام‌ رسان‌های داخلی اظهار داشت: مردم وقتی به کالا و موضوعی اعتماد پیدا نکنند، نمی توان به زور آنها را به خرید و یا استفاده از آن وادار کرد.


وی ادامه داد: یک بخش در بحث شبکه های اجتماعی اعتمادسازی، دیگری خدمات و درنهایت موضوع امنیت است. امنیت یعنی دیوار آنقدر بلند باشد که هرکسی نتواند از آن رد شود ولی اعتمادسازی یعنی دربانان نیز که ابزار و کلید دارند، خودشان به فضای شخصی افراد وارد نشوند و کنکاش نکنند.


نماینده مردم سبزوار در مجلس خاطر نشان کرد: خوشبختانه رهبر معظم انقلاب روز گذشته در بحث اعتمادسازی، حکم شرعی دادند و امیدواریم با افزایش امنیت فنی شبکه های اجتماعی، خدمات و سرویس های جدید، انگیزه مهاجرت از شبکه های اجتماعی خارجی به داخلی افزایش یابد.


وی اظهار داشت: متاسفانه پیش از این در برخی از شبکه های اجتماعی به راحتی جستجو درباره افراد و مسایل شخصی آنها وجود داشت که مانند شنود تلفن همراه بود و نمی توانستیم با وجود شنود تلفن حرف بزنیم. وقتی فردی از دستگاه قضایی حکمی می گیرد که شنود باید انجام شود، بحث دیگری دارد اما گاهی فرد دیگری می خواهد جاسوسی کند که براساس فتوای رهبری این کار حرام است.


عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی افزود: تمامی دستگاه های مسئول در کشور باید بحث اعتمادسازی در فضای مجازی را مدنظر قرار دهند و فقط اگر نیاز باشد باید دستگاه قضایی در این زمینه حکم صادر کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها