کد خبر: 166756
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۵ ۱۰:۵۲:۰۰
| |

ادامه جنجال در مجلس بر سر برخورد مامور گشت ارشاد با زن جوان؛

پارسایی: پژمان‌فر، بنده را به ارتداد محکوم کرد/ پ‍‍ژمان‌فر: من از دین دفاع کردم

در جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی، پارسایی تذکری در خصوص برخورد مامور گشت ارشاد با دختر جوان داد که تذکر پژمانفر را به دنبال داشت که اظهارات نماینده مشهد، تذکر 79 بهرام پارسایی را در جلسه علنی امروز مجلس به دنبال داشت.

پارسایی: پژمان‌فر، بنده را به ارتداد محکوم کرد/ پ‍‍ژمان‌فر: من از دین دفاع کردم
کد خبر: 166756
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۵ ۱۰:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| بهرام پارسایی نماینده شیراز در صحن علنی امروز طی تذکر با استناد به ماده 79 آیین نامه داخلی مجلس، در پاسخ به اظهارات روز گذشته پژمان‌فر نماینده مردم مشهد و کلات، گفت: آقای پژمان‌فر گفتند که بنده واجبی را منکر شدم، بنده کجا واجب را منکر شده‌ام؟همچنین ایشان اعلام کرده بنده فتوا داده‌ام، بنده کجا فتوا داده‌ام؟ بلکه این شما بودید که فتوا دادید و بنده را محکوم و مرتد نامیدید و دادگاه صحرایی تشکیل دادید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اعتمادآنلاین ، او تاکید کرد: اینجا مجلس است و باید صدای ملت از تریبون بلند شود، نباید نماینده را به ارتداد تهدید کرد.

سخنگوی فراکسیون امید خطاب به مطهری که اداره جلسه را برعهده داشت، گفت: حضرت امام(ره) می‌فرمایند حفظ نظام از اوجب واجبات است، اما این برخوردهای اینگونه چگونه به اعتماد مردم به نظام لطمه وارد کرده است. بنده متهم به ارتداد می‌شوم، شاید این مأمور آموزش ندیده و تهدید نکرده بود، اما ادبیات آقای پژمان‌فر بسیار خشن‌تر نسبت به برخورد آن مأمور است.

پارسایی یادآور شد: اسلام دین رأفت و مهربانی است، نه خشونت، از تریبون مجلس به نام دین اسلام چنین اتهاماتی می‌زنند. بنده به آقای پژمان‌فر عرض می‌کنم که شاید این ادبیات در حوزه انتخابیه‌ات برای تهدید مخالفان موثر باشد، اما در مجلس کاربردی ندارد.

او با اشاره به حضور در دوران دفاع مقدس، افزود: بنده دوشادوش رزمندگان 8 سال در دوران دفاع مقدس از شرف و ناموس این خاک دفاع کردم، آقای پژمان‌فر تهدید شما وحشتناک‌تر و ترسناک‌تر از گلوله‌های دشمن نیست، اما از تریبون مجلس دردناک است.

این نماینده مجلس گفت: انتظار داشتم آقای مطهری به عنوان یک انسان آزاده و به عنوان فرزند شهید مطهری با آقای پژمان‌فر تذکر می‌دادید که چرا از تریبون مجلس چنین فتواهایی صادر می‌کند، بنده از هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان می‌خواهم که این مسائل را جدی پیگیری کنند، زیرا این موضوع وهن مجلس است که این سخنان از تریبون مجلس پخش شود.

توهین صریحی انجام نشد

علی مطهری در پاسخ به تذکر پارسایی گفت: تذکر پژمان‌فر در روز گذشته این بود که اگر کسی امر به معروف و نهی از منکر را واجب نمی‌داند در واقع یک نوع انکار ضروری دین است. او حکم کلی را صادر کرد. می‌دانیم که حکم کلی انکار ضروری دین ارتداد است، البته به صورت کلی پژمان‌فر می‌خواست بگوید مقصودم آقای پارسایی نیست، لذا این حرف لوازمی دارد و آقای پژمان‌فر شما را متهم به ارتداد نکردند.

اوادامه داد: به نظر بنده توهین صریحی انجام نشده، اما شما هم که حرف خود را زده‌اید.

واجبی فدای مستحب شده است

در جریان این تذکر نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد و کلات درخواست فرصت برای پاسخ به پارسایی را داشت، با موافقت مطهری، این نماینده مجلس در پاسخ به پارسایی گفت: بنده دیروز در ارتباط با مطلبی که آقای پارسایی فرمودند به عنوان یک تذکر درباره برخورد یک نیروی انتظامی صورت گرفته مطرح کردم. بین نیروهای نظامی و انتظامی نباید پلیس خوب و بد درست کنیم و بگوییم از برخی نیروهای نظامی تشکر می‌کنیم و برخی دیگر را زیرسوال ببریم.

او ادامه داد: در ارتباط با این موضوع آقای پارسایی اعلام کرد که واجبی فدای یک مستحب شده است. آن چیزی که او تعبیر کرده، این است که امر به معروف و نهی از منکر یک مستحب بوده و برداشت شورای نظارت بر رفتار نمایندگان دقت کنند که این عبارتی بود که همه شنیدند، واجبی فدای مستحب شده است، اما مستحب همان امر به معروف و نهی از منکر بوده که نیروی انتظامی مکلف بوده آن را انجام دهد.

این عضو فراکسیون ولایی یادآور شد: بنده اعلام کردم اگر کسی بخواهد حکم را در دین تغییر دهد، خطاب به پارسایی گفتم شما که مجتهد نیستید و باید ببینید حکم چیست، امر به معروف و نهی از منکر واجب است و بسیاری از مسائل در زیرمجموعه آن قرار می‌گیرد.

او افزود: اینکه بخواهیم بگوییم این موضوع مستحب است اگر عالمانه و عامدانه بگوییم این کار را انجام دهد، در حقیقت انکار ضروری دین شده است و امر به معروف و نهی از منکر را واجب ندانسته است، حرف‌های پارسایی پوپولیستی است که آقایان در حوزه انتخابیه چنین و چنان می گویند، الحمدلله ما حریت داشته‌ایم و زیربار چنین حرف‌هایی نرفته و از دین دفاع کرده‌ایم ولو یک تعداد بخواهندحرف‌های پوپولیستی بزنند.

پژمان‌فر یادآور شد: انتظار دارم در جلسه بررسی حرفی که پارسایی زده که حرف غلط و غیرشرعی است و دفاعی که بنده از امر به معروف و نهی از منکر کرده‌ام را بررسی کنند که آیا درست است کسی اینگونه صحبت کند؟در جلسه روز گذشته چنین صحبتی خطاب به پارسایی نداشتم، اما او یک حرفی کاملا غلط می‌زند و خواهش می‌کنم این موضوع بررسی شود، اصل هشتم قانون اساسی موضوع امر به معروف و نهی از منکر است و اگر آقای پارسایی نسبت به این واجبات توجه ندارد، حداقل به قانون اساسی توجه کند که وظیفه ما حراست از این قانون است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها