کد خبر: 167092
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۹ ۱۲:۱۰:۰۰
| |

میرزایی‌نیکو در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

ترکیب هیات رئیسه مجلس نیازمند تغییر است/ چرا تغییر ساختار دولت که از دغدغه‌های لاریجانی بود عملیاتی نشد؟

یک عضو فراکسیون امید معتقد است که برای انتخابات هیات رئیسه، عملکرد آن‌ها باید مورد ارزیابی قرار گیرد. او می‌گوید: به نظر من باید ترکیب هیات رئیسه مجلس تغییر کند و موافقم که یک لیست جدید ارائه شود چرا که هنوز درباره معضلات، چالش‌ها نتیجه‌ای نگرفته‌ایم.

ترکیب هیات رئیسه مجلس نیازمند تغییر است/ چرا تغییر ساختار دولت که از دغدغه‌های لاریجانی بود عملیاتی نشد؟
کد خبر: 167092
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۹ ۱۲:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| قاسم میرزایی نیکو نماینده فیروزکوه و عضو فراکسیون امید در گفت‌وگو با « اعتمادآنلاین» با اشاره به انتخابات هیات رئیسه مجلس، گفت: برای اینکه هیات رئیسه را انتخاب کنیم باید یک کار کارشناسی انجام دهیم و با یک نظرسنجی نمونه‌ای عملکرد دوساله هیات رئیسه را ارزیابی کنیم و ببینیم رئیس چقدر ریاست و چقدر نمایندگی کرده است و اعضای هیات رئیسه چقدر به وظایفشان عمل کرده‌اند.

او گفت: به نظر می‌رسد فراکسیون امید باید مجموعه خود را جمع و فرم‌هایی را برای ارزیابی آماده و به آن‌ها ارائه بدهد. اگر این وظایف را انجام دهند و کارها روشن شود می‌توان وارد مصداق شد. به نظر من باید ترکیب هیات رئیسه مجلس تغییر کند و موافقم که یک لیست جدید ارائه شود چراکه تا کنون درباره معضلات، چالش‌ها و مواردی که وجود دارد، نتیجه‌ای نگرفته‌ایم.

این نماینده مجلس با اشاره به نقاط ضعف هیات رئیسه مجلس، ادامه داد: چرا دولت در طول دو سالی که از عمر مجلس می‌گذرد نیامد تا با نمایندگان حتی به‌صورت غیرعلنی صحبت کند و چرا بعد از دو سال باید این جلسات تشکیل شود درحالی‌که تاکنون باید حداقل 5 جلسه تشکیل می‌شد؟ مواردی هم که هیات رئیسه مجلس وزرا را دعوت می‌کرد درنهایت نتیجه‌ای به دنبال نداشت. چرا تغییر ساختار دولت که در ابتدای مجلس دهم از دغدغه‌های آقای لاریجانی بود عملیاتی نشد؟ ممکن است آقای لاریجانی در این باره صحبت کرده باشد اما اجرای آن به‌جایی نرسیده است.

میرزایی نیکو گفت: بنابراین باید عملکرد هیات رئیسه مجلس را ارزیابی کرد و در نتیجه هیچ عیبی هم ندارد که از رئیس تا دیگر اعضای هیات رئیسه مجلس تغییر کنند یا هیچ تغییری در هیات رئیسه انجام نشود.

او در خصوص تعامل میان فراکسیون‌ها در خصوص ارائه لیست مشترک برای انتخابات هیات رئیسه مجلس، افزود: قطع به یقین موافق تعامل با سایر فراکسیون‌های مجلس هستیم و فکر می‌کنم که نقاط بسیاری با مستقلین و حتی با فراکسیون ولایی داریم. به‌هرحال آن‌هایی که سفت‌وسخت در چپ و راست ایستاده‌اند باید افراد را سفید یا سیاه نبینند و افرادی از هر دو طیف‌مشترک بنشینند و فکر معقول را اتخاذ کنند.

این عضو فراکسیون امید یادآور شد: چرا آقای محبی نیا بعد از چندین سال سابقه حضور در هیات رئیسه باید پایین بنشیند و کسانیکه سال اولشان است که در مجلس حضور دارند در هیات رئیسه باشند. با جناح افراد کاری ندارم اما به هر حال محبی‌نیا یک فرد پخته‌ای است که می‌تواند در هیات رئیسه حضور داشته باشد و اقدامات موثری انجام دهد. چرا نباید توکلی و باهنر را در مجلس داشته باشیم و اگر قدر ما را هم ندانند بدتر از ما می‌آیند.

میرزایی نیکو تاکید کرد: تغییرات در هیات رئیسه مجلس بستگی به ارزیابی دارد که در این خصوص انجام می‌شود. تغییرات در کمیسیون‌ها خیلی کم خواهد بود چرا که رئیس کمیسیون با اعضای کمیسیون برای پیشبرد کارها به یک جمع بندی رسیده‌اند و دوستی در این راستا ایجاد شده است و اصولاً هم در مجلس به این شکل بوده که در دو سال آخر دوره مجلس تغییرات کمتر است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها