کد خبر: 188752
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۲ ۱۳:۵۰:۰۰
| |

میرزایی نیکو مطرح کرد؛

تلاش وزارت کشور برای ممانعت از لغو پروانه احزاب به دلیل عدم تطبیق با قانون جدید

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تاکید کرد: بعضی اختلافات درونی احزاب ممکن است این تصور را ایجاد کند که مجموعه آنها رأی کافی نیاورد و برای همین تصور می شود که نمی توانند تطبیق با قوانین جدید را صورت دهند در غیر این صورت مشکلی وجود ندارد؛ به هر حال وزارت کشور تلاش می کند تا مانع لغو پروانه احزاب به خاطر عدم تطبیق با قانون شود.

تلاش وزارت کشور برای ممانعت از لغو پروانه احزاب به دلیل عدم تطبیق با قانون جدید
کد خبر: 188752
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۲ ۱۳:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| قاسم میرزایی نیکو با اشاره به منشور گفتگوی سیاسی که قرار بود بعد از اغتشاشات دی‌ماه سال گذشته در استان‌ها پیگیری شده و گزارش آن هر سه ماه از سوی استانداری ها ارائه شود، گفت: این موضوع در کمیسیون برنامه ریزی استان ها مطرح شد تا به عنوان بخشی از کار این کمیسیون انجام شود.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنده نیز در کمیسیون برنامه ریزی استان ها به عنوان ناظر حضور داشتم اما تا کنون گزارشی در این خصوص ارائه نشده است.

وی در ادامه با بیان اینکه قطعا گفتگوی سیاسی و اجرای منشور آن در افزایش رضایت عمومی نیز تأثیر دارد، اظهار داشت: گفتگوی سیاسی باعث می شود احزاب با یکدیگر در ارتباط باشند و نمایندگی افکار عمومی را بر عهده بگیرند.

میرزایی نیکو بر همین اساس تصریح کرد: در همین راستا در سطح کل کشور هماهنگی و هم افزایی میان احزاب سیاسی آغاز شده و با دبیران کل احزاب ارتباطات خوبی داشته و جلسات منظمی داریم.

عضو کمیسیون ماده 10 احزاب در ادامه با بیان اینکه در این کمیسیون تصویب کردیم برای احزاب جلسه ای گذاشته شده و چگونگی رفع موانع برای آنها تشریح شود، عنوان کرد: بسیاری از احزاب نتوانسته اند خود را قوانین جدید تطبیق دهند از این رو جلسه ای برای آنها گذاشته می شود تا نحوه تطبیق مرامنامه و اساسنامه آنها با قانون جدید تشریح شود تا بر اساس آن شورای خود را تشکیل دهند.

وی ادامه داد: سال 95 بود که قانونی به تصویب رسید تا تمام احزاب خود را با آن تطبیق دهند و بر همین اساس 6 ماه مهلت به آنها داده شد و 6 ماه نیز از سوی کمیسیون ماده 10 احزاب تمدید شد که این مهلت نیز به اتمام رسیده است و اگر بعد از این احزاب بر اساس قانون جدید نباشند، خود به خود لغو پروانه می شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی در خصوص عدم توانایی برخی احزاب برای تطبیق با قوانین جدید خاطرنشان کرد: برخی اختلافات درونی احزاب ممکن است این تصور را ایجاد کند که مجموعه آنها رأی کافی نیاورد و برای همین تصور می شود که نمی توانند تطبیق با قوانین جدید را صورت دهند در غیر این صورت مشکلی وجود ندارد؛ به هر حال وزارت کشور تلاش می کند تا مانع لغو پروانه احزاب به خاطر عدم تطبیق با قانون شود.

منبع:خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها