کد خبر: 193885
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۷ ۲۰:۳۷:۰۰
| |

احمد مازنی، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد:

رایزنی با قوای مختلف و مراجع عظام تقلید برای حضور خانوادگی در ورزشگاه‌ها

مازنی، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه تابوهای غیرمنطقی و بدون مبنای شرعی و فرهنگی باید شکسته شود، گفت: در حال رایزنی این کمیسیون با قوای مختلف و مراجع عظام تقلید برای حضور خانوادگی در ورزشگاه‌ها هستند.

رایزنی با قوای مختلف و مراجع عظام تقلید برای حضور خانوادگی در ورزشگاه‌ها
کد خبر: 193885
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۷ ۲۰:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| احمد مازنی با اشاره به جلسات کمیسیون فرهنگی درباره ورود خانواده ها به ورزشگاه، گفت: برای ایجاد فضای شاد برای مردم یک سری خطوط قرمز و تابوهای ناخواسته براساس حساسیت های کاذب ایجاد شده که شکستن این تابوها مقداری سخت شده است.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برای شکستن این تابوها باید متناسب با شرایط جدید جامعه ایرانی اراده جدی شکل بگیرد، افزود: این تابوهای غیر منطقی که هیچ مبنای شرعی، دینی و فرهنگی ندارد، باید شکسته شود، لذا کمیسیون فرهنگی در اجلاسیه سوم در سطح مجلس و در ارتباط با سایر قوا و نهادها با رایزنی، گفت وگو و همچنین ارتباط با مراجع عظام تقلید و بزرگان حوزه علیمه فضایی به دنبال این است که شرایطی فراهم شود که مردم در عین رعایت اصول و ارزش ها و باورهای دینی و هنجارهای اجتماعی کشور و نظام در ورزشگاه ها حضور یافته و شاد باشند و شادی و نشاط در عمق جامعه ایرانی بیش از پیش شکل بگیرد.

به خاطر یک بی نماز درب مسجد را نمی بینند

وی ادامه داد: نیاز مردم به شادی و نشاط را نباید دست کم گرفت، چراکه اگر شرایط طبیعی اقناع و بروز این نیاز فراهم نشود شاید از مسیر غیرطبیعی این احساسات تخلیه شود، لذا باید به این موضوع افتخار کرد که مردان و زنان ایرانی با نام و پرچم ایران شادی می کنند.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، وی با بیان اینکه امکان دارد همانند بسیاری از کشورها زمانی که حرکت جمعی و عمومی رخ می دهد در گوشه ای مفسده ای نیز اتفاق بیفتد، یادآور شد: به خاطر یک بی نماز درب مسجد را نمی بینند، لذا شایسته نیست به دلیل اینکه شاید شخصی در این شادی ها سوءاستفاده ای داشته باشد، امکان شادی را از مردم سلب کرد.

نباید به دلیل امکان مفسده شادی عظیم را از مردم سلب کرد

وی افزود:باید تمام ظرفیت ها را برای پیشگیری از این مفاسد به کار بست اما نباید به دلیل امکان مفسده شادی عظیم را از مردم سلب کرد.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، فوتبالیست ها و ورزشکاران ایرانی با نام ائمه (ع) وارد میدان های ورزشی می شوند، تصریح کرد: چند سال قبل بازی فوتبالی در استادیوم آزادی در دهه اول محرم برگزار شد که همه نگران بروز اتفاقات در این مسابقه بودند، اما تماشاگران یک هیئت عزاداری 100 هزار نفره را در استادیوم تشکیل دادند که این نشان دهنده این است که مردم ایران می دانند که بین یک فعالیت اجتماعی با باورها و ارزش های خود پیوند بزنند.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها