کد خبر: 217139
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۳ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

وقتی تندروها به رئیس‌جمهور آمریکا پاس گل می‌دهند

دونالد ترامپ روز گذشته ادعا کرد که در دولت اوباما و در دوره مذاکرات برای رسیدن به توافق هسته‌ای به 2500 ایرانی از جمله چند مسئول دولتی، تابعیت آمریکایی داده است. این همان ادعایی است که چندی پیش ذوالنوری نماینده قم به آن اشاره کرده بود.

وقتی تندروها به رئیس‌جمهور آمریکا پاس گل می‌دهند
کد خبر: 217139
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۳ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| چند روز پیش بود مجتبی ذوالنوری نماینده تندروی مجلس در مصاحبه‌ای با «روزنامه اعتماد» عنوان کرده بود که: «وقتی آقای اوباما در جریان بحث برجام تصمیم گرفت به آقایان حال بدهد، به 2500 نفر از ایرانیان تابعیت اعطا کرد و برخی آقایان و مسوولان با یکدیگر مسابقه گذاشتند که فرزندانش جزو این 2500 نفر باشند. امروز اگر این افراد از امریکا اخراج شوند، مشخص می‌شود که چه کسانی زد و بند دارند و منافع ملی را به آب‌نبات امریکا می‌فروشند.»

به گزارش اعتمادآنلاین، این همان ادعایی است که روز گذشته دونالد ترامپ همبه آن اشاره کرد؛ رئیس‌جمهور آمریکا در توییت جدیدی باراک اوباما رئیس‌جمهور سابق آمریکا را متهم کرد که در دوره مذاکرات برای رسیدن به توافق هسته‌ای به 2500 ایرانی از جمله چند مسئول دولتی تابعیت آمریکایی داده است.

این اظهارات در حالی از سوی ذوالنوری و ترامپ مطرح شده که واکنش‌هایی را به دنبال خود داشته است.

ترامپ در مجلس شورای اسلامی سرباز دارد!

حسن بیگی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی یکی از نمایندگانی بود که نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و خواستار اخراج این نماینده از مجلس شد. او در نطق میان دستور خود بدون نام بردن از اسم این نماینده گفت:‌«برادرانی که به قرآن سوگند خورده‌اید کسی حق ندارد از پشت این تریبون علیه نظام جمهوری اسلامی و علیه مقدسات ما سخن بگوید. ما شاهدیم در مجلس سوم و چهارم و ششم عده‌ای از پشت همین تریبون مقدس به مقدسات مردم توهین کردند و آنها امروز در لندن و آمریکا به عنوان سرباز موساد و سیا انجام وظیفه می‌کنند. چرا بعضی افراد در این مکان مقدس علیه نظام صحبت می‌کنند. فردی در مجلس سوم جمله‌ای علیه مقدسات نظام گفت، 200 نماینده بلند شدند و او را از مجلس اخراج کردند. اما ما شاهدیم که امروز همه سکوت می‌کنند، آیا سکوت جایز است؟ کسی که در اینجا سخن می‌گوید و بعد این را به عنوان پیش گفتار خود و به عنوان چراغ سبز که از مجلس برود و در کشورهای آمریکایی و اروپایی پناهنده شود استفاده می‌کند، آیا غیر از این است؟ چرا 81 میلیون نفر جمعیت ایران را با یک نفر مقایسه می‌کنند و بعضی‌ها در سخنان خود همواره آن را به عنوان پرچم آمریکا بلند می‌کنند، منافع ملی، امنیت ملی و وحدت ملی و تمامیت ارضی ما را به خطر می‌اندازند، جا داشت رییس محترمی که این مجلس را اداره می‌کرد او را از مجلس اخراج می‌کرد نه اینکه در توئیتر آقای ترامپ ببینیم که در مجلس شورای اسلامی سرباز دارد.»

ترامپ دروغ می‌گوید، داخلی‌ها منتشر می‌کنند

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس محتوای یکی دیگر از کسانی بود که به این موضوع واکنش نشان داد و توئیت ترامپ درباره اعطای 2هزار و 500 گرین کارت به مقامات ایرانی را تکذیب کرد. او با بیان اینکه 10 نفر دارای تابعیت مضاعف آمریکایی قبل از برجام این تابعیت مضاعف را دریافت کردند، گفت: «آمار اعطای 2هزار و 500 گرین کارت و حق شهروندی به مقامات ایرانی در جریان مذاکرات برجام کذب محض است و از طرح چنین مباحثی در شرایط کنونی متاسف هستیم. ترامپ بر اساس دروغ‌سازی‌ها سعی می‌‌کند سیاست ضد ایرانی را پیش ببرد و متاسفانه برخی دروغ‌ها داخل ایران منتشر می‌شود.»

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی، گفت: «تحقیق و تفحص از دو تابعیتی‌ها تنها کاری بود که در مورد دوتابعیتی‌ها در مجلس صورت گرفته و حدود 100 نفر را شامل می‌شود و از این میان حداکثر 10 نفر از آنها تابعیت مضاعف آمریکایی داشتند که رقم ناچیزی در بین مدیران کشور است.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها