کد خبر: 222850
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۱ ۰۷:۰۰:۰۰
| |

در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» مطرح شد

اکبر اعلمی اگر الان نماینده مجلس بود چه می‌کرد؟/ اگر طرح‌هایم در مجلس پیش نمی‌رفت استعفا می‌دادم

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی می‌گوید که اگر الان نماینده مجلس بود در اثر ناکارآمدی سیستم، کارشکنی اکثریت مجلس و یا شورای نگهبان، طرح‌هایم پیش نمیرفت، برای اینکه سوگندشکنی نشود از نمایندگی مجلس استعفاء می‌دادم.

اکبر اعلمی اگر الان نماینده مجلس بود چه می‌کرد؟/ اگر طرح‌هایم در مجلس پیش نمی‌رفت استعفا می‌دادم
کد خبر: 222850
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۱ ۰۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| چند روز پیش بود که محمود صادقی نماینده اصلاح‌طلب مجلس در حساب شخصی‌اش در توئیتر از مردم پرسید که اگر در شرایط فعلی به جای نماینده‌های مجلس بودند، چه کار می‌کردند؟ کاربران این شبکه اجتماعی پاسخ‌های زیادی به این پرسش صادقی دادند اما یکی از پربسامدترین پاسخ‌ها به این سوال، پیشنهاد استعفاء کردن نمایندگان مجلس بود. به خاطر همین به سراغ اکبر اعلمی نماینده پیشین مجلس رفتیم و از او پرسیدیم اگر در شرایط فعلی نماینده مجلس بود چه می‌کرد؟ و آیا آنطور که بعضی از کاربران فضای مجازی مطرح می‌کنند استعفای نمایندگان کار درستی در این شرایط است؟

اکبر اعلمی نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه اگر نماینده مجلس بودم، موارد مشخصی را مطرح و پیگیری می‌کردم، به «اعتمادآنلاین» گفت: اگر در اثر ناکارآمدی سیستم، کارشکنی اکثریت مجلس و یا شورای نگهبان، طرح‌هایم پیش نمی‌رفت برای اینکه سوگند شکنی نشود از نمایندگی مجلس استعفاء می‌دادم.

او در ادامه گفت:‌ من اگر جای نمایندگان فعلی مجلس بودم اول، برای اجرایی شدن قانون «از کجا آورده‌ای؟» در مورد تعدادی از نمایندگان خاص و پیگیری سوءاستفاده‌های مالی و اخلاقی همکارانم از طرق مختلف و افشای آنها تلاس می‌کردم. دوم، اصلاح قانون انتخابات و حذف نظارت استصوابی و بندهایی از قانون ماده 28 قانون انتخابات را که به شورای نگهبان اجازه تفسیرهای سلیقه‌ای و جلوگیری از ورود شایستگان کشور به مجلس را می‌دهد، در دستور کارم می‌گذاشتم. سوم، استیضاح وزرای اقتصاد، کار و صنعت و معدن. را پیگیری می‌کردم.

اعلمی گفت:‌ کار بعدی من فراخواندن رئیس‌جمهور به مجلس و سوال درباره نابه‌سامانی‌های موجود و سقوط بی‌سابقه ارزش پول ملی و در صورت قانع نشدن تقدیم طرح عدم کفایت او است. کار بعدی من استفاده از سازوکارهای قانونی برای وادار کردن دولت به اجرایی کردن دولت الکترونیک بود.

این نماینده پیشین مجلس ادامه داد: کار بعدی من پیگیری برای تحت نظارت درآوردن همه نهادهای خارج از کنترل دولت است هر چند بر اثر اصرار اصل 59 قانون اساسی یعنی برگزاری همه‌پرسی باشد. کار بعدیم وادار کردن دولت به انتشار اسامی و نحوه واگذاری همه افرادی که شرکت‌ها به آنها واگذار شده است و ارزهای دولتی دریافت کرده‌اند. در آخر اصلاح قانون مجازات اسلامی با هدف شفافیت و مصونیت برای منتقدان و آزادی مطبوعات و معطوف کردن افکار عمومی برای تقویت نهادهای انتخابی از کارهایی است که اگر حالا نماینده مجلس انجام می‌دادم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها