کد خبر: 225321
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۰ ۰۷:۵۰:۰۰
| |

محمدحسین قربانی مطرح کرد:

نامه‌نگاری درمورد غیرقانونی بودن سوال از رییس‌جمهور

محمدحسین قربانی نماینده آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی نوشت:در شرایط کنونی کشور که به وحدت و انسجام مسوولان نیاز دارد و رهبر معظم انقلاب نیز بارها بر لزوم حفظ وحدت تاکید کرده‌اند زمان مناسبی برای طرح سوال از رییس‌جمهوری نیست و باید با وحدت بیشتری مشکلات کشور را حل کنیم.

نامه‌نگاری درمورد غیرقانونی بودن سوال از رییس‌جمهور
کد خبر: 225321
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۰ ۰۷:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدحسین قربانی نماینده آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی در یادداشتی نوشت:بحث سوال از وزیران و حتی رییس‌جمهوری از اختیارات نمایندگان و از ابزارهای کنترل مجلس است، اما در شرایط کنونی طرح سوال از رییس قوه مجریه را به نفع کشور، مجلس، مردم و دولت نمی‌دانم. امروز در شرایطی شاهدیم که سوال از رییس‌جمهوری با 5 محور اقتصادی در دستور کار مجلس قرار گرفته و رییس‌جمهور بنابر آیین‌نامه داخلی مجلس باید در کمتر از یک ماه آینده به صحن علنی مجلس بیاید و پاسخگوی سوال‌کنندگان باشد و این در حالی است که این مهم در نامه‌ای رییس‌جمهور خطاب به رییس مجلس و متعاقبا در گفت‌وگوی تلویزیونی مورد تاکید ویژه قرار گرفت.

در همین رابطه رییس‌جمهور در نامه‌ای به علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که «سوال تعدادی از نمایندگان، در چارچوب قانون اساسی و زمان و شرایط مناسب مطرح نشده است. بنابراین برای جلوگیری از هر نوع اختلاف بین قوا و احترام به مجلس شورای اسلامی، در فرصت مقرر به مجلس خواهم آمد. بنابر ماده 213 آیین‌نامه داخلی مجلس، رییس‌جمهوری موظف است در مدت یک ماه در خانه ملت حضور یابد و به سوال‌های نمایندگان پاسخ بدهد این در حالی است که در شرایط کنونی کشور که به وحدت و انسجام مسوولان نیاز دارد و رهبر معظم انقلاب نیز بارها بر لزوم حفظ وحدت تاکید کرده‌اند زمان مناسبی برای طرح سوال از رییس‌جمهوری نیست و باید با وحدت بیشتری مشکلات کشور را حل کنیم.

منبع: اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها