کد خبر: 233221
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۷ ۱۲:۲۸:۰۰
| |

محسن غرویان، استاد حوزه علمیه قم:

به جای طرح مسائل اختلافی، اخلاق حسینی در مجالس عزاداری بیان شود

یک استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه در مجالس عزاداری امام حسین (ع) از ورود به مسائل اختلافی اجتناب شود گفت: در این مجالس از اخلاق حسینی و لزوم ظلم ستیزی و مقاومت گفته شود.

به جای طرح مسائل اختلافی، اخلاق حسینی در مجالس عزاداری بیان شود
کد خبر: 233221
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۷ ۱۲:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین| محسن غرویان، با اشاره به اینکه مداحان و سخنرانان در مجالس عزاداری امام حسین (ع) باید از اخلاق حسینی بگویند، اظهار کرد: در مجالس گفته شود که نمی‌شود کسی برای حضرت علی اصغر (ع) بگرید و بعد شیرخشک یا پوشک بچه را احتکار کند. مردم فکر می‌کنند همین که در مجلس عزاداری اشکی بریزند کافی است. در حالیکه باید در رفتار آنها اخلاق حسینی تبلور یابد. دروغگویی، نفاق، گرانفروشی، احتکار، عدم رحم و مروت به یکدیگر جزو معضلات اخلاقی جامعه ماست که باید با اخلاق حسینی این معضلات حل شود.

وی در ادامه افزود: در این مجالس همچنین باید روحیه ظلم ستیزی مردم در مقابله با استکبار و ظالمان از جمله آمریکا و اسرائیل تقویت شود. باید به مردم درس مقاومت و پایداری و انقلابی داد. جای بیان این مسائل در مجلس عزاداری امام حسین (ع) است.

این استاد حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به اینکه یکی از مشکلات مجالس عزاداری ما این است که مداحان و سخنرانان وارد مصداق یابی برای شخصیت‌های تاریخی می‌شوند، بیان کرد: آنها بر اساس سلیقه شخصی خود عمر سعد، شمر، یزید یا معاویه زمانه را تعیین می‌کنند که باید از این مسائل پرهیز شود. مداح یا سخنران می‌تواند نظر شخصی داشته باشد اما نباید نظر شخصی خود را در مجلس عزاداری امام حسین (ع) بیان کند.

غرویان در پایان با تاکید بر اینکه از بیان مسائل مورد اختلاف نیز در مجالس عزاداری باید پرهیز شود، گفت: قطعا در یک مجلس همه افراد با نظر مداح یا سخنران یک نظر نیستند. وقتی مداح یا سخنران مسائلی را مطرح می‌کند که مخالفین زیادی دارد، آن مخالفین اعتماد خود را به سخنران یا مداح از دست می‌دهند و دیگر حرف‌های آنها بر آنها هیچ تاثیری ندارد، بنابراین نباید مسائل اختلافی در این مجالس مطرح شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها