کد خبر: 242774
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۳ ۰۸:۳۷:۰۰
| |

حسین نقوی‌حسینی مطرح کرد:

اعمال تحریم‌های ثانویه نقض آشکار رای دادگاه لاهه

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد اعمال تحریم های ثانویه توسط آمریکایی ها در واقع نقض رای صادره از سوی دادگاه لاهه نسبت به کشورمان است.

اعمال تحریم‌های ثانویه نقض آشکار رای دادگاه لاهه
کد خبر: 242774
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۳ ۰۸:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدحسین نقوی‌حسینی، ضمن اشاره به حکم دادگاه لاهه در خصوص اقدامات آمریکایی ها علیه کشورمان، گفت: بر اساس حکم دستور اقدامات تامینی موقت دیوان بین‌المللی دادگستری، ایالات متحده باید از هر اقدامی که مناقشه با ایران اسلامی را تشدید کند و یا دامنه آن را گسترش داده و حل مناقشه را دشوارتر کند، خودداری کنند و این امر برای آنها الزام آور است.

شاهد نقض تصمیم دادگاه لاهه با اعمال تحریم های ثانویه هستیم

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم اکنون شاهد نقض تصمیم دادگاه لاهه توسط آمریکایی ها با اعمال تحریم های ثانویه هستیم، اظهار کرد: بر این اساس وزارت امور خارجه کشورمان باید اقدام آمریکا نسبت به تصمیم دیوان بین‌المللی دادگستری را پیگیری کند تا به نتیجه قضایی شفاف در راستای مقابله با اقدامات ترامپ و همپیمانانش دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه اجرای تصمیم دادگاه مذکور کمی زمان‌بر است اما برای رعایت آن برای کشورهای طرف دعوا الزام آور است، ادامه داد: متاسفانه باید اذعان کرد که دولتمردان ایالات متحده به قراردادها و معاهده های بین المللی پایبند نیستند و حتی قضات دادگاه لاهه تهدید کردند که آنها را بازداشت می کنند.

حرکت واشنگتن بر خلاف تصمیمات دادگاه لاهه

این نماینده مردم در مجلس دهم ضمن تاکید بر اینکه تحریم های آمریکا طی مدت چهل سال گذشته علیه کشورمان اجرایی شده است از این رو دیگر تحریم ها توانایی تاثیر گذاشتن در اقتصاد کشورمان را ندارد، تصریح کرد: نباید فراموش کرد که بر اساس تصمیم دادگاه یاد شده واشنگتن نمی تواند نسبت به کشورمان تحریمی را اعمال و اجرایی کند زیرا خلاف تصمیمات مجموعه قضایی بین المللی است.

سیاست خارجی ترامپ دولتمردان آمریکایی را دچار چالش کرده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سیاست خارجی ترامپ حتی دولتمردان آمریکایی را دچار چالش کرده است، خاطرنشان کرد: در واقع ایالات متحده با اقدامات اخیرش رو به افول و انزوا بیشتر حرکت کرده و در آینده ای نزدیک نیز بسیاری از همپیمانانش را از دست خواهد داد.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها