کد خبر: 243100
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۴ ۰۸:۵۸:۰۰
| |

عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور در هفتمین همایش ملی پدافند غیرعامل

حضور مردم در 13 آبان نشان داد که پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند

عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور گفت: اولین گام در پدافند غیر عامل مصون‌سازی مردم در مقابل این انحرافات فکری است که توسط رسانه‌ها ترویج می شود.

حضور مردم در 13 آبان نشان داد که پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند
کد خبر: 243100
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۴ ۰۸:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در هفتمین همایش ملی پدافند غیر عامل که صبح امروز دوشنبه 14 آبان ماه در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، با تشکر از برگزار کنندگان راهپیمائی اربعین حسینی بیان کرد: امسال تعداد زائرانی که از مسیر ایران وارد عراق شدند 47 درصد افزایش یافته است.

وزیر کشور ادامه داد: بعضی به خاطر کینه ای که از اسلام دارند از پوشش این حادثه عظیم خودداری کردند، اما گزارش هایی که مردم شاهد آن بودند نمایانگر حضور زائران پرشماری از اروپا و کشورهای غیر اسلامی بود. نگاه رهبر معظم انقلاب و دولت، تقویت این جریان است.

وی افزود: امروز بزرگترین تهدید ما اسلام هراسی و در نتیجه آن خشونت و خونریزی است که توسط عناصر تروریستی مانند جیش العدل و داعش انجام می شود؛ اما در حقیقت موضوع تفکر دینی مبتنی بر وحی و قرآن، امروز می تواند به همه مطالبات و نیازهای بشری پاسخ دهد. امروز همه مکاتبی که ادعای پیشبرد بشر را داشتند امتحان خود را پس داده اند و بشریت به نوعی بی توجهی نسبت به این نظریات رسیده است. اما انسان حقیقت طلب است و حقیقت وجود انسان همان چیزی است که خدا در وجود بشر قرار داد.

رحمانی فضلی تصریح کرد: همه اندیشمندان به این نتیجه رسیده اند که تمام مکاتب مادی توان پاسخگویی به نیازهای بشر را ندارند و امرو‌ز تمام این مکاتب با شکست روبرو شده اند و انسانها به دنبال مکتبی هستند که دل آنها را آرام کند.

وی با بیان اینکه اسلام می تواند به نیاز های بشر پاسخ دهد گفت: اولین گام در پدافند غیر عامل مصون سازی مردم در مقابل این انحرافات فکری است که توسط رسانه ها ترویج می شود. امام با تکیه بر ارزش های دینی و اصول اعتقادی توانست بزرگ ترین قدرت منطقه ای را نابود بکند.

وزیر کشور با بیان اینکه باید به مردم اعتماد کنیم عنوان کرد: اصلی ترین محور در پدافند غیر عامل مردم هستند و برای ایجاد رضایت‌مندی و مشارکت واقعی مردم در این حوزه باید آنها را اغنا کنیم و‌ مشارکت مردم را افزایش دهیم. نمونه بارز این موضوع حضور مردم در مراسم 13 آبان بود که کسی فکر چنین حضوری را نمی‌کرد و از روز گذشته در خارج از مرزهای کشور در حال تحلیل این حضور مردم هستند. مردم با این حضور خود نشان دادند که پای آرمان های انقلاب ایستاده اند.

وی با بیان اینکه ما باید قدردان مردم باشیم گفت: ایجاد حداقل شان زندگی که برای مردم مسلمان نیاز بوده، وظیفه ما است و باید رضایتمندی آنان را تامین کنیم. تمام کسانی که در حوزه اقتصادی در حال کار هستند باید به به حوزه های پدافند غیر عامل هم توجه کنند.

رحمانی فضلی ادامه داد: ضد انقلاب با استفاده از آسیب ها و اعتراضات اجتماعی تحلیل های نادرستی را ارائه می کند که دیگر کار نظام تمام است. پس ما باید با توجه به مسائل اجتماعی و اقتصادی که به نوعی توجه به پدافند غیرعامل است این تهدید را کاهش دهیم.

وزیر کشور‌گفت: اگر کسی در ضرورت پدافند غیر عامل شک دارد ما نمونه های عینی این موضوع‌ در سایر کشورها را به او‌نشان می دهیم که هرگز وارد جنگ نشده اند، ولی در پدافند غیر عامل کاملا آمادگی دارند. این اقتضا بشر است که در مقابل حوادث آماده باشد. پدافند غیر عامل یعنی امنیت که بدون آن هیچ‌کاری پیش نمی رود.

وزیر‌کشور خاطر نشان کرد: در پدافند غیرعامل، پیش بینی بسیار مهم است و ما در این حوزه باید قدرت آینده نگری داشته باشیمو باید بدانیم چه وقت و در چه حوزه هایی وارد شویم که هزینه های سربار برای جامعه ایجاد نشود. ما در این چهل سال انقلاب در معرض انواع تهدید ها قرار گرفتیم، پس ما باید بیشترین توجه را در زمینه پدافند غیرعامل داشته باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها