کد خبر: 247603
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۵ ۱۰:۳۲:۰۰
| |

امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

آمریکا امروز به «آمریکای مفلوک‌‌‌‌تر» تبدیل شده است

امیر حاتمی، وزیر دفاع گفت: پیشرفت‌های علمی و فناورانه برای همه ملت‌ها مایه غرور است ولی برای ملت‌هایی که تحت فشارهای قدرت‌های زورگو و به‌رغم مخالفت آنها، این پله‌‌‌های ترقی را طی می‌‌‌کنند، احساس غرور مضاعفی دست می‌‌دهد.

آمریکا امروز به «آمریکای مفلوک‌‌‌‌تر» تبدیل شده است
کد خبر: 247603
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۵ ۱۰:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| امیر سرتیپ امیر حاتمی در افتتاح نهمین نمایشگاه هوائی و هوانوردی کیش که از امروز به مدت سه روز با حضور صنایع و تولیدکنندگان داخلی و کشورهایی از چین، روسیه، اندونزی، پاکستان و آذربایجان در کیش برگزار می‌‌‌شود، حضور مهمانان از اقصی نقاط ایران و جهان را در این رویداد باشکوه فناورانه، علمی و صنعتی مایه مسرت و مشارکت نویدبخش دانست.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه در این مقطع تاریخ حساس جهان، نوعی جشنواره امید و عزت و افتخار است، گفت: در این جشنواره باید از عظمت علم و دستاوردهای آن لذت برد و به این دانش مهم بشری ادای احترام کرد و خدا را شاکر بود که از روی عدل، هوش و اراده را میان انسان‌‌‌‌ها تقسیم کرده است تا روزی اگر افراد جاه‌‌‌طلب و خودخواه، دیگران را از دانش خود محروم کردند، ملت‌‌‌های دیگر با اراده فولادین و هوش خود، با تلاش آن را به دست آورند.

وزیر دفاع برگزاری نهمین نمایشگاه بین‌‌المللی هوایی را تجلی اراده، خواستن، استقلال و نماد تحقق نظریه مقاومت در برابر زورگویی‌‌‌‌های نظام سلطه دانست و اظهار داشت: پیشرفت‌های علمی و فناورانه برای همه ملت‌ها مایه غرور است ولی برای ملت‌هایی که تحت فشارهای قدرت‌های زورگو و به رغم مخالفت آنها، این پله‌‌‌های ترقی را طی می‌‌‌کنند، احساس غرور مضاعفی دست می‌‌دهد.

حاتمی با اشاره به تلاش پژوهشگران، مهندسان، طراحان و تکنسین‌‌‌‌های صنعت هوایی و دانشمندان این عرصه این نمایشگاه را سمبل تحقق رویای بشری، یعنی پرواز برشمرد و با ابراز تاسف به حال کسانی که تصور می‌‌‌‌کنند دیگران را از این علم محروم کرده‌‌‌‌اند، تصریح کرد: آنها پیشرفت‌‌‌‌های امروزشان را بر پایه‌‌‌های خون‌‌‌های ریخته شده مردم جهان و ثروت مردم جنگ‌‌زده اروپا و آسیا و دانشمندان آنها بنا کرده‌‌‌اند و با سوءاستفاده از این علم بادآورده، قلدرمابانه و ظالمانه، با گستاخی تئوری برتری هوایی و حاکمیت هوایی بر فضای سایر کشورها را مطرح می‌‌کنند.

وی برگزاری این نمایشگاه را نمونه‌‌‌ای از خودباوری در مقابل تحریم‌‌‌های ظالمانه علیه مردم ایران دانست و خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران با نشاط، استوار، سربلند و با اعتماد به نفس کامل در برابر مسئولان نفرت‌‌‌پراکن، دروغگو، عهدشکن، خشونت‌‌‌طلب و جنایتکار آمریکا، ایستاده است و این نمایشگاه و حضور شما میهمانان نمونه‌‌ای است که نشان می‌‌‌دهد آنها با تحریم ظالمانه علیه مردم ایران، حیثیت خود را مخدوش کرده و جلوگیری از پیشرفت و توقف استقلال‌‌خواهی ملت ایران سرابی بیش برای آنها نبوده است.

وزیر دفاع با اشاره به ذات استکباری آمریکا و اقدامات غیرمسئولانه دولت ترامپ در صحنه بین‌‌‌‌الملل و اشتباهات مکرر آنها در نادیده گرفتن صلح و امنیت بین‌‌‌المللی ابراز داشت: آمریکا امروز به «آمریکای مفلوک‌‌‌‌تر» تبدیل شده است. ملت ایران، چهل سال پیش آمریکا به عنوان نماد استکبار را از سرزمین اسلامی ایران بیرون کرد و با افتخار جشن چهل سالگی استقلال را در سه ماه آینده برپا خواهد کرد.

حاتمی ادامه داد: این حرکت ایران اسلامی برای سایر ملت‌‌‌های منطقه که سرزمین‌‌‌شان را از وجود استکبار پاکسازی کنند، تبدیل به یک الگو شده است و امروز آثاری جدی از اراده ملت‌های جهان برای مقابله با استکبار دیده می‌‌شود.

وی با اشاره به اینکه اصل کلیدی و مهم "صلح و رفاه برای همه" و "جهان عاری از افراط و خشونت در سایه مشارکت و همکاری" از اصول خدشه‌‌‌‌ناپذیر و تردیدناپذیر جمهوری اسلامی ایران است، بیان کرد: ما معتقدیم همسایگان ما، برای ما دائمی هستند لذا حافظه تاریخی و راهبردی آنها، عواطف و احساسات، باورها و ارزش‌‌‌‌‌ها، منطق، عقلانیت راهبردی همسایگانمان، در منطق راهبردی ما همانند لوح‌‌های ماندگاری است که هیچگاه مایل نبوده و نیستیم بر روی آن نقطه‌‌ای تار نقش ببندد. آنچه ما به دنبال آن هستیم فقط بازدارندگی است و اینکه کسی به خود، حتی اجازه و جرات فکر کردن درباره حمله به ایران را ندهد. این درسی است که تاریخ و جغرافیای ما ایران به ما داده است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها