کد خبر: 252605
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۸ ۱۲:۰۶:۰۰
| |

مهرداد بائوج لاهوتی، سخنگوی فراکسیون مستقلین در مجلس:

دخالت بیشتر مجمع تشخیص مصلحت نظام به خودش آسیب می‎زند

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام نباید به این نوع دخالت ادامه دهد، زیرا ادامه آن به صلاح خود مجمع نیست و جایگاهش را تضعیف می‎کند.

دخالت بیشتر مجمع تشخیص مصلحت نظام به خودش آسیب می‎زند
کد خبر: 252605
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۸ ۱۲:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| مهرداد بائوج لاهوتی، سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی درباره اظهارات محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اصلاح و ارسال لایحه پولشویی به مجلس، گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام وقتی باید وارد شود و نظر بدهد که بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان اختلاف نظر پیش بیاید.


لاهوتی همچنین با تأکید بر اینکه مسیر ارجاع این قانون، مسیر درستی نبوده است، اضافه کرد: ابتدا خود مجلس اشتباه کرد و لایحه را به مجمع ارجاع داد و نباید این کار را می‎کرد.البته اخیراً مجمع تشخیص مصلحت نظام ، مجمع دیگری ایجاد کرده‎ است و می‎خواهد از مواردی که قانون اساسی معین کرده‎ است فراتر برود.


او همچنین با اشاره به اینکه دخالت بیشتر مجمع تشخیص به خود مجمع آسیب می‎زند، توضیح داد: مجمع تشخیص نباید بیشتر از موارد معین شده وارد شود. ما نظرات شورای نگهبان و موارد ابلاغی را به قانون تبدیل می‎کنیم و طبیعتاً به قانونگذاری و ابلاغ سیاست‎ها توجه می‎کنیم. مجمع تشخیص، فضای چاق و بزرگی را ایجاد کرده‎ است. کاملاً مشخص است که قانونگذاری وظیفه مجلس است و شورای نگهبان هم، دو وظیفه دارد: صیانت از قانون اساسی و صیانت از شرع که این مسیر کاملاً مشخص است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها