کد خبر: 252628
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۸ ۱۲:۵۶:۰۰
| |

انتقاد نوریان از عدم اعلام استعفای نمایندگان اصفهان از سوی هیئت رئیسه

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خواستار مدیریت موضوع استعفای نمایندگان استان اصفهان و حل مشکلات آب این استان و چند استان دیگر از مسیر قانونی شد.

انتقاد نوریان از عدم اعلام استعفای نمایندگان اصفهان از سوی هیئت رئیسه
کد خبر: 252628
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۸ ۱۲:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| اردشیر نوریان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 28 آذر ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به هیئت رئیسه گفت: اگر هیئت رئیسه از روز اول درباره مسئله استعفای نمایندگان اصفهان درست عمل می‌کرد، موضوع کش‌دار نمی‌شد.

نماینده مردم شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی در ادامه با استناد به ماده75 آیین‌نامه داخلی مجلس بیان داشت: آقای کوهکن تذکری ارائه کرد که درباره معترضان به موضوع آب اصفهان بود اما معترضان توهینی در این زمینه به اصفهانی ها نکردند.

وی در ادامه با بیان اینکه مسیرهای قانونی برای اعتراض نمایندگان وجود دارد، یادآور شد: مسئله نمایندگان چهارمحال و بختیاری و خوزستان مسئله مشترکی است و نباید حیات، ممات، محیط زیست و امکانات توسعه در استانی مغفول بماند تا مسئله‌ای در جای دیگر حل شود و این هنر مدیریت نیست.

نوریان در ادامه با بیان اینکه انتقال آب به غیر از حوزه انتقال طبق مصوبه برنامه ششم ممنوع است، عنوان کرد: ما درباره آب شرب در هیچ نقطه کشور بحثی نداریم و صرفاً مخالف عرف‌شکنی در اجرای امور هستیم که مقصر آن هیئت رئیسه است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با انتقاد از عدم اعلام استعفای نمایندگان اصفهان از سوی هیئت‌رئیسه خاطر نشان کرد: نباید قاعده شکنی رسم شود چرا که استان‌ها و قوم‌ها در آینده این روش را پیش می‌گیرند لذا هیئت رئیسه باید موضوع را به سمت حل شدن از مسیر قانونی پیش ببرد.

علی مطهری در پاسخ به این تذکر با اشاره به برگزاری جلسه‌ای در هیئت رئیسه درباره استعفای نمایندگان استان اصفهان اظهار داشت: تلاش برای انصراف نمایندگان از استعفا قبل از اعلام وصول آن خلاف آیین‌نامه نیست.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: نمایندگان استان اصفهان امروز به تصمیم استعفای خود اصرار کردند که این موضوع باید صرفاً از سوی رئیس مجلس اعلام شود.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها