کد خبر: 253324
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۳ ۰۸:۳۰:۰۰
| |

قاسم میرزایی نیکو عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین مطرح کرد:

استعفای نمایندگان اصفهان قابل توجیه نیست/ احتمال استعفای نمایندگان سایر استان‌ها وجود دارد/ هیات رئیسه باید مانع از استعفای نمایندگان یک استان شود/ درآمد نفتی کشور در سال 98، 406 هزار میلیارد تومان خواهد بود

یک نماینده مجلس تأکید کرد: اگر هیات رئیسه استعفای نمایندگان را بررسی نکند و مطالبه‌گری از بودجه پیش آید، وضعیت بودجه ما بدتر می‌شود و نمایندگان که در مناطقشان به دنبال جمع‌آوری رأی هستند، دست به استعفا می‌زنند.

استعفای نمایندگان اصفهان قابل توجیه نیست/ احتمال استعفای نمایندگان سایر استان‌ها وجود دارد/ هیات رئیسه باید مانع از استعفای نمایندگان یک استان شود/ درآمد نفتی کشور در سال 98، 406 هزار میلیارد تومان خواهد بود
کد خبر: 253324
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۳ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| قاسم میرزایی‌نیکو نماینده دماوند و فیروزکوه و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» با اشاره به استعفای نمایندگان استان اصفهان در مجلس برای فشار بر دولت به‌منظور تخصیص بودجه برای احیای زاینده‌رود، تأکید کرد: به نظر بنده این اقدامات قابل توجیه نیست و اگر این حرکت‌ها ادامه داشته باشد نمایندگان هر استانی ممکن است چنین اقدامی را انجام دهند.

او ادامه داد: هیات رئیسه باید مانع از استعفای نمایندگان یک استان برای حل مشکلات حوزه انتخابیه‌شان شود. اگر هیات رئیسه در یک مورد برخورد کند و استعفای آن‌ها را در مجلس بررسی کند و رأی بگیرند دیگر شاهد چنین اقداماتی نخواهیم بود.

این نماینده مجلس تأکید کرد: استعفای نمایندگان باید ظرف مدت یک هفته انجام شود. اما اگر هیات رئیسه استعفای نمایندگان را بررسی نکند و مطالبه‌گری از بودجه پیش آید، وضعیت بودجه ما بدتر می‌شود. در این شرایط نمایندگان که در مناطقشان به دنبال جمع‌آوری رأی هستند به‌منظور فشار برای تحقق مطالبات حوزه انتخابیه خود دست به استعفا می‌زنند. درمجموع همه این موارد دست‌به‌دست هم می‌دهد و اتفاق خوبی برای بودجه نمی‌افتد.

میرزایی نیکو همچنین با اشاره به لابی‌های انجام‌شده در هنگام بررسی بودجه 98 در مجلس، گفت: باید کسانی به‌عنوان عضو کمیسیون تلفیق انتخاب شوند که به منافع ملی الویت دهند و به‌واقع خودشان از پیشنهادهای مختلف نامناسب درمجموع کمیسیون تلفیق جلوگیری کنند چون این موضوع یکی از اصول اصلی است.

او ادامه داد: لابی‌ها معمولاً در ارائه بودجه ساخته‌وپرداخته می‌شود و در مجلس تنها چند درصد بودجه را می‌توان تغییر داد اما دیگر لابی‌گری‌ها جواب نمی‌دهد و البته چیزی نیست که بخواهند تقسیم کنند.

این عضو فراکسیون امید تأکید کرد: اگر در بودجه تنها محورهای اصلی را مانند طرح تحول سلامت، حقوق، بودجه نیروهای مسلح، بودجه عمرانی و خدمات را جمع بزنیم، 437 هزار میلیارد تومان می‌شود درصورتی‌که در خوش بینانه ترین حالت و با فروش 1/5 میلیون بشکه نفت درآمد ما در سال 98، 406 هزار میلیارد تومان خواهد بود که در تأمین بودجه همین موارد هم با کسری مواجه هستیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها