کد خبر: 253816
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۳ ۰۹:۰۶:۰۰
| |

خبرهای ضدونقیض درباره رحلت آیت‌الله هاشمی شاهرودی/ خبرگزاری اصولگرا خبر رحلت داد/ تکذیب شد/ آیت‌الله هاشمی شاهرودی همچنان در کما است

درحالیکه خبرگزاری‌های اصولگرا خبر ار فوت آیت‌‌الله هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام داده‌اند، هنوز خانواده او این موضوع را تایید نکرده و او همجنان در کما است.

خبرهای ضدونقیض درباره رحلت آیت‌الله هاشمی شاهرودی/ خبرگزاری اصولگرا خبر رحلت داد/ تکذیب شد/ آیت‌الله هاشمی شاهرودی همچنان در کما است
کد خبر: 253816
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۳ ۰۹:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| درحالی در ساعات اولیه صبح امروز خبرگزاری تسنیم در گزارشی اعلام کرد که آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، دقایقی پیش دار فانی را وداع گفته که به دلیل تشدید بیماری در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری و در کما است.

به گزارش «اعتمادآنلاین» ، این درحالی است که شبکه خبر صدا و سیما ساعاتی پیش در بخش خبری زنده با تایید خبر درگذشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرد: آیت‌الله هاشمی شاهرودی در یکی از بیمارستان‌های تهران درگذشته است. شبکه خبر لحظاتی پس از اعلام خبر فوت آیت‌الله هاشمی شاهرودی در زیرنویس این شبکه نوشت: رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درگذشت آیت‌الله شاهرودی را تکذیب و اعلام کرده که حال ایشان به شدت وخیم است.

خبرگزاری فارس هم که پیش از این خبر درگذشت رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام را منتشر کرده بود، در گفت وگویی با یکی از اعضای تیم پزشکی نوشت: از لحاظ پزشکی امکان حیات ایشان وجود ندارد اما خبر فوت را باید خانواده ایشان اعلام کنند.

کاظمی رئیس بیمارستان خاتم‌الانبیا هم در گفت‌وگو با ایرنا گفت که اتفاق جدیدی نیفتاده است و حال ایشان همانند چند روز گذشته است. ایشان در قید حیات و زیر دستگاه هستند. همین الان از آی سی یو آمده‌ام. حالشان مثل دیروز است که زیر دستگاه مراقبتی بودند امروزم هم همین طور است. او ادامه داد: من خبر فوت ایشان را تکذیب می کنم. برای شفای ایشان دعا کنیم. بار اولشان نیست که در ای سی یو بستری می شوند. قبول داریم که این دفعه حال‌شان وخیم تر است؛ اما هم در قید حیات هستند و هم زیر مانیتور مراقبتی اوضاع‌شان رصد می شود.

فرید مدرسی، روزنامه‌نگار هم در توییتی نوشت که با علا هاشمی فرزند آیت الله هاشمی شاهرودی صحبت کرده و علایم حیاتی هست؛ هوشیاری پایین است.

همچنین حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری هفتگی خود درخصوص وضعیت سلامتی آیت الله هاشمی شاهرودی گفت که در مورد شرایط جسمی آیت الله هاشمی شاهرودی بنابر أصول اخلاقی باید توسط خانواده ایشان اعلام شود.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی علائم حیات دارد

پرویز داوودی رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در جمع خبرنگاران در بیمارستان خاتم الانبیاء، در ارتباط با آخرین اخبار از وضعیت سلامتی آیت الله هاشمی شاهرودی اظهار کرد: شما اطلاع دارید که ایشان باتوجه به بیماری که داشتند، مدت ها تحت درمان قرار گرفته بودند.

وی ادامه داد: در هفته قبل هم به علت اینکه نیاز بود به ای سی یو منتقل شدند.

داوودی افزود: در ای سی یو هم دستگاه های لازم به ایشان متصل شد. الان در ای سی یو هستند و علام حیاتی دارند.

وی خاطرنشان کرد: با دستگاه ها فشار و سایر مسائل پزشکی وضعیت ایشان کنترل می‌شود. ما اینجا خدمتتشان هستیم و از خدا می‌خواهیم که شفای عاجل عنایت فرمایند.

داوودی سپس گفت: از مردم عزیز هم می خواهیم که با توجه به شخصیت ایشان که شخصیت بسیار ممتاز،متفکر ،مرجع و فردی با تقوا و با این سابقه عظیم علمی و اجرایی هستند و سرمایه ای برای نظام به حساب می آیند، برای سلامت ‌شان دعا فرمایند.

داوودی در پایان گفت: ما از مردم می خواهیم که دعا بفرمایند که خدا ، توفیق بدهد که هرچه سریع تر شفای ایشان حاصل شود.

آیت الله هاشمی شاهرودی کیست؟

آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی، متولد 1327 در شهر نجف اشرف و از شاگردان برجسته شهید آیت‌الله سید محمدباقر صدر بود.

پدر ایشان آیت‌الله سیدعلی حسینی شاهرودی از اساتید حوزه علمیه نجف محسوب می‌شد. آیت‌الله شاهرودی در نجف از محضر امام خمینی(ره) و آیت‌الله خویی نیز بهره‌مند شده بود.

از دیگر مسئولیت‌های آیت‌الله هاشمی شاهرودی می‌توان به تاسیس و ریاست مجلس اعلای عراق، عضویت در فقهای شورای نگهبان، ریاست قوه قضائیه و ریاست شورای حل اختلاف قوا اشاره کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها