کد خبر: 255468
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۸ ۱۴:۰۲:۰۰
| |

رحیم زارع، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

کاهش هزینه‌ها در سال 98 باید اولویت همه باشد

رحیم زارع، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: انتظار این است که همه قوا و سایر نهادها، هزینه‌های جاری غیرضروری و تشریفاتی را کنار گذاشته و شرکت‌های دولتی در هزینه‌های جاری اسراف نکنند.

کاهش هزینه‌ها در سال 98 باید اولویت همه باشد
کد خبر: 255468
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۸ ۱۴:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| رحیم زارع، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره اولویت های لایحه بودجه سال 98، بیان کرد: گرچه در هزینه های مربوط به حقوق و دستمزد امکان کاهش وجود ندارد اما در برخی دیگر از هزینه ها می توان صرفه جویی کرد.


وی یادآور شد: با توجه به نوسان ارز در سال جاری و تاثیر آن بر قیمت ها باید از حقوق بگیران، کارگران و بازنشستگان و معلمین و اقشار آسیب پذیر حمایت صورت گیرد.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه 98 باید اول دو گروه فرهنگیان و بازنشستگان را در نظر بگیریم. بحث معیشت و حقوق دستمزد فرهنگیان خیلی مهم است چرا که آینده فرزندان ما که آینده کشور است به آنان بستگی دارد.


وی ادامه داد: معیشت، اشتغال، آب، محیط زیست و حمل و نقل، سلامت و رفاه اجتماعی مواردی است که توسعه می آورد و همه باید در بودجه مورد توجه قرار بگیرد.


زارع با اشاره به بودجه دفاعی کشور نیز گفت: حوزه دفاعی و امنیتی فلسفه خاص خود را دارد چرا که ما با دشمنی های قدرت های استکباری مواجه هستیم، بنابراین برای حفظ امنیت و آرامش کشور نیاز داریم که به این بخش توجه ویژه شود.


وی در ادامه درباره اتکا بودجه به نفت اظهار داشت: این تحریم ها می تواند فرصت خوبی باشد که کم کم اتکا به نفت در بودجه را کمتر کنیم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها