کد خبر: 256726
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۱ ۲۲:۵۲:۰۰
| |

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی:

هرکسی حق ندارد وارد طب سنتی شود/ پیشنهاد بودجه اختصاصی برای درمان سرطان

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، مرجع تقلید شیعیان گفت: دولت در فشار مالی قرار دارد اما پیشنهادی که در این خصوص به دولت داریم این است که درمان بیماری سرطان را در مورد تاکید قرار داده و بودجه مناسبی به آن اختصاص دهند.

هرکسی حق ندارد وارد طب سنتی شود/ پیشنهاد بودجه اختصاصی برای درمان سرطان
کد خبر: 256726
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۱ ۲۲:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار با اعضای هیئت مدیره انجمن رادیوتراپی انکولوژی که در مدرسه علمیه امام سجاد(ع) برگزار شد، بیان کرد: این موضوع ناگوار است عده ای درس خوانده و فارغ التحصیل شوند اما ابزاری در اختیارآن ها نیست که کار خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه سرطان در حال حاضر شیوع پیدا کرده و خیلی‌ها با آن دست به گریبان هستند، افزود: سرطان دومین بیماری خطرناک بعد از بیماری قلبی نامیده شده است اما باید آن را بیماری نخست قرار دهند چون آن میزانی که مردم از سرطان وحشت دارند و برای آن هزینه می‌کنند برای بیماری‌های قلبی هزینه نمی‌کنند.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: راه درمان بیماری قلبی شناخته شده است ولی درمان سرطان هنوز در هاله ای از ابهام است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه بیان کرد: دولت در فشار مالی قرار دارد اما پیشنهادی که در این خصوص به دولت داریم این است که درمان بیماری سرطان را در مورد تاکید قرار داده و بودجه مناسبی به آن اختصاص دهند.

آیت الله مکارم شیرازی در زمینه طب سنتی بیان کرد: نباید این طب را ارزان کرد که هرکسی یک تشکیلاتی برای خود درست کند و بدون دیدن دوره ای این کار را آ نجام دهد.

مرجع تقلید شیعیان عنوان کرد: هرکسی حق ندارد بدون دیدن دوره وارد طب سنتی شود و اگر بدون داشتن اطلاعی از این طب صدمه ای را به شخصی وارد سازد شرعاً در قبال آن ضامن است.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها