کد خبر: 258047
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۵ ۱۵:۰۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از حواشی اولین جلسه ریاست آیت‌الله آملی لاریجانی بر مجمع تشخیص به روایت تصویر و فیلم

غیبت احمدی‌نژاد در اولین روز ریاست آیت‌الله آملی لاریجانی/ حسن روحانی باز هم به جلسه مجمع نیامد/ لعیا جنیدی تنها زن حاضر در جلسه بود

جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در حالی برگزار شد که آیت‌الله صادق آملی لاریجانی برای اولین بار در جایگاه رییس مجمع قرار گرفت و حکم انتصاب او به وسیله رییس دفتر رهبری قرائت شد.

حجم ویدیو: 3.06M | مدت زمان ویدیو: 00:01:24 دانلود ویدیو
کد خبر: 258047
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۵ ۱۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| امروز اولین جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از فوت آیت‌الله سیدمحمد هاشمی شاهرودی برگزار شد. بر همین اساس جلسه معارفه آیت‌الله صادق آملی لاریجانی که به حکم مقام معظم رهبری به ریاست این مجمع منصوب شده است با حضور محمد محمدی گلپایگانی، رییس دفتر رهبری برگزار و متن حکم انتصاب او قرائت شد.

به گزارش «اعتمادآنلاین» ،‌ پس از ورود مجمع به دستور کار خود، محمدی گلپایگانی جلسه را ترک کرد و اولین جلسه ریاست آیت‌الله آملی لاریجانی با تصویب لایحه پولشویی در این مجمع همراه شد.



مجمع تشخیص - معارفه لاریجانی

به منظور بررسی و تصمیم‌گیری درباره لایحه پولشویی فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی، لعیا جنیدی معاون حقوقی رییس‌جمهوری در جلسه امروز مجمع حضور داشتند. جنیدی امروز هم تنها زن حاضر در این جلسه بود.

مجمع تشخیص - معارفه لاریجانی

مجمع تشخیص - معارفه لاریجانی

آیت‌الله محمد یزدی، عضو شورای نگهبان از چهره‌هایی بود که امروز حضورش توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد. او با توجه به جایگاه فقاهتی در شورای نگهبان کمتر در جلسات مجمع تشخیص حاضر می‌شود.

مجمع تشخیص - معارفه لاریجانی

مجمع تشخیص - معارفه لاریجانی

جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام هم مانند اکثریت جلسات غایبانی داشت که برخی از آنها بیشتر مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت. پرحاشیه‌ترین غایب این جلسه محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور سابق کشور بود که غیبت او به دلیل اختلافاتی که با خانواده لاریجانی دارد، مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

حسن روحانی، رییس‌جمهوری برای چندمین جلسه متوالی در جلسه امروز مجمع حاضر نشد. همچنین علی‌اکبر ناطق‌نوری هم از چهره‌های شاخص غایب در این جلسه بود.

همچنین چهره‌هایی مانند احمد توکلی، آیت‌الله حسن صانعی، آیت‌الله محمد مومن که در بستر بیماری است و آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی یزدی از جمله افرادی بودند که در جلسه امروز مجمع حضور نداشتند.

مجمع تشخیص - معارفه لاریجانی

با وجود اینکه به نظر می‌آید جایگاه نشستن در مجمع تشخیص مصلحت نظام اصول و چارچوب خاصی ندارد اما معمولا در قسمت هیات‌رییسه از نظم بیشتری برخوردار است، به همین منظور در برخی مواقع برای رسانه‌ها قابل تفسیر می‌شود. در جلسه امروز هم با کاسته شدن یک صندلی در جایگاه قوا به دلیل جابه‌جایی در جایگاه آیت‌الله آملی لاریجانی و غیبت حسن روحانی در حالیکه محمدعلی موحدی کرمانی در صندلی کنار آیت‌الله احمد جنتی نشسته بود صندلی کنار محسن رضایی به غلامعلی حدادعادل سپرده شد.

مجمع تشخیص - معارفه لاریجانی

مجمع تشخیص - معارفه لاریجانی

مجمع تشخیص - معارفه لاریجانی

آملی لاریجانی




اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها