کد خبر: 259835
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۱ ۱۱:۵۰:۰۰
| |

غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ :

مجلس به بودجه شرکت‌های دولتی کمتر ورود کرده است/ طرح موضوع افزایش بودجه شرکت‌های دولتی غیرفنی است

غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 98 گفت: امسال در کمیسیون تلفیق بودجه بیشتر بر روی موضوع بودجه‌های دولتی کار خواهیم کرد.

مجلس به بودجه شرکت‌های دولتی کمتر ورود کرده است/ طرح موضوع افزایش بودجه شرکت‌های دولتی غیرفنی است
کد خبر: 259835
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۱ ۱۱:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 98 با اشاره به برخی اظهارات مبنی براینکه به دلیل ورود حداقلی مجلس به بخش بودجه شرکت‌های دولتی نسبت به بودجه عمومی کشور طی این سال‌ها در زمان بررسی لایحه بودجه، این بخش رشد بیشتری داشته است، بیان کرد: اینکه مجلس به حوزه بودجه شرکت‌های دولتی ورود نکرده یا کمتر ورود کرده، سخن درستی است، اما اینکه بگوییم این بودجه به این دلیل رشد داشته حرف غیرفنی محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: بودجه شرکت‌های دولتی در فرایند بررسی لایحه بودجه کل کشور بررسی می‌شود، مثلا 80 درصد بودجه مربوط به 4 شرکت اصلی نفتی است که ما آن را همزمان بررسی می‌کنیم.

تاجگردون افزود: زمانی که می‌گوییم قیمت و میزان تولید و صادرات نفت افزایش می‌یابد یعنی بودجه این شرکت‌ها هم در حال رشد است، اکنون سهم نفت در لایحه بودجه افزایش پیدا کرده است که باید سهم این شرکت‌ها هم در بودجه افزایش پیدا کند و با کاهش سهم نفت، بودجه آن‌ها نیز کم می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: بحث بعدی این است که به طور مثال بانک ملی یک شرکت دولتی محسوب شده و کلیه فرآیند معاملات این بانک جزو بودجه شرکت‌های دولتی است لذا ما در مجلس چه چیزی را باید بررسی کنیم؟ آیا مجلس می‌تواند هزینه‌های آن را بررسی کند یا اعلام کرد که بیشتر از این مقدار سپرده دریافت نکن و تسهیلات نپرداز؟

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 98 کل کشور همچنین در واکنش به اظهاراتی مبنی براینکه به دلیل گستردگی و عدم شفافیت در بودجه شرکت‌های دولتی اکنون این حوزه به یک حیاط خلوت تبدیل شده است هم افزود: خیر اینگونه نیست، اما هر کسی هر پیشنهادی برای بررسی این بخش دارد، می‌تواند اعلام کند، اما رشد بودجه این بخش به میزان ورود مجلس در زمان بررسی لایحه بودجه مرتبط نیست.

وی تاکید کرد: مجلس بودجه عمومی را در زمان لایحه بودجه با دقت بیشتری بررسی می‌کند، اما بودجه شرکت‌های دولتی را هم با همان ساختار شرکتی بررسی می‌کند البته روی هزینه‌های آن می‌شود، بیشتر دقت کرد و ما اکنون در کمیسیون تلفیق بودجه بیشتر بر روی این موضوع کار خواهیم کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها