کد خبر: 261053
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۴ ۱۵:۱۸:۰۰
| |

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس خبر داد:

محکومیت دریافت کنندگان 12 میلیون دلار و 7 میلیون روپیه ارز دولتی

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس از رسیدگی به 3 پرونده تخلف ارزی خبر داد و گفت:

محکومیت دریافت کنندگان 12 میلیون دلار و 7 میلیون روپیه ارز دولتی
کد خبر: 261053
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۴ ۱۵:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| علی مبشری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس در این باره گفت: با گزارش سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان در مورد تخلف یک شرکت تجاری در واردات اقلام تجاری، موضوع در دستور کار شعبه پنج تعزیرات حکومتی استان قرار گرفت. بررسی‌های اولیه حاکی از این بود که شرکت مذکور برای وارد کردن چند قلم کالا به کشور مبلغ 5 میلیون دلار از یکی از بانک های کشور ارز دولتی گرفته و این در حالی بوده که به تعهد خود عمل نکرده و اقدام به فروش ارز در بازار آزاد کرده است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان فارس، افزود: با احضار مدیر عامل شرکت به تعزیرات، تحقیقات در این خصوص آغاز شد که طی بررسی های به عمل آمده و استعلام از گمرک و بانک عامل، تخلف شرکت محرز و مدیر عامل شرکت به تعلیق کارت بازرگانی به مدت 6 ماه و استرداد مبلغ 5 میلیون و 300 هزار دلار به بانک شاکی محکوم شد.


وی در مورد استرداد 7 میلیون دلار به بیت المال با رای یکی از شعب این اداره کل در پرونده دیگری اظهار داشت: فردی که با تاسیس یک شرکت جعلی تجاری اقدام به اخذ بیش از 7 میلیون دلار ارز دولتی از یک بانک دولتی و فروش ارزهای دریافتی در بازار آزاد کرده بود؛ توسط شعبه پنجم این اداره کل، به تعلیق کارت بازرگانی به مدت 6 ماه و استرداد مبلغ 7 میلیون دلار به بانک شاکی محکوم شد.


مدیر کل تعزیرات حکومتی استان فارس در مورد رسیدگی به تخلف عدم ایفای تعهدات یک شرکت دیگر نیز، گفت: با اعلام شکایت یکی از بانک های استان از یک شرکت تجاری در مورد عدم ایفای تعهدات ارزی، رسیدگی به موضوع در دستور کار شعبه پنجم تعزیرات حکومتی شیراز قرار گرفت و شعبه رسیدگی کننده با احضار مدیر عامل شرکت و استعلام های لازم؛ عدم ایفای تعهد 7 میلیون روپیه این شرکت را محرز اعلام و شرکت متخلف را به استرداد 7 میلیون روپیه به بیت المال و تعلیق کارت بازرگانی به مدت شش ماه محکوم کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها