کد خبر: 266136
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۹ ۱۶:۰۲:۰۰
| |

ابوالقاسم رئوفیان،‌ دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین:

باید از ایجاد اختلاف جلوگیری کنیم/ مرگ بر موانع وحدت و همدلی بهترین شعار امروز ما است

ابوالقاسم رئوفیان،‌ دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین گفت: کاری از آمریکا و دشمنان بیرونی ما ساخته نیست؛ حضرت امام (ره) فرمودند؛ آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، خودمان باید از ایجاد اختلاف جلوگیری کنیم، بنابراین مرگ بر موانع وحدت و همدلی بهترین شعار امروز است.

باید از ایجاد اختلاف جلوگیری کنیم/ مرگ بر موانع وحدت و همدلی بهترین شعار امروز ما است
کد خبر: 266136
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۹ ۱۶:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| ابوالقاسم رئوفیان دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین روز سه شنبه ضمن اشاره به موضوع چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، بیان کرد: حضرت امام (ره) انقلاب را معجزه قرن نامیدند. دستاوردهای چهل ساله انقلاب در حوزه های مختلف قابل توجه است، تا جایی که در بعضی از حوزه‌ها، غربی ها به شدت نگران شده اند.


رئوفیان اضافه کرد: امروز جایگاه ایران در جهان به لحاظ علمی و فناوری جایگاه دوازدهم است. با استناد به گزارش های بین المللی، سرعت رشد علم در کشور 11 برابر سرعت متوسط رشد علم در جهان است.


وی با بیان اینکه اگر در همه حوزه ها سرمایه گذاری کنیم به زودی از دیگر کشورها سبقت می گیریم، تاکید کرد: تولید علم، جنبش نرم افزاری و جهاد علمی در کشور در حالی صورت می گیرد که ما از هر جهت در فشار و تحریم هستیم و این نکته حائز اهمیت است.


دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین عنوان کرد: یکی از دلایل عمده فشارهای استکبار جهانی، صهیونیسم بین المللی و آل سعود این است که ما به برخی از فناوری های نوین دست پیدا کرده ایم که موجب واکنش آنها شده است. به عنوان مثال دست یابی به فن آوری هسته ای موضوع کوچکی نیست.


وی ادامه داد: بعد از نقض برجام از سوی آمریکا اروپایی ها برای حفظ برجام در کنار ایران ایستادند چرا که احساس کردند باید از زیر سلطه تاریخی آمریکا خارج شوند. من فکر می کنم در طول 400 سال گذشته ما چنین اقتداری در عرصه بین المللی نداشته ایم.


این فعال سیاسی اصولگرا افزود: برای اینکه متوجه دستاوردهای انقلاب شویم باید شرایط ایران قبل از انقلاب را مطالعه کنیم. استقلال، آزادی، تولید علم و مسائلی که می‌تواند به‌عنوان اساس زندگی جامعه باشد را در زمان حکومت پهلوی نداشتیم.


وی یادآور شد: یکی از نشانه‌های اقتدار جمهوری اسلامی ایران جلوگیری از سقوط دولت سوریه است. این اقتدار در لبنان، سوریه، عراق و خاورمیانه وجود دارد، در جنگ تحمیلی با وجود همه حمایتهایی که از صدام حسین شد یک وجب از خاک مان را به دشمن ندادیم ولی ارتش رضاخان در سال 1320 ظرف 24 ساعت فروریخت و کشور اشغال نظامی شد.


رئوفیان خاطرنشان کرد: با وجود حوادث و شورش های اول انقلاب، کودتای نوژه، جنگ، تحریم های چهل ساله و دیگر موانع به برکت اسلام، امام(ره)، رهبری و حضور مردم دستاورد های قابل توجهی داشته ایم.


دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین با اشاره به اینکه در چهل سال گذشته مردم همه مشکلات را تحمل و پشت سر گذاشتند، اضافه کرد: هم بمب شیمیایی صدام را تجربه کردیم و هم بمبی بنام ترامپ را خنثی خواهیم کرد، مردم و رهبری ایستادند و زیر بار زور نرفته و نمی روند.


رئوفیان تاکید کرد: رمز پیروزی انقلاب وحدت کلمه بود، بدون اتحاد و همگرایی هیچ کاری پیش نمی رود رمز استمرار و ادامه حیات انقلاب و نظام سیاسی کشور وحدت کلمه است، وحدت دستور قرآن است که امام رحمه الله علیه و مقام معظم رهبری آن را تبیین و مردم تمکین می‌کنند، لذا این مردم مستحق خدمت هستند.


وی یادآور شد: آنچه موجب نگرانی و رویگردانی مردم می‌شود مسئله تجمل گرایی است، برعکس دوران دفاع مقدس که همه در حال پیشی گرفتن برای ایثار و زندگی معمولی بودند، در این دوره برخی در حال پیشی گرفتن برای خودنمایی و ثروت اندوزی هستند.


وی ادامه داد: با این وجود فکر می‌کنم تا حد زیادی به اهدافمان رسیده ایم و دستاوردهای خوبی داشته ایم. ولی از برخی آرمان های انقلاب فاصله گرفتیم، بعضی از ارزش ها جای خودشان را به ضد ارزش داده است. ماهیت انقلاب ما اقتصادی و صنعتی نبود انقلاب ما اسلامی و فرهنگی بود.


رئوفیان عنوان کرد: نباید بین مردم و مسئولان فاصله و نرده ای باشد، کسی نباید فکر کند تافته جدا بافته است. مسئولان به برکت حضور مردم به پست و منصب رسیده اند. امام رحمه الله علیه همیشه می فرمودند به من نگو رهبر، بگویید خدمتگزار.


وی اضافه کرد: از جمله اهداف ما در انقلاب وحدت رویه، انسجام، یکپارچگی، مبارزه با فساد و استقلال بود. باید فساد را در نطفه خفه می کردیم ولی کوتاهی کردیم در سفری که به چین داشتم مشاهده کردم چین نسبت به دوازده سال قبل متحول شده است، چگونه چین کمونیست با یک میلیارد جمعیت این همه پیشرفت می کند ولی ما بعد از 40 سال به همه خواسته هایمان نرسیدیم؟


دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین بیان کرد: اگر بین مسئولان نظام همدلی باشد این همدلی بین مردم هم پدید می آید. یکی از سیاست‌های انگلیس کهنه کار، اختلاف بینداز و حکومت کن است. لذا اختلافات داخلی باعث فرسایش ما می شود، حضرت امام (ره) فرمودند؛ «من از آمریکا نمی ترسم ولی از دعوای دو طلبه می ترسم».

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها