کد خبر: 267031
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۳ ۱۰:۰۱:۰۰
| |

سخنرانی رئیس مجلس در کرج لغو شد

طومار گروه‌های فشار علیه لاریجانی و سخنرانی او در کرج// علی لاریجانی: مسئله در حدی نیست که به شورای هماهنگی اولتیماتوم بدهند/ امام جمعه کرج یا خود سخنرانی کند یا هر کسی که مطلوب‌اش است

طوماربازی و فشار موجب شد تا علی لاریجانی، رییس‌ مجلس شورای اسلامی سخنرانی خود در مراسم 22 بهمن کرج را لغو کند.

طومار گروه‌های فشار علیه لاریجانی و سخنرانی او در کرج// علی لاریجانی: مسئله در حدی نیست که به شورای هماهنگی اولتیماتوم بدهند/ امام جمعه کرج یا خود سخنرانی کند یا هر کسی که مطلوب‌اش است
کد خبر: 267031
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۳ ۱۰:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| صبح امروز بخش اطلاع‌رسانی دفتر رئیس مجلس شورای اسلامی در اطلاعیه‌ای خبر داد که به دلیل حواشی پیش آمده درباره سخنرانی 22 بهمن به‌وسیله علی لاریجانی، رییس مجلس در کرج؛ لاریجانی شخصا این سخنرانی را لغو کرده است. متن این اطلاعیه که بر روی سایت خبری خانه ملت منتشر شد به شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

آنگونه که در رسانه ها آمده: امام جمعه محترم کرج در خطبه های روز گذشته فرمودند: «گویا انتخاب سخنران روز 22 بهمن در کرج از طرف مرکز بوده است، عده ای به این انتخاب اعتراض دارند. هفته آینده راجع به این موضوع بحث می کنیم که وظیفه ما چه خواهد بود. یک هفته‌ای به دوستان وقت می‌دهیم ببینیم تدبیری می اندیشند یا خیر.»

لازم به ذکر است رئیس مجلس براساس اصرار جناب آقای لطفی قائم مقام محترم آیت الله جنتی در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سخنرانی روز 22 بهمن را پذیرفتند و تصور این بود که با آقای امام جمعه هماهنگی شده است. دکتر علی لاریجانی وقتی مطالب ایشان را شنیدند سخنرانی خود را لغو کردند و گفتند: مسئله در حدی نیست که ایشان به شورای هماهنگی مرکز اولتیماتوم یک هفته ای بدهند. امروز کشور به وحدت نیاز دارد و مخصوصاً راهپیمایی 22 بهمن بایستی مظهر وفاق در کشور باشد و آقای امام جمعه خودشان سخنرانی نمایند یا هر کسی که مطلوبشان هست، دعوت نمایند.

طومار علیه رییس مجلس در کرج


اما پس از انتشار این بیاینه کانال تلگرامی «امتداد» از امضای طومار و تشکیل گروه‌های فشار علیه رییس مجلس خبر داد. براساس این گزارش مخالفان تندرو لاریجانی در کرج با امضای طومار مخالفت خود را با سخنرانی او در مراسم 22 بهمن اعلام کردند.


براساس این گزارش؛ عده‌ای با امضای یک طومار مخالفت خود را با سخنرانی رییس‌مجلس در مراسم 22 بهمن کرج اعلام کردند. جمع شدن مخالفان لاریجانی در کرج و امضای طومار علیه وی یادآور خاطره حمله به او در مراسم 22 بهمن 91 است. آن بار اما قمی‌ها میزبان بودند و با پرتاب مهر سخنرانی رئیس مجلس را قطع کردند. اقدامی بی‌سابقه که برخی آن را آغاز افراطی‌گری‌های دیگر و حمله به سیاسیون و مسئولان دانسته‌اند.

از آنجا که مخالفان تندرو لاریجانی این بار شیوه مدنی‌تر را برگزیده و پیش از انجام مراسم اعتراض خود را اعلام کرده‌اند باید منتظر ماند و دید که آقایان مسئول برگزاری مراسم چه تدبیری اندیشیده و چه طور با این مخالفت مواجه می شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها