کد خبر: 270345
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۶ ۰۸:۲۳:۵۵
| |

اصغر سلیمی، سخنگوی کمیسیون امور داخلی مجلس شورای اسلامی:

انتظار از جریانات سیاسی بلوغ فکری و عقلی است/ ریش سفیدان نقش موثری در همکاری حداکثری جریانات سیاسی ایفا کنند

اصغر سلیمی، سخنگوی کمیسیون امور داخلی مجلس با تاکید بر اینکه در چهل سالگی انقلاب از جریانات سیاسی انتظار بلوغ فکری و عقلی انتظار می‌رود، گفت: اختلاف‌نظر در بین جریانات سیاسی در همه جای دنیا دیده می‌شود، اما پافشاری بر روی برخی از اختلافات و ایجاد مشکلات برای کشور اشتباه است.

انتظار از جریانات سیاسی بلوغ فکری و عقلی است/ ریش سفیدان نقش موثری در همکاری حداکثری جریانات سیاسی ایفا کنند
کد خبر: 270345
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۶ ۰۸:۲۳:۵۵

اعتمادآنلاین| اصغر سلیمی، سخنگوی کمیسیون امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت کنار گذاشتن اختلافات سیاسی در دهه پنجم انقلاب و اولویت قرار دادن منافع ملی بیان کرد: در فرهنگ و مذهب ما چهل سالگی نشانگر پختگی و بلوغ است. به بیان دیگر انقلاب ما در چهل سالگی باید از بلوغ سیاسی، علمی، فرهنگی و مدیریتی برخوردار باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: ما امروز نباید اشتباهات گذشته را با اختلاف نظر تکرار کنیم. در شرایط امروز آمریکا تحریم‌های سنگینی را علیه ما به راه انداخته است و توطئه‌هایی در سر دارد، همدلی و وحدت حول منافع ملی از ضروریات انقلاب چهل ساله است.

نماینده مردم سمیرم در مجلس تصریح کرد: امروز ما بیش از گذشته نیاز به همدلی و وحدت در بین جریانات سیاسی را داریم. اختلاف نظر و انتقاد باید در بین جریانات باشد اما این اختلاف و انتقاد نباید باعث تشتت و آسیب به اهداف انقلاب شود. گرایش‌های سیاسی و احزاب باید در کنار یکدیگر تلاش خود را حول منافع ملی برای تحقق آرمان‌های نظام بیشتر کنند.

سلیمی در ادامه تاکید کرد: اگر در بین جریانات سیاسی اختلافات وجود داشته باشد و هر کس به فکر منافع حزب و گروه خودش باشد، سنگ اندازی‌هایی انجام می‌شود و کشور نمی‌تواند مسیر رشد و توسعه را طی کند. اگر اتحاد و همدلی در بین جریانات سیاسی وجود نداشته باشد و به کشور ضرر وارد شود از اهداف انقلاب دور می‌شویم.

وی افزود: امروز دشمن نیز به دنبال اختلاف در بین جریانات سیاسی است. ما انتظار داریم در چهل سالگی انقلاب شاهد بلوغ فکری و عقلی و کنار هم بودن جریانات سیاسی باشیم. ریش سفیدان جریانات سیاسی می‌توانند نقش مؤثری در همکاری حداکثری جریانات سیاسی ایفا کنند.

سلیمی در پایان گفت: ریش سفیدان جریانات سیاسی باید در سطح کلان در کنار یکدیگر بنشینند و با توجه به نگرش جریانات و منافع ملی کشور اختلاف نظرات را به حداقل برسانند و برای پیشبرد اهداف انقلاب برنامه ریزیکنند. اختلاف نظر در بین جریانات سیاسی در همه جای دنیا دیده می‌شود اما پا فشاری بر روی برخی از اختلافات و ایجاد مشکلات برای کشور اشتباه است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها