کد خبر: 274321
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۸ ۱۶:۵۶:۳۰
| |

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان:

تصمیم درباره انتخاب فقهای شورای نگهبان برعهده مقام معظم رهبری است/ یکی از ارکان استوار شورای نگهبان را از دست دادیم

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان گفت: از جمله ویژگی آیت‌الله مومن، مردمی بودن او بود که در مصوبات هم به فکر حقوق مردم بودند.

تصمیم درباره انتخاب فقهای شورای نگهبان برعهده مقام معظم رهبری است/ یکی از ارکان استوار شورای نگهبان را از دست دادیم
کد خبر: 274321
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۸ ۱۶:۵۶:۳۰

اعتمادآنلاین| عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در حاشیه مراسم ختم آیت‌الله مومن و در جمع خبرنگاران در تشریح ویژگی‌های آیت الله مومن، بیان کرد: آیت الله مومن از علمای برجسته حوزه علمیه قم بودند، ایشان سال‌های متمادی در شورای عالی قضایی و مجلس خبرگان رهبری مسئولیت داشتند.

وی افزود: آیت الله مومن به تعبیر مقام معظم رهبری در وحله اول انسانی وارسته و پارسا بود، کسانی که او را می‌شناختند، می‌دانستند که آیت الله مومن از تشریفات پرهیز می‌کرد و درب منزل وی در قم همیشه به روی مردم باز بود و مردم هر مشکل و درخواستی که داشتند به راحتی با او در میان می‌گذاشتند.

کدخدایی با اشاره به شخصیت علمی این عضو فقید شورای نگهبان، تصریح کرد: او یک فقیه برجسته بود، در شورای نگهبان هم جزء کسانی بود که مصوبات را به دقت بررسی کرده و گزارش‌های اولیه فقهی را ارائه می‌کرد، ما همیشه گوشمان به او بود که ببینیم در بحث فقهی مصوبات چه می‌گوید چراکه او از این جهات بسیار دقیق بود.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: از دیگر ویژگی این عضو فقید شورای نگهبان می‌توان به مردمی بودن او اشاره کرد، در مصوبات هم به فکر حقوق مردم بود. ما یکی از ارکان استوار شورای نگهبان را از دست دادیم، جای او سال‌ها در شورای نگهبان و حوزه علمیه خالی خواهد بود، امیدوارم همه ما بتوانیم از رفتارهای این فقید بزرگوار درس بگیریم.

کدخدایی همچنین درباره جایگزین آیت الله مومن در شواری نگهبان خاطرنشان کرد: تصمیم درباره انتخاب فقهای شورای نگهبان برعهده مقام معظم رهبری است و ما منتظر هستیم که ایشان فردی را انتخاب کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها