کد خبر: 288613
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۸ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

عزت‌الله یوسفیان ملا، نماینده آمل و عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

در شرایط کنونی نباید اصلاح قانون انتخابات در دستور کار مجلس قرار می‌گرفت/ از بسیاری دستور کارهای مجلس خجالت می‌کشم/ باید حداقل یک ربع از جلسات مجلس، به مشکلات سیل‌زدگان اختصاص پیدا کند/ اگر جلسه علنی مجلس از صداوسیما پخش می‌شد، مردم از مجلس قطع امید می‌کر

عزت‌الله یوسفیان ملا، نماینده مجلس، با انتقاد از دستور کار مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ما واقعاً معطل اصلاح قانون انتخابات مجلس نبودیم که بگوییم اگر این قانون به تصویب نمی‌رسید، انتخابات ما با مشکل مواجه می‌شد. من خدا را شاکرم که جلسه علنی مجلس از صداوسیما پخش نمی‌شود وگرنه مردم از مجلس قطع امید می‌کردند.

در شرایط کنونی نباید اصلاح قانون انتخابات در دستور کار مجلس قرار می‌گرفت/ از بسیاری دستور کارهای مجلس خجالت می‌کشم/ باید حداقل یک ربع از جلسات مجلس، به مشکلات سیل‌زدگان اختصاص پیدا کند/ اگر جلسه علنی مجلس از صداوسیما پخش می‌شد، مردم از مجلس قطع امید می‌کر
کد خبر: 288613
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۸ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| عزت‌الله یوسفیان ملا، نماینده آمل و عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین ، در پاسخ به سوالی پیرامون اصلاح قانون انتخابات مجلس، گفت: شرایط کشور طوری است که نباید اصلاح قانون انتخابات جزو مسائل اصلی مجلس قرار می‌گرفت. سیل‌زده‌ای که وعده و وعید دولتی‌ها و مجلسیان را شنیده، اما هنوز چیزی گیرش نیامده، هنوز خانه‌اش پر از گل‌ولای است، هنوز قدرت یک حمام کردن را ندار د، اگر بشنود در این شرایط نمایندگان برای انتخاب چانه می‌زنند، چه فکری می‌کند؟

اگر جلسه علنی مجلس از صداوسیما پخش می‌شد، مردم از مجلس قطع امید می‌کردند

او ادامه داد: ما واقعاً معطل اصلاح قانون انتخابات مجلس نبودیم که بگوییم اگر این قانون به تصویب نمی‌رسید، انتخابات ما با مشکل مواجه می‌شد. من خدا را شاکرم که جلسه علنی مجلس از صداوسیما پخش نمی‌شود وگرنه مردم از مجلس قطع امید می‌کردند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: چه ضرورتی دارد الان و در این شرایط بگویند 20 درصد رای کم است یا 15 درصد؟ الان باید به مشکل سیل رسیدگی شود. هر روز در هر جای کشور ممکن است سیل بیاید. بنابراین باید پیشگیری و پیش‌بینی کرد؛ برای مثال سیستان و بلوچستان را تخلیه کردند. نمی‌توان نسبت به این مسائل بی‌تفاوت بود.

از بسیاری دستور کارهای مجلس خجالت می‌کشم

یوسفیان ملا تاکید کرد: در مساله تحریم آمریکا لازم بود که مجلس ورود کند، چون به‌ هر حال اتفاقی افتاده و ما باید اقدام می‌کردیم، اما از بسیاری از دستورات کاری که داریم خجالت می‌کشم و امیدوارم مجلس در این رابطه تجدید نظر کند.

او با تاکید بر لزوم رسیدگی به مشکلات مردم سیل‌زده در مجلس، گفت: ما باید هر روز مساله سیل را حتی در حد یک ربع یا 20 دقیقه در دستور کار قرار دهیم و بررسی کنیم که دولت چه‌کار می‌کند و مشکلات مردم چیست و نمایندگان شهرهایی که در معرض سیل هستند صحبت کنند. اما با این رفتار مجلس، انگارنه‌انگار اتفاقی افتاده است. از سر سیری، قانون انتخابات را چرتکه می‌اندازیم و رصد می‌کنیم. این واقعاً زیبنده مجلس دهم نبود.

این عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به عدم کاهش قیمت گوشت، به علت این امر اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از گرانی‌ها نظارتی صورت نمی‌گیرد. چرا گوشتی که تا دیروز 30، 35 هزار تومان بود ناگهان 120 هزار تومان می‌شود؟ چه کسی باید پاسخگو باشد؟

یوسفیان ملا ادامه داد: مشکل کشور این است که هر مدیری، هر مسئولی، هر نماینده مجلسی سریع پشت تریبون می‌رود و خود، اپوزیسیون انتقادکننده‌ای می‌‌شود که شعار را از دست مردم می‌گیرد، بدون اینکه بماند و جواب مردم را بدهد. ما در مملکت متاسفانه فساد داریم، کار مردم پیش نمی‌رود، اما مسئولان به مردم جواب نمی‌دهند، وام اندک را سخت می‌گیرند و....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها