کد خبر: 289035
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۸ ۱۴:۵۱:۲۹
| |

احمد همتی نماینده مجلس:

برخی در کشور از مردم سالاری وحشت دارند

رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان گفت: شوراها تجلی حکومت مردم است و برخی در کشور از مردم سالاری وحشت دارند.

برخی در کشور از مردم سالاری وحشت دارند
کد خبر: 289035
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۸ ۱۴:۵۱:۲۹

اعتمادآنلاین| احمد همتی روز یکشنبه در آیین روز ملی شوراها در سرسرای همایش های هلال احمر سمنان افزود: فلسفه اصلی انقلاب در کشور تغییر حکومت دیکتاتوری به مردم سالاری بود و تجلی این راهبرد در شوراهای اسلامی شهر و روستا نمایان شده است.


وی بیان کرد: یکی از مشکلاتی که بعد از انقلاب با آن رو به رو بودیم افکار عده ای خاص و معدود بود که ارزشی برای جایگاه مردم ندارند.


نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در دولت اصلاحات به خوبی قوانین شوراها در کشور اجرا شد و پیشرفت های خوبی در بخش های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی با فعالیت شوراها در آن دوران شاهد بودیم.


همتی اضافه کرد: هنوز هم عده ای در کشور مخالف مردم سالاری هستند و باید ریشه یابی شود که چرا این افراد با این رویکرد مهم مشکل دارند.


وی اضافه کرد: در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان سمنان در چارچوب قانون حتی یک نفر هم به دلیل دیدگاه های سیاسی رد صلاحیت نشد، اما در گذشته بسیاری از نامزدها به علت گرایش های سیاسی رد صلاحیت می شدند.


همتی ادامه داد: در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس شورای اسلامی اقدام های خوبی برای حمایت از شوراها انجام شد و ارزش افزوده ای که قرار بود به شورای برنامه ریزی استان ها اعطا شود در سال 98 با رایزنی نمایندگان مجلس به طور مستقیم در اختیار شهرداری ها قرار می گیرد.


وی ادامه داد: همچنین دولت اختصاص 50 هزار میلیارد ریال در قالب اوراق مشارکت به شهرداری و شوراها را در سال 98 پیشنهاد کرد که با پیگیری نمایندگان مجلس این رقم به 80 هزار میلیارد ریال افزایش یافت.


همتی گفت: در بررسی بودجه سال 98 نمایندگان مجلس شورای اسلامی تلاش کردند تا 50 درصد از هزینه حمل و نقل شهری را دولت پرداخت کند و 10 هزار میلیارد ریال برای نابودی پسماندهای خطرناک به حساب شهرداری ها واریز می شود.


نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس پیگیری ها سهم قیر رایگان شهرداری ها برای سال 98 افزایش یافت و حمایت بیش از پیش از شوراها و شهرداری ها می تواند کمک بزرگی برای توسعه کشور و استان سمنان باشد.


رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان با اشاره به اینکه همکاری دستگاه های اجرایی برای رفع مشکلات استان های سیل زده کشور مطلوب بود، افزود: نیاز است مسئولان استان سمنان نیز برای رفع مشکلات مردم «حسین آباد کالپوش» همت بیشتری داشته باشند.


گفتنی است، نهم اردیبهشت در سالنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران روز شوراها نام گذاری شده است.


در این آیین، مرتضی الویری رئیس شورای عالی استان ها، علیرضا آشناگر استاندار سمنان، حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان، منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان و جمعی از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای سمنان حضور داشتند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها