کد خبر: 289146
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۹ ۰۸:۳۸:۲۹
| |

الهیار ملکشاهی، رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی:

تحریم‌های آمریکا علیه ایران، موضوع جدیدی نیست/ تحریم‌های یکجانبه آمریکا مشروعیت ندارد

الهیار ملکشاهی، رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران را فاقد مشروعیت دانست و گفت: در گذشته تحریم‌ها با مصوبه سازمان ملل یا اتحادیه اروپا انجام می‌شد اما امروز تحریم‌ها یکجانبه و تنها از سوی دولت امریکا است.

تحریم‌های آمریکا علیه ایران، موضوع جدیدی نیست/ تحریم‌های یکجانبه آمریکا مشروعیت ندارد
کد خبر: 289146
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۹ ۰۸:۳۸:۲۹

اعتمادآنلاین| الهیار ملکشاهی، رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی درباره اقدام اخیر دولت ترامپ مبنی بر تمدید نکردن مهلت خرید نفت از ایران برای کشورهایی خریدار، بیان کرد: تحریم های آمریکا علیه ایران، موضوع جدیدی نیست و در مقاطع مختلفی ما شاهد این تحریم ها بوده ایم، از گذشته تاکنون فقط نوع تحریم های آمریکایی ها علیه ایران تفاوت کرده و کم و زیاد شده است.


وی اضافه کرد: ما در گذشته شاهد تحریم های بیشتری از سوی آمریکا علیه ایران بودیم و هم اکنون تحریم های جمهوری اسلامی بسیار محدودتر از قبل است.


نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: درحال حاضر تحریم های ما از جانب آمریکاست، در گذشته ما از سوی اتحادیه اروپا، سازمان ملل و آمریکا را تحریم بودیم، ولی هم اکنون فقط تحریم دولت آمریکا را داریم.


وی اضافه کرد: در گذشته تحریم های شدیدتری بر ایران وجود داشت و ما در هنگام و بعد از هشت سال دفاع مقدس توانستیم از تحریم ها به خوبی عبور کنیم.


رئیس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس با غیرقانونی خواندن تحریم های یک جانبه آمریکا اظهارداشت: در گذشته این تحریم های یک جانبه از سوی دولت آمریکا که غیرقانونی است، را با مصوبه سازمان ملل مشروعت می بخشیدند اما هم اکنون می بینیم که چنین اقدامی صورت نمی گیرد و این تحریم ها اصلا مشروعیت ندارد.


ملکشاهی افزود: بعضی از تحریم ها علاوه بر مشروعیت نداشتن، خلاف حقوق بشر هستند مانند تحریم های دارویی و غذایی، حتی اخیرا در جریان وقوع سیل، شاهد تحریم آمریکا در رساندن کمک های بشردوستانه به ایران بودیم که عملا مقابله با ملت ایران بود درحالی که آنان همواره ادعا می کنند با ملت ایران کاری نداریم.


وی ادامه داد: این ممانعت آنان، خلاف مقررات بین المللی است، ما شاهد بودیم همه کشورها در حد توان کمک کردند اما آمریکا مانع از کمک کشورها به ایران و سیل زدگان شده است.


ملک شاهی با شکننده خواندن تحریم ها خاطرنشان کرد: از آنجا که تحریم های یک جانبه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، پایگاه قانونی ندارد، شکننده است و دوام نمی آورد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها