کد خبر: 290288
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۲ ۱۹:۳۵:۰۰
| |

رئیس پژوهشکده شورای نگهبان:

بدنه تصمیم‌سازی شورای نگهبان می‌تواند گسترش یابد

سیامک ره‌پیک، رئیس پژوهشکده شورای نگهبان با بیان اینکه شورای نگهبان نقش موثری در حوزه نظارت بر انتخابات دارد گفت: بدنه تصمیم سازی و کارشناسی شورای نگهبان می‌تواند گسترش یابد.

بدنه تصمیم‌سازی شورای نگهبان می‌تواند گسترش یابد
کد خبر: 290288
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۲ ۱۹:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| سیامک ره پیک، رئیس پژوهشکده شورای نگهبان روز پنج شنبه در اختتامیه اولین دوره رقابت علمی شبیه سازی شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان مجموعه مهمی در کشور است و نقش مؤثری و سرنوشت سازی در حوزه نظارت بر تقنین، نظارت بر انتخابات و همچنین تفسیر دارد.


وی افزود: توجه جامعه علمی و افکار عمومی به فعالیت و نقش شورای نگهبان آثار زیادی به دنبال دارد، به همین منظور پیشنهادی برای برگزاری رقابت علمی در این زمینه مطرح شد و ما این رقابت علمی را برگزار کردیم، خوشبختانه آثار و اهداف و نتایجی که انتظار می‌رفت از برگزاری این رقابت علمی مورد توجه قرار گرفت.


این عضو حقوقدان شورای نگهبان با بیان ای که از طریق برگزاری این رقابت علمی ارتباط بیشتری بین شورای نگهبان و جامعه علمی و دانشگاهی برقرار شد، گفت: تلاش می کنیم این رقابت های علمی ادامه یابد.


ره پیک افزود: نظارت بر مصوبات مجلس و تفسیر این مصوبات از اقدامات مهم شورای نگهبان است و برگزاری چنین کارگاه‌های شبیه سازی باعث می‌شود جامعه دانشگاهی ما بیش از گذشته با صحنه عمل درگیر شود.


وی ادامه داد: حقوق اساسی نیازمند توسعه است، متأسفانه نوعی کم توسعه یافتگی در این حوزه‌ها وجود دارد. همان طور که در پژوهشکده شورای نگهبان و مجمع فقهی کارهای انجام می‌شود که معطوف به حقوق اساسی کشور است این بدنه تصمیم سازی و کارشناسی نیز می‌تواند گسترش یابد و ساز و کار آن باید به شکلی باشد که به نحوه منطقی از آن استفاده شود.


وی تصریح کرد: با برگزاری این گونه رقابت ها نیروی انسانی با استعداد و با انگیزه از این طریق شناسایی خواهد شد.


در پایان عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان و سیامک ره پیک، رئیس پژوهشکده شورای نگهبان از نفرات برتر این رقابت علمی تقدیر کردند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها