کد خبر: 292666
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۰ ۱۴:۵۶:۰۰
| |

در مؤسسه اعتباری ملل چه خبر است؟/ ادعای برخی مخاطبان درباره یک موسسه مالی

برخی مخاطبان با ارسال گزارش‌هایی ادعا کرده‌اند که مؤسسه اعتباری ملل، ابتدا از وام گیرندگان می‌خواهد که ‏قرارداد وام را بر اساس نرخ مصوب بانک مرکزی (18 درصد) امضا کنند، و سپس آن‌ها را وادار می‌کند که در سررسید وام، ‏علاوه بر اصل وام و نرخ سود مصوب، مابه‌التفاوت نرخ مورد نظر مؤسسه و نرخ مصوب (9 تا 14 درصد مابه‌التفات) را نیز در ‏پرداخت‌های جداگانه به حساب واریز کند.

در مؤسسه اعتباری ملل چه خبر است؟/ ادعای برخی مخاطبان درباره یک موسسه مالی
کد خبر: 292666
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۰ ۱۴:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| بر اساس ادعای برخی مشتریان مؤسسه اعتباری ملل، این موسسه با گرفتن تعهدی اجباری از آنها، وام‌های خود را با نرخ سودی ‏بالاتر از نرخ مصوب بانک مرکزی اعطا می‌کند‎. ‎

برخی کاربران با ارسال گزارش‌هایی ادعا کرده اند که مؤسسه اعتباری ملل، ابتدا از وام گیرندگان می‌خواهد که ‏قرارداد وام را بر اساس نرخ مصوب بانک مرکزی (18 درصد) امضا کنند، و سپس آن‌ها را وادار می‌کند که در سررسید وام، ‏علاوه بر اصل وام و نرخ سود مصوب، مابه‌التفاوت نرخ مورنظر مؤسسه و نرخ مصوب (9 تا 14 درصد مابه‌التفات) را نیز در ‏پرداخت‌های جداگانه به حساب واریز نمایند‎. ‎

بر اساس این ادعا، این مؤسسه حتی در زمان اعطای وام برای حصول اطمینان از دریافت مابه‌التفاوت یادشده، از وام‌گیرندگان ‏به‌طور جداگانه وثیقه دریافت می‌کند، و در صورت عدم‌توانایی وام‌گیرنده در تأمین مابه‌التفاوت نرخ سود وام، وثایق دریافت شده را ‏به اجرا می‌گذارد‎. ‏ بدین‌ترتیب مؤسسه اعتباری ملل قرادادی با نرخ سود 18 درصد با وام‌گیرندگان امضا می‌کند، و عملا نرخ سود ‏27 تا 32 درصد از آن‌ها مطالبه می‌کند‎.

آن‌ها همچنین مدعی شده اند در صورت تأخیر وام‌گیرندگان در پرداخت اصل و فرع اعطایی، مؤسسه ملل 6 درصد هم ‏جریمه از آن‌ها دریافت می‌کند‎. ‏ به این ترتیب، در بسیاری موارد نرخ سود مؤثر پرداختی به مؤسسه از 35 درصد فراتر می‌رود‎. ‏ ‏مؤسسه مذکور سپس تلاش می‌کند از طرق مختلف، حسابرسان را متقاعد کند که مطابق نرخ مصوب بانک مرکزی از ‏وام‌گیرندگان سود دریافت کرده است‎. ‏ به این ترتیب که بخش قانونی سود ناشی از تسهیلات اعطایی را در سرفصل " درآمد‌های ‏مشاع" و بخش غیرقانونی سود را در سرفصل " درآمد‌های غیرمشاع" گزارش می‌کند‎.

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها