کد خبر: 307177
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۴ ۱۶:۴۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از رایزنی‌های نمایندگان در آستانه انتخابات هیات‌رئیسه مجلس گزارش می‌دهد؛

عارف رئیس مجلس می‌شود؟/ تعدادی از نمایندگان فراکسیون ولایی: به لاریجانی رای نمی‌دهیم

اعضای فراکسیون ولایی کاندیدایی برای ریاست ندارند و در جلسه فراکسیون ولایی حدود 30 نفر از منتقدان علی لاریجانی تصمیم گرفتند به او رای ندهند. با این تصمیم ولایی‌ها شانس ریاست محمدرضا عارف بر مجلس قوت بیشتری گرفته است.

عارف رئیس مجلس می‌شود؟/ تعدادی از نمایندگان فراکسیون ولایی: به لاریجانی رای نمی‌دهیم
کد خبر: 307177
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۴ ۱۶:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بازار رایزنی گرم بود و هنگام نطق ناطقان، تنها دو نفر در جایگاه هیات‌رئیسه و پشت صندلی خود حضور داشتند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اعتمادآنلاین ، دو گعده بزرگ در جلسه امروز بیش از سایر گعده‌ها به چشم می‌آمد: یکی گعده اصولگرایان و دیگری گعده اصلاح‌طلبان مجلس. محسن کوهکن، عبدالرضا مصری، محمدحسین فرهنگی، مهدی زاهدی، احمد امیرآبادی، محمدعلی پورمختار و محمدجواد کولیوند گعده بزرگی را تشکیل داده بودند و در حال بحث و رایزنی بودند.

گعده ولایی ها

در سوی دیگر مجلس محمدرضا عارف ، جهانبخش محبی‌نیا، محمدرضا بادامچی، علیرضا رحیمی، جواد کاظمی‌نسب، عبدالرضا هاشم‌زایی، فاطمه حسینی، محمد کاظمی، اردشیر نوریان و پروانه مافی دور هم جمع شده و با یکدیگر گفت‌وگو می‌کردند.

گعده امیدی ها در مجلس

ولایی‌ها گزینه ریاست معرفی نمی‌کنند

صبح امروز اعتمادآنلاین خبر ائتلاف مستقلین و ولایی‌ها را منتشر کرد. خبری که احتمال ریاست مجدد لاریجانی بر مجلس شورای اسلامی را تقویت می‌کرد. اما بعد از آغاز جلسه فراکسیون ولایی، خبری مبنی بر معرفی حاجی‌بابایی به عنوان کاندیدای ریاست مجلس، از سوی یک عضو این فراکسیون، رسانه‌ای شد. اما پس از رای‌گیری در مجمع نمایندگان ولایی، تصمیم بر این شد که ولایی‌ها کاندیدایی برای ریاست مجلس معرفی نکنند.

تصمیم 30 عضو فراکسیون ولایی برای رای ندادن به لاریجانی

اگرچه قرار است ولایی‌ها کاندیدایی برای ریاست نداشته باشند، اما در جلسه فراکسیون ولایی 30 نفر از منتقدان علی لاریجانی تصمیم گرفتند به او رای ندهند.

با این تصمیم ولایی‌ها، شانس محمدرضا عارف برای ریاست مجلس قوت بیشتری گرفته است.

رشد صعودی آرای عارف در دو انتخابات هیات‌رئیسه مجلس

محمدرضا عارف در نخستین رقابت با علی لاریجانی توانست 103 رای کسب کند و لاریجانی در این رقابت 173 رای به دست آورد. رئیس فراکسیون امید در سال دوم کاندیدا نشد؛ سال گذشته عارف در مصاف با لاریجانی طی دور اول، 114 رای در مقابل 101 رای لاریجانی کسب کرد اما در دور دوم، با کناره‌گیری حمیدرضا حاجی‌بابایی به نفع علی لاریجانی، او توانست 123 رای کسب کند و علی لاریجانی در این رقابت توانست 147 رای به دست آورد و رئیس مجلس باقی بماند.

انتخابات هیات‌رئیسه مجلس در چهارمین اجلاسیه از سال گذشته پیچیده‌تر و مبهم‌تر است، باید منتظر ماند و دید آیا ریاست علی لاریجانی بر مجلس به پایان می‌رسد یا خیر.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها